Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
15.8.2012 13:59
Tuota mitä öljyä etupumppuihin pitää pistää?
15.8.2012 14:13
Vedenkestävää vaseliinia.
15.8.2012 22:39
Mites on tuo toinen pumppu jossa on mutteri siellä ylhäällä? miten sen saa irti?
15.8.2012 22:58
mitä? vedenkestävää vaseliinia? en ole ennen kuullutkaan. ihan vaan laita normi 5 tai 10w forkoilia. saa biltemasta ja kaikista mopoliikkeistä. taatusti parempaa kuin mitkään ihme vaseliinit
16.8.2012 0:01
Noh kannattaa vain tiedostaa, että näissä ei ole normaalia öljytäytteistä etuhaarukkaa, vaan se on vaseliinitäyttöinen. Joten öljyä ei saa missään nimessä laittaa...
Iskuvaimennuksen hoitaa erillinen iskari toisen pumpun sisäpuolella (juurikin se ylhäällä oleva mutteri pitää sitä kiinni.) Sisäputki liukuu holkkien varassa ja voitelusta huolehtii vaseliini, siksi se onkin täytetty sillä.
Ja tässä se iskari.
17.8.2012 15:01
Missä bensansuodatin on näissä? Jos on?
17.8.2012 16:13
Täytyy sanoa että aika erikoinen keula on tämä usd keula :oo
17.8.2012 21:57
Juunish kirjoitti:Missä bensansuodatin on näissä? Jos on?
Muistaakseni tankin ulostulossa sisäpuolella.
23.8.2012 9:33
joo eli mul on toi nestejäähy versio ni mites ne peilit saa kiristettyy ku heiluu aika kivasti ja molemmis heiluu myös se varsi.. vastauksia kaivataan nopsaan?
23.8.2012 10:54
Moro!
Iteltä löytyy tallista Piaggio NRG POWER DD '06.
koneeseen vaihdettu mäntä n. 4000km sitten ja nyt alkaa tullee mutkia matkaa. Elikkä siis nykyyän ku alkaa skootteria starttaa niin ei mitään mahdollisuutta että lähtis sähköstartilla käyntii. (pyörittää mutta ei lupaa edes.) Myös yks suuri ongelma on se että ei pysy tyhjäkäynnillä, päästät kaasun ja samantie kierrokset laskee ja sammuu. Kulku on myös tippunut huomattavasti, viriä on: messinkilevy pois, hukkaputket pois, prikka pois, isompi suutin (65). Ennen kulki suoralla mittariin suurin piirtein 83km/h tjsp. nykyään menee ehkä 60km/h. Ja kun skootteri on keski jalalla ja painaa kaasun pohjaan niin nostaa kierrokset n.7000rpm ja sitten katkasee kokonaan n. 1 sekunnin ajaksi sitten taas kierrokset nousee ja sama rumba jatkuu. Alavääntö on tosi surkea, ja kun kallistaa skootteria kaasupohjassa toteaa se vain booooo. Että tällänen ruoska, jos jollain olis vaikka neuvoja antaa.
23.8.2012 14:57
heipähei kirjoitti:joo eli mul on toi nestejäähy versio ni mites ne peilit saa kiristettyy ku heiluu aika kivasti ja molemmis heiluu myös se varsi.. vastauksia kaivataan nopsaan?
Peilin varressa, aika alkupäässä, on sellanen kuminen tulppa. Senkun nostat pois, alta paljastuu kuusiokolopultti. Sillä saa kiristettyä peilin kiinnitystä.
24.8.2012 9:32
Mutta kun siinä on niin ahdasta niin ei pysty säätämään. Joten pitääkö tangon muovinen suojus irroittaa?
Viimeksi muokannut Vauhtiviivatarra päivämäärä 25.8.2012 14:22, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Ei tarvitse lainata edellistä viestiä.
24.8.2012 21:25
Kyllä sen tolla pitäs onnistua ilman mitään purkamista.
25.8.2012 18:42
Talliin ilmestyi kaasarimallin NRG. Ajettu 12tkm ja moottori remontoitu vajaassa kymppitonnissa. Talliin se ajettiin vaan eipä enää käynnistykään. Kipinä on hyvä, testattu myös uudella puolalla. Kaasarin käytin auki ja puhdistin. Näyttäisi kyllä että bensa ei liiku letkussa. Mistä saan alipainehanan esille? Tosin bensaa tulpanreiästä kikka ei toiminut, joten pahoin pelkään puristusten puolesta... Jospa tänään kehtaisi mitata nekin. Paljonko normaali skaala näissä?
25.8.2012 20:18
8-9 bar pitäisi olla konerempatussa, 7 bar on vielä ok, mutta 6 ja alle kielii huonoista puristuksista.