Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
25.3.2016 14:52
Onko vaikea vaihtaa aeroxiin sytytys puola? Ja miten se onnistuu
Tossa vielä se kyseinen osa
http://www.scooter-attack.com/ignition- ... 45-39.html
25.3.2016 22:31
.
Viimeksi muokannut J Ros päivämäärä 25.3.2016 22:51, muokattu yhteensä 1 kerran
25.3.2016 22:34
[quote="J Ros"][quote="riejumrt50"]Onko vaikea vaihtaa aeroxiin sytytys puola? Ja miten se onnistuu
Ei puolan vaihto ole hankalaa
Ok kiitoksia
25.3.2016 22:35
Ei puolan vaihto ole hankalaa: alakate (mahakate) pois, niin se on oikealla takana. Muutamall pultilla kiinni...tosin en saanut tota linkkiä auki...
25.3.2016 23:34
Noniin, kysellääns uudestaan, osaako kukaan auttaa. Eli roxi ei lähde käyntiin kun erittäin satunnaisesti, ja silloinkaan ei pysty ajamaan, vaan sammuu heti. Tekniikkana toimii malossi sport 70cc, 17,5mm kaasari, s6 pro replica, malossi multivari 4,5gr rullilla, malossin punainen vp-jousi, jäykemmät kytkinjouset ja malossin cdi boksi. Suuttimia kokeiltu 100-120, onko liian iso/pieni suutin? Saa kipinän, on puristuksia ja saa bensaa. Nyt joku aeroxjumala auttaa kun rupee iteltä ideat loppumaan mikä on pielessä...
26.3.2016 13:48
Roksi käynnistyi ennen suunnilleen aina ensimmäisellä polkaisulla ja toimi suht hyvin. Nykyään käynnistyy välillä ekalla polkasulla eikä kestä silloin oikeen kaasua eli sammuu helposti ja sen jälkeen ei saa käynnistymään paitsi jos kaataa tulpanreijästä bensaa niin käynnistyy ja toimii ihan hyvin. Katsottu että kipinä tulee ja yritetty säätää bensansaantia mutta ei auta.. mikä avuksi? vika alkoi siis ihan yhtäkkiä
26.3.2016 19:16
toteemi:
En tiedä olenko vastannu sinulle, mutta yleisin vika miksi Aerox ei lähde käyntiin tai käy epämääräisesti on että toinen männänrengas poikki tai lämpöleikannut...
Voi olla mahdollista, että sylinteri väljä..
Puristuksia on vaikea mitata ilman asianmukaista mittaria...
Viimeksi muokannut J Ros päivämäärä 26.3.2016 19:23, muokattu yhteensä 1 kerran
26.3.2016 23:27
J Ros kirjoitti:toteemi:
En tiedä olenko vastannu sinulle, mutta yleisin vika miksi Aerox ei lähde käyntiin tai käy epämääräisesti on että toinen männänrengas poikki tai lämpöleikannut...
Voi olla mahdollista, että sylinteri väljä..
Puristuksia on vaikea mitata ilman asianmukaista mittaria...
Mäntä vaihdettu about 1km sitten että en usko että kumpikaan noista ois
samoin tulppa ja jännitteensäädinkin just vaihdettu.. kaasari ehkä aavistuksen liian iso mut tuskimpa se niin paljoa haittais kun ennen lähti hyvin käyntiin
27.3.2016 12:19
toteemi:
Ja männän renkaat asennettu oikein, sekä männäntapin "sokat" asennettu niin ettei irtoa?
27.3.2016 16:24
J Ros kirjoitti:latsi kirjoitti:Toimiiko alipaine bensahana?
toimii
Itsellä oli aikoinaan 68cc pytty ja 17,5 kaasari ja etsin vikaan kun ei meinannut kulkea, lähti kyllä hyvin käyntiin, mut "puutu" jatkuvasti. Kone tuli isolla pytyllä ja kaasarilla, mut tilasin uuden samanlaisen kaasarin, mut ei toiminut sillä.
Eräs päivä vertailin vanhaa ja uutta kaasaria, huomasin että neula oli vanhassa erilainen. Vaihdoin vanhan neulan uuteenkaasariin ja kyllä muuten lauloi iloisesti
.
En toki voi väittää että sull olisi sama ongelma, eli neulan muoto suhteeessa viriosiin vääränlainen, sillä toi viritys juttu on aina oma maailmansa.....
Kun kyseisen kaasarin tilasin niin mukana tuli neula jonka laitoin tietenki kiinni
27.3.2016 17:44
fineemil:
Eli mulla oli uudessa kaasarissa väärällainen neula, mikä ei sopinut muitten viritusosien kanssa mitä olin vaihtanut..
En tosin väitä että sulla sama ongelma, vaan kerron siltä pohjalta mitä itsellä ollut (n.20 kpl aeroxeja). Ja niinkuin olen sanonut, tuo viritys maailma on ihan omajuttunsa, varsinkin 2-tahti vehkeissä, kun esim se tarvitsee vastapaineen toimiakseen (pakoputki). Kun nelari toimii vaikka suoralla putkella....
27.3.2016 20:08
Saukkis9:
Onko savu pakokaasua vai vesihöyryä?
Jos pakokaasua, niin todennäköisesti pakoaukon tiiviste rikki tai vakio putken "huohotus" letku halki. Jos vesihöyryä, kannentiivisteet vialliset....
28.3.2016 20:34
Noh, terve nyt tänne taas.
Viimeksi kirjoittelin muutama päivä sitten siitä, kun roxi kiihtyy todella huonosti, ja liikkuu matelemalla todella pitkään.
Nyt ois kuitenkin erilainen probleema...
Olin jo ehtinyt about 30min ajella, kunnes ajoin roxillani täysillä tehoilla ylämäkeen, kunnes mäen päällä moposta alkoi kuulua sellaisia "moottoripyörämäisiä" poksahteluja, ja samassa pakoputkesta tuli kirjaimellisesti tulta. Tässä samassa mopo sammui, eikä enää käynnistynyt, joten talutushommiksi meni. Mitäs palstalaiset arvioisi viaksi? Sen sanon, että mopossa oikeasti kaikki on paskaa, katteetkin nippusiteillä kiinni, joten saa nähdä mitä sisältä löytyy kun alkaa availeen... Mutta mistäs siis kannattais lähtee vikaa ettimään?
28.3.2016 20:42
Sylinteri auki, sieltä todennäköisesti löytyy jotain jännää joka ei sinne kuulu. Esimerkiksi läppäventtiilin komponentteja.