Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

30.8.2010 20:33

...
Viimeksi muokannut jho8 päivämäärä 7.1.2011 16:30, muokattu yhteensä 1 kerran

1.9.2010 14:57

Mitä eroo on kaasari ja ruiskuversion mittareilla? Ja miten kaasarimallit on kuristettu? Onko tyyppivikoja?

2.9.2010 9:23

jho8 kirjoitti:voisko joku kertoo onko mikä sr -04 on vikana kun toinen etuvalo ei pala vaikka vaihtais uuden polttimon vai onko tarkoituksella yksi silmäinen , tässä mallissa ei ole pitkien valojen kytkintä.


Näitten etuvalois on aina ollu onkelmii, ota se jalkatilan kate pois että näät etuvalot sielt sisäpuolelta ja pistä vähän crc:tä niihin polttimoiden liittimiin ja heiluttele eestaas ni pitäs toimia.

diitek

13.9.2010 14:13

eli mikä voi olla vikana ku säräst just vaihettu mäntä kampiakseli ilmanputsari sun muut. nii lähtee hyvin käymään ja pysyy tyhjäkäynnillä ja pystyy kaasuttaa kun seisoo keskijalalla ilman mitään ongelmia. mutta sitten kun siihen istuu päälle ja on "lähdössa ajaamaa" niin se alkaa vaan röpöttää

?

7.10.2010 18:55

Vaihoin tänään särään rullat , 6.6g , eikä vaikuta oikeastaan yhtään toimintaan : o multivari kiinni , aika vanha kylläkin , vaikuttaako enemmän sitten kun laittaa teharin kiinni vai pitäiskö vp- jousi vaihtaa? mut eikös multivarissa tule mukanakin joku kevyemmille sopiva vp?

9.10.2010 11:27

arnold. kirjoitti:eli mikä voi olla vikana ku säräst just vaihettu mäntä kampiakseli ilmanputsari sun muut. nii lähtee hyvin käymään ja pysyy tyhjäkäynnillä ja pystyy kaasuttaa kun seisoo keskijalalla ilman mitään ongelmia. mutta sitten kun siihen istuu päälle ja on "lähdössa ajaamaa" niin se alkaa vaan röpöttää


Itsellä oli kerran samantapainen vika ja tämä johtui siitä, että bensaletku jäi puristuksiin penkin alle. Katso ettei sinne jää mitään ylimääräistä!

4.11.2010 18:03

Ei sattuis kellään olee tarvettu Morinin ruiskukoneelle Apriliaan?

Kolarivehkeestä tarpeettomana autotallissa olis.

Konerempassa mäntä vaihdettu reiluvuosi sitten liikkeessä, huollot tehty ajallaan. Starttimoottori(70e) vaihdettu alku keväästä jonka jälkeen ollu lähes käyttämättömänä.

yhteys pikaviestitse jos kiinnostaa niin sovitaan hinta ja paikkakuntana kouvola.

prikka

8.11.2010 12:44

Nyt joku mittaamaan variaattorin rajoitinprikan koko. Eli sisä ja ulko halkaisia. Itsellä kun ei ole sitä ensinkään ja kummiskin joudun sen sorvaamaan 4mm:seksi. Varmaan puolilla se löytyy hyllystä .Ja vuosimalli siis -03 ruiskumalli

e1: Itse itseäni lainaten - sisä halkaisia 22.15 mm ja ulkohalkaisia 25.5 mm , jos jotain kiinnostaa
kävin hakeen kaupasta uuden , että sain mitat. alkuperäisen leveys on 6.5 mm . Luettelo ilmoittaa 6mm . Tein 3 , 4 ja 5 milliset .Pitää aluksi koittaa 4millistä. Ilman prikkaa kulkee 80km/h.

e2: 4 millisellä mittarin mukaan n.53km/h

e3: ja todelinen nopeus 4millisellä n.51km/h

22.11.2010 11:02

Höspö kirjoitti:Nyt löytyi epätasaiseen tyhjäkäyntiin, pintakaasuun vastaamattomuuteen, ja sammuilemiseen syy.

Putsasin suuttimen karstasta neulan kärjellä varovasti raaputtamalla ja varmistin kaikkien letkujen liitokset, nyt toimii aika hyvin eikä sammuile enää, ja reagoi pintakaasuun :D


mun apriliassa myös samanlaisia oireita ja joutuu starttaan suhkot pitkään ennenkuin käynnistyy.
Lähteekö tuo suutin hässäkkä irti ilman kannen irrotusta?

14.2.2011 17:52

Mulla olis ylimääräsenä aprilian sr ditech kone, joten ottakaa yhteyttä jos tarvitsette moottorin osia. Osat hyväkuntosia, vähän ajattu yksilö ja kone remppaakin tehty 2009vuoden lopulla. Myös täysin uusi starttimoottori morinin koneelle ja voin luopua siitä 50eurolla!
Viimeksi muokannut jakob_ päivämäärä 10.8.2011 0:15, muokattu yhteensä 1 kerran

21.3.2011 7:43

Kertokaapa miten teidän ditekit kiihtyy. Minun lähtee upeasti liikkeelle mut hyytyy 25km/h nurkilla ja aivan kuin lyö isompaa pykälää liian aikaisin . siitä eteenpäin kiihtyy hitaammin sinne 40 nurkille ja sit antaa kunnon potkun ja kiihtyy aika rivakasti tappiin asti . elikkä miten tuon kiihtyvyyden sais tuohon välillekkin . onko multivari ratkaisu tähän vai . vp-jousena on Top Racing paketin kaikista jäykin ja hihnana malossin keflar . muut osat variaattorissa on uusia vakio osia . vakio jousella en saanut potkua kiihtyvyyteen kuin ihan alkuun ehkä 0-10km/h . Ja mopo on -03 ruisku , koneeltaan vakio .

21.3.2011 17:28

Suosittelisin sua vaihtamaan max. 7% jousen, sillä jos sulla ei kerta ole edes prikkaa poistettu niin vp on turhan jäykkä.

21.3.2011 18:38

jäi mainitsematta että rikka on 3mm eli huiput on 60. Olen kokeillut 7% ja nyt tuo on vissiin 20% . Just laitoin 6 grammaset rullat kun vakiot oli 7.7 . Ehkä alku kiihtyvyys parani . Huomenna tiedän enemmän .

21.3.2011 18:45

Liian kevyet rullat, noita kannattaa keventää max. 0,5G. ;)

22.3.2011 12:17

olet oikeassa . liian kevyet . kierrokset nousee tappiin ja kiihtyvyys laiska . huiput 50.

nyt laitetaan 6.9 kun sattu kerta löytyyn