Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
15.11.2010 22:43
Dodi elikkäs mulla on derbi gp1 racing 06. prikaton, ja nyt vaihdoin powerfiltterin, mutta kun lähdin tällä ajamaan ni hyvä et pääs liikkeelle ku booas---> vaihoin suuttimen kokoon 70 mutta silti boooaa, tietäiskö kukaan mikä voisi olla vikana?
16.11.2010 16:34
Tarvitsee vielä isompaa suutinta, kokeile +80 kokoista.
21.11.2010 22:56
K4SSU kirjoitti:Dodi elikkäs mulla on derbi gp1 racing 06. prikaton, ja nyt vaihdoin powerfiltterin, mutta kun lähdin tällä ajamaan ni hyvä et pääs liikkeelle ku booas---> vaihoin suuttimen kokoon 70 mutta silti boooaa, tietäiskö kukaan mikä voisi olla vikana?
Laita suoraan vaan vakioputsari takaisin, tuolla powerfilsulla et tule saamaan kurittomassa mitään tehoeroa, korkeintaan bensankulutus kasvaa.
4.2.2011 21:11
Mistä saisin ostettua variaattorin lukitsimen?
5.2.2011 10:07
Easypartsilta kannattaa katsoa, siellä on laaja valikoima tai sitten käydä kysymässä jälleenmyyjältä.
24.3.2011 17:21
mikä tehari tähän skopaan kannattaa ostaa (ja mistä)? pitääkö vaihtaa isompaan suuttimeen kun on tehari kiinni ja minkä kokoiseen? nyt on siis prikaton ja 60suutin kiinni. (kulkee vähä alle 65
)
17.4.2011 15:14
Nonii joo mitä kannattais/pitäis tehdä että sais kulkemaan alle 65km/h leovincen teharin kanssa ja ilman prikkaa. isompi takaratas? ja mitkä rullat ton teharin kanssa kannattais olla ja muuta mitä kannattas vaihtaa ? suutin on tällä hetkellä 82
E ja vielä että skootterihan on derbin gp1 racing
18.4.2011 11:14
Teharin kanssa n.1G kevyemmät rullat kuin vakiona, 15% kytkinjouset ja vp-jousi. Jätä Leovincees kuri paikoilleen jos et halua sen menevän yli 65. Tietysti voit laittaa yli kevyet rullat jolloin skootterisi kiihtyy, mutta ei kulje ja todennäköisesti huutaa kaasu pohjassa ajessa.
18.4.2011 20:04
Sudee kirjoitti:Teharin kanssa n.1G kevyemmät rullat kuin vakiona, 15% kytkinjouset ja vp-jousi. Jätä Leovincees kuri paikoilleen jos et halua sen menevän yli 65. Tietysti voit laittaa yli kevyet rullat jolloin skootterisi kiihtyy, mutta ei kulje ja todennäköisesti huutaa kaasu pohjassa ajessa.
Joo mutta olisko mitää muuta vaihtoehtoo ku se huutaa suomeksi aivan saatanasti ton kurin kanssa?`
Nii ja kannattaako sitä takaratasta vaihtaa isommaks?
22.4.2011 17:38
Sudee kirjoitti:Teharin kanssa n.1G kevyemmät rullat kuin vakiona, 15% kytkinjouset ja vp-jousi. Jätä Leovincees kuri paikoilleen jos et halua sen menevän yli 65. Tietysti voit laittaa yli kevyet rullat jolloin skootterisi kiihtyy, mutta ei kulje ja todennäköisesti huutaa kaasu pohjassa ajessa.
Se ei kyllä todellakaan kiihdy paremmin.
22.4.2011 19:26
Riippuu säädöistä, nm. kokemusta on. Tiedän, että jos vain vaihtaa kevyemmät rullat niin se ei kiihdy paremmin, mutta kyllä ne sen teharin kanssa vaikuttavat..
25.4.2011 16:38
Onko ideoita seuraavanlaiseen ongelmaan, joka alkoi tässä talvella lämpötilan kohotessa nollille:
- Kaasutin PHVA 17.5 sähköryypyllä
- Suutin 58 tällä hetkellä, vakio 53
- Tulppaa vaihdeltu ja kipinä todettu hyväksi
- Imukaula vaihdettu siinä olleiden halkeamien takia
- Sylinterin lämpötila-anturi on hajalla (uusi tulossa)
- Vaikuttaako tuo anturi sähköryypyn toimintaan?
- Derbi ei pysy tyhjäkäynnillä, vaikka kaasuttimen ilma- ja tyhjäkäyntiruuvia vääntää ääripäihin
- Pystyy ajamaan normaalisti 45kmh, mutta kaasun päästäessä irti kierrokset leijuu täysin.
(tuntuu muuten olevan vähän tukossa, tietty isomman suuttimen takia, mutta sitten kuitenkin kierrokset leijuvat??)
Aluksi luulin imukaulan olevan syypää, mutta sen vaihto ei auttanut.
Tällä hetkellä kaksi epäilyä:
- sähköryyppy joltain osin hajalla (lämpöanturin liittyminen ryypyn toimintaan?)
- sylinteriin päässyt pieni määrä jäähynestettä, tiivisteet p*skana (en ole kuitenkaan ulkoapäin huomannut mitään vuotoja tai jäähdytysnesteen suurta hupenemista)
Ideoita?
27.4.2011 21:02
Jokin on nyt vikana. Otin äskettäin prikan pois ja heti sen jälkeen alkoi mittari reistailla ja virta ei tahdo mennä päälle. Joskus mittari vilkkuu itsekseen vaikka ei virtoja ollenkaa päällä tai mittariin ilmestyy numerot 8 03 ja kun painaa jarruja niin häviää näytöstä kaikki. Akussa on kyllä varausta ja sulakekkin ehjänä. Mitä pitäisi tehdä?????
27.4.2011 22:09
Sudee kirjoitti:Riippuu säädöistä, nm. kokemusta on. Tiedän, että jos vain vaihtaa kevyemmät rullat niin se ei kiihdy paremmin, mutta kyllä ne sen teharin kanssa vaikuttavat..
Ylikevyillä kiihtyvyys kyllä huononee dramaattisesti. Yli 1,5g kevyempiä rullia ei kannate teharin kanssa laittaa, voi kiihtyä huonommin mitä vakiorullien kanssa.