Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Gilera Runner SP/PJ 50

14.6.2012 1:43

Niin jos tuo alimmainen prikka on pois eikö starttiratas nouse silloin "liian ylös" tuolle varin hammastukselle... eli voisi vaikka jäädä siihen jumiin. Ainakin teoriassa. Ja täten hajoittaa startin.

Esim. multivarin kanssa tuota takimmaista prikkaa ei pureen asenneta. Vakiossa on kuten kuvasta näkyy.

Re: Gilera Runner SP/PJ 50

14.6.2012 1:45

Niinpä, ja muutenkin variaattori on tällöin väärässä kohdassa, eli se on voinut ottaa johonkin kiinni ja jumittua.

Re: Gilera Runner SP/PJ 50

14.6.2012 20:02

Noniin kuulostaa erittäin loogiselta. Skootteri on nyt siis korjaamolla joten en itse pääse aukomaan. Kustannussyistä en kuitenkaan aio mitään suurempia remontteja ala siellä tehdä vaan annoin luvan lähinnä etsiä vikaa. Pitää huomenna soittaa sinne ja kertoa tällaisesta teoriasta. Ikävä kyllä en ehdi paikanpäälle käymään ennen ensi viikkoa. Räjäytyskuva olisi varmaankin hyvä viedä ja se puuttuva prikka.

Ei vaikuttanut miltään suurelta asiantuntijalta edellinen omistaja. Puhui kahdesta prikasta tosiaan ja minulla on se toinen tallessa. Vaikea sanoa että kumpi on nyt asennettuna tai että onko kiinnioleva prikka edes oikeassa paikassa.

Kiinnileikkaaminen ja sitä seurannut koneremontti oli johtunut vääränlaisesta öljystä jota edellistä omistajaa edeltävä oli käyttänyt. Motulin (710?) on kuulemma oikea jota tämä keneltä skoban ostin oli käyttänyt.

Mitenkäs vikakoodit luetaan? Ilmeisesti jonkin laitteen tarvitsisi. Jostakin luin että vikakoodia pukkaa kun akku tyhjenee tarpeeksi ja niinkin saattoi käydä vian ilmenemisen aikoihin kun pitkään starttasin. Edellinenkin akku oli 4 Ah joten ostin uuden samanlaisen asiaa sen suuremmin tutkimatta. Onko tuo kuinka vakavaa?

Re: Piaggio/Gilera-skootterit

14.6.2012 21:55

onko kellään kokemusta RMS merkkisestä variaattorista ? :D onko niinku malossin multivari ? https://sparewheel.fi/product_info.php/ ... ts_id/8348

Re: Gilera Runner SP/PJ 50

14.6.2012 22:30

Joo-o. Elikkäs, miltä se prikka näyttää, mikä ei ole nyt paikallaan? Toisinsanoen, kulkiko skootterisi noin 45 vai? Jos kulki, niin asentamaton prikka on juurikin tuo, mitä ei saa jättää pois...

Akku kannattanee uusia, sillä näissä on vakiona 9 Ah akku ja sen nämä myös tarvitsevat oikein toimiakseen.

En Gilerasta valitettavasti tiedä vikakoodien lukemisesta, mutta Apriliassa ainakin on "ajotietokoneessa" ominaisuus, jolla ne näkee ihan kotosallakin.

Re: Piaggio/Gilera-skootterit

14.6.2012 22:34

Ei vastaa varmasti läheskään Malossin Multivaria. Vakiovariaattori Piaggiossa on tuota paljon parempi!

Re: Piaggio/Gilera-skootterit

14.6.2012 22:34

Nuo RMS:än osat on yleensä alkuperästä vastaavia, eli tuskin huomaat eroa vakioon.

Re: Piaggio/Gilera-skootterit

14.6.2012 22:39

Aijaa, no sitten voi jopa toimia jollain tavalla. Itselläni on erittäin huonoja kokemuksia RMS:n tuotteista, mutta ehkä kyseessä oli maanantaikappale...
Viimeksi muokannut Dementikko päivämäärä 14.6.2012 22:41, muokattu yhteensä 2 kertaa

Re: Piaggio/Gilera-skootterit

14.6.2012 22:40

Ookkei :D vähän tota veikkasinki .

Re: Piaggio/Gilera-skootterit

14.6.2012 22:45

No jos ei nyt kuitenkaan verrata RMS:n tuotteita Piaggion alkuperäistä vastaaviksi. Voitaisiin puhua enemmänkin tarvikeosaksi, eli hinnaltaan edullisempi. Mitä tuota RMS:ää olen käsissä pyöritellyt, niin jättäisin hyllyyn, pistäisin kympin enemmän ja ostaisin alkuperäisen. Budjettiluokan remontointii ihan kelpo tavaraa, mutta siihen se jää. Tarvike on tarvike ja alkuperäinen alkuperäinen.

Re: Piaggio/Gilera-skootterit

14.6.2012 22:46

Ei itellä tosiaan oo siis kokemusta tosta varista, mutta yleensä rms:än muut osat on ollu sellasia alkuperästen "kopioita"..

Re: Gilera Runner SP/PJ 50

15.6.2012 0:38

Silloin kun kävin skootteria katsomassa ensimmäisen kerran ei kumpikaan prikoista ollut paikoillaan. Näin hän oli ilmeisesti ajellut sen reilut tuhat kilometriä. Sitten hän ennen ostopäivää sanoi laittavansa toisen prikoista paikalleen jolloin huiput jäävät hieman pienemmiksi. Eli mitään hajua ei hänellä näköjään ollut variaattorin rakenteesta. Enkä sitten tullut asiaa sen kriittisemmin pohtineeksi, ajattelin että erilaisia ratkaisuja eri merkeillä. Skoba kuitenkin kulki n. 70 mittariin vielä senkin jälkeen kun hän oli laittanut toisen prikoista paikalleen. Tiedä sitten mihin kohtaan hän oli sen laittanut.

E: Piaggion NRG Purejetin topikista lueskelin että joissain vuosimalleissa on kaksi rajoitinprikkaa. Onko näissä sama juttu? Oman vuosimalli -03.

Re: Piaggio/Gilera-skootterit

15.6.2012 13:35

Typhoonin tyhjäkäynti on välillä alkanut temppuilemaan eli välillä pysyy hyvin käynnissä mutta välillä sammuu heti :S Johtuneekohan tuo siitä sähköryypystä?

Re: Piaggio/Gilera-skootterit

15.6.2012 19:47

Moro !! ostin käytettynä mukama malossin mhr 70cc pytyn ilmajäähy typhooniin. sylinterissä ei lue että olisi edes malossi ? ja tämä sylinteri ei mene lohkoihin :D joten joutuuko lohkoja kenteis avartaa ?

Re: Piaggio/Gilera-skootterit

15.6.2012 22:06

No voithan sä sen nyt jo päätellä. Jos pytty ei mee lohkoihin niin täytyyhän niitä avartaa.