Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
8.8.2009 19:41
noniin nytte olis myynnis rajoittamaton holkki 25e laittakaas yv rohkeesti jos kiinnostaa
9.8.2009 10:37
Itse omistan kymco super8 2-tahdin ja haluaisin lisää vauhtia... Vielä on vakio
Mitä kannattaisi tehdä?
Viimeksi muokannut Waldo15 päivämäärä 9.8.2009 10:46, muokattu yhteensä 1 kerran
9.8.2009 10:39
Waldo15 kirjoitti:Itse omistan kymco super8 2-tehon ja haluaisin lisää vauhtia... Vielä on vakio
Mitä kannattaisi tehdä?
Prikka pois ainakin ensi alkuun
9.8.2009 15:34
nytte niitä saa halvalla joten kannattaa ostaa
huom, klikkaa kuvaa
10.8.2009 15:21
Nyt kymco kulkee sen 65 ja haluaisin sen 80kmh.. isompaa pyttyä varmaan pitäs vaihtaa ja isompaa kaasaria.. Heittäkää jotain linkkejä sopiviin pyttysarjoihin ja kaasareihin? meneekö vakioputki vaikka 24 kaasarin ja 89 pytyn kanssa? mitä muuta säätöö ja kääntöö tarvii tehä jos iskee noi kiinni? kiitos etukäteen
10.8.2009 17:06
cbastian kirjoitti:Nyt kymco kulkee sen 65 ja haluaisin sen 80kmh.. isompaa pyttyä varmaan pitäs vaihtaa ja isompaa kaasaria.. Heittäkää jotain linkkejä sopiviin pyttysarjoihin ja kaasareihin? meneekö vakioputki vaikka 24 kaasarin ja 89 pytyn kanssa? mitä muuta säätöö ja kääntöö tarvii tehä jos iskee noi kiinni? kiitos etukäteen
saat kyllä sillä vakiokaasarilla sen kulkeen 80 avarrat vaan sitä kurkkua 19mm:ksi ja 105 suutin, tehari kannattaa hommata ja uus nokka noilla saat jo kulkeen sen 80 suurempi sylinteri ei tuo vauhtia juurikaan vaan vääntöö pirusti mutta kaikki kannattaa laittaa mitä saa haalittua niin itsekin tein ja nytte kulkee kivasti
14.8.2009 12:57
Itselläni on Kymco Super 8 2T ja se on vakio. Miten kannattaisi aloittaa virittäminen? Ajattelin ostaa uuden holkin jos saisi jostain lähellä tamperetta. Entäs tuo cdi-boksin rajoitukset tässä uudessa mallissa en nähnyt violettia johtoa jossa olisi punainen raita, mutta näin 2 vihreätä johtoa joissa oli mustat raidat että kannattaako mennä katkomaan?
14.8.2009 20:47
themiki kirjoitti:Itselläni on Kymco Super 8 2T ja se on vakio. Miten kannattaisi aloittaa virittäminen? Ajattelin ostaa uuden holkin jos saisi jostain lähellä tamperetta. Entäs tuo cdi-boksin rajoitukset tässä uudessa mallissa en nähnyt violettia johtoa jossa olisi punainen raita, mutta näin 2 vihreätä johtoa joissa oli mustat raidat että kannattaako mennä katkomaan?
Ne kaks vihreetä johtoa vois olla rajotin, kannattaa katkaista toinen niistä ja kokeilla että toimiiko.. Ja jos ei toimikaan nii liitä vaa takas ne.. Kokeilemalla selviää onko se rajotin vai miten..
14.8.2009 22:19
themiki kirjoitti:Itselläni on Kymco Super 8 2T ja se on vakio. Miten kannattaisi aloittaa virittäminen? Ajattelin ostaa uuden holkin jos saisi jostain lähellä tamperetta. Entäs tuo cdi-boksin rajoitukset tässä uudessa mallissa en nähnyt violettia johtoa jossa olisi punainen raita, mutta näin 2 vihreätä johtoa joissa oli mustat raidat että kannattaako mennä katkomaan?
Osta tehari
15.8.2009 13:17
En ajatellut teharia ostaa.. Katkaistu on nyt cdi-boksista eka sini-keltainen johto ja ei käynnistynyt sen jälkeen ja sit se liitettiin takas, sen jälkeen katkasin vihree-mustan johdon ja sama juttu... jäljellä olisi enään musta jossa punainen viiva ja musta jossa sininen viiva ja pari muutakin.. tiedä sitten että mikä pitäisi katkasta.
EDIT: Tuli ajatelleeksi että ehkä tässä uudessa mallissa ei ole sähköistä rajoitinta koska alamäkiin pääse kyllä yli 60km/h mittarin mukaan. Katson sitten paljon nousee huiput ja kiihtyvyys kun saan asennettua uuden holkin, 5,5g rullat ja avarran suutinta ja sit vielä myöhemmin varmaan kytkin jouset jos rahat riittää.
16.8.2009 23:32
Tos Super 8 2T:s taitaa olla lähelle sama tekniikka ku Super 9:sis
18.8.2009 21:40
Omassa kymcossa on pelkästään rajoitin katkaistu, ja kiihtyvyyttä haluaisin lisää.
Olen ajatellut 6.5g rullia, mutta rupesin sitten miettimään noita kytkinjousi ja vastapainejousi juttuja.
Rullat osaan vaihtaa, mutta miten nuo kaksi muuta käytännössä tapahtuu? Mistä löydät kyseiset paikat, onko vaikea vaihtaa? Ohjeita kaipaan.
Viri holkkia kanssa ajattelin, sen osaan vaihtaa myös.
Ikinä en ole variaattoria avannut, mutta rullien paikan tiedän.
18.8.2009 22:16
Rullien vaihdolla ei super8 kiihdy. Tiedätkö missä on kytkin siis?
18.8.2009 22:21
En tiedä yhtään missä on kytkin tai vastapainejousi, siksi ohjeita joltakin kokemusta omaavalta haluaisin.
18.8.2009 23:12
Laaze kirjoitti:En tiedä yhtään missä on kytkin tai vastapainejousi, siksi ohjeita joltakin kokemusta omaavalta haluaisin.
Otappas auki se varin koppa ja taaempi laitos on kytkin ja sen kello ei muutaku purkamaan vaan ei se voi mennä vituiksi mutta vastapainejousta en vakioon vaihtaisi vaan kytkimen jouset jäykempiin ja ne löytyy kyllä ku vaan purkaa, ei oo ku varmaan 2 mutterin takana toinen kytkinkellos ja toinen kytkimes iso noin 39mm laatta. Se sitte pärähtää auki että älä säikähdä ja pidä kiinni osista
ja jousia varten kannattaa olla sellanen työkalu mikä on kuin ruuvarin varsi mutta siellä päässä on koukku sillä saa hemmetin kätevästi ne vaihdettua.