Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

19.7.2010 12:40

Ruostee kirjoitti:^vaihdoin koko saatanan putsarin....

No jos sul on vapari suodattimena niin saa enemmän ilmaa eli käy laihalla.

19.7.2010 20:58

Osaakos kukaan sanoo käykö 2001:een uudempien (2005 -->) staattorit. Ja onko kukaan mittaillut niitä? Korjausmanuaalissa sanotaan, jotta
"
Yellow-Orange wire R = 265 Ohm ± 20 % at 20° C
Orange-Earth wire R = 395 Ohm ± 20 % at 20° C
"
kelta-oranssi näyttää mulla 1.8 Ohm...tosin lämmintä on 28 astetta ;)
ja oranssi maihin suht samoja.
Tosin en tiiä varmaksi notta pitäiskös olla virrat päällä. Tosin tuo "pick-up" (mikäh..?)
manuaalin mukaan:
"Blue-Brown wire R = 385 Ohm ± 20 % at 20° C "
ja mulla 388 ohm, sähköttömänä, että kait se pitää olla ilman sähköjä.
Ja vielä kun samaisessa manuskassa ilmoitellaan Ecun-mittailuja niin siinä käsketään pitää sähikäiset piällä.

korjausapua särääni

19.7.2010 22:13

Nyt on ilmenny sellanen ongelma (niiku vissii monella muullakin ) SR ditecini kanssa, että ei vaan millään lähde käyntiin. lupaa ja lupaa mutta ei starttaa, joskus käyntiin ku lähtee vartin starttaamisella nii toimii norm.. Saa kipinää, saa bensaa, koneremppa tehty viim. syksyllä, sähköt ok.. uus startti, tulppa, akku kokeiltu ei tulosta. Mitä vielä kokeilla?? bensa pumppu sökönä?

Itse enkä paikkakunnan korjaamot ei nähtävästi tunne ruiskonetta kun ei apua ole tarjolla joten kysyn täältä korjausapua kymenlaakson kulmilta, tietysti vaivan palkkaa vastaan jos een saa pelkillä neuvoilla korjattua.

19.7.2010 23:08

kalleppi3 kirjoitti:
Ruostee kirjoitti:^vaihdoin koko saatanan putsarin....

No jos sul on vapari suodattimena niin saa enemmän ilmaa eli käy laihalla.

kisaboxi, ei varmasti käy koskaan laihalla. kyl tä tulpan uusiminen oli kova juttu ko korjaa kaiken :)

25.7.2010 13:00

Oli ajatuksena ostaa tämmöne ditechi, mut tätä topiccii ku lukee ni en taijakkaa ostaa :D

Mitä sanotte.

25.7.2010 13:44

Eli kaveri myis 04- ditechii. Ajettu 15k ja pyytää 350 € aika hyväs kunnos ja oon sil tos joku 200 km ajellu hyvin toimii...mut mitä tulevii huoltoi ois edessä ?

25.7.2010 17:06

op2 kirjoitti:Eli kaveri myis 04- ditechii. Ajettu 15k ja pyytää 350 € aika hyväs kunnos ja oon sil tos joku 200 km ajellu hyvin toimii...mut mitä tulevii huoltoi ois edessä ?

Jos ei mäntää vieläkään vaihdettu niin heti ekaksi se kannattaa/joutuu vaihtamaan. 20tkm kohdal alkaa olemaan koneremppa lähellä. mut perusöljyn vaihdot, ilmanputsarin puhdistukset yms tehdään 3-5tkm välein.

29.7.2010 14:01

Nyt taas ditechi ajossa, vikaa ei löytyny mut akun ja tulpan vaihdon jälkeen toimii (toistaseks..).

Ja en mä ny tiiä tosta 20tkm koneremppa... kohta 23tkm ja ei ees mäntää oo vaihettu, ainoastaan sähkövikoja ollu :roll:

Variaattori tuntuu leviävän tosin. Jotain ihme jurrutusta kuuluu ku nopeus on yli 40kmh... Siis vakio peli kysees.

-

30.7.2010 12:50

eli siis omassa ditekissä on sellainen ongelma että ajelin normisti vielä eilen ja tänään sitten lähin ajamaan niin ei kiihdy täyteen vauhtiin vaan jää pätkimään siihen 60-70km/h mittarin mukaan kun normaalisti menee noin 80km/h mittariin, mikähän mahtaa olla vikana ? ja käynnistyi aika heikosti kun starttasin uudestaan, onkohan letkut jotenkin tukossa?

1.8.2010 21:28

Olis tarkotus ostaa tämmöne ditechi. Onko järkee ostaa 9k+ ajettu? Paljos näissä on männänvaihto väli?

2.8.2010 14:57

je44ee kirjoitti:Olis tarkotus ostaa tämmöne ditechi. Onko järkee ostaa 9k+ ajettu? Paljos näissä on männänvaihto väli?

Juurihan tuossa yllä kirjoitit ettet ostakaan. Oston järkevyys riippuu skoden kunnosta, ei niinkään ajomäärästä. Eiköhän tuolla vielä toiset 9k ajele ilman isompia remppoja, jos huolella pidetty. Ensimmäinen männänvaihto taisi olla suosituksen mukaan n. 15tkm paikkeilla. Itse vaihdoin 20tkm kohdilla ja vanha mäntä renkaineen oli vielä sen verran hyväkuntoinen ja mitoissaan, että olisi mennyt varmasti vielä 5tkm ainakin.

Aprilia sr 03 ditech

5.8.2010 2:57

Säräni hajosi noin kuukausi sitten kun olin kotia päin ajamassa niin se vain sammui kun sammutin virrat ja laitoin takaisin päälle ruiskun ääntä ei enää kuulunut eikä tulppa antanut kipinää mikä voisi olla vikana?

5.8.2010 18:02

Kertokaas mikä on ku veljen apriliassa kävi semmonen että oli ollut startti ongelmia eli ei meinannut lähteä käyntiin ja yhtenä päivänä ei lähtenyt ollenkaan sitten siihen vaihdettiin mäntäsarja ja ei lähtenyt vieläkään joskus tosin lupaili ja sitten katsottiin staattori niin käämit ei ollu poikki joten staattori putsattiin ja takaisin kiinni ja sen jälkeen ei ole antanut kipinää ollenkaan ? voiko olla että tarvisi vaan uusi staattori ostaa ? ja niinä hyvinä aikoina kun se edes lähti käyntiin niin koko ajan takarengas pyöri vähän ?

VASTAUKSIA NOPEASTI PLZ :roll:

6.8.2010 12:37

Noniin, skootteri jäi eilen 5km päähän kodista ja on siellä vieläkin, pitäis lähtee työntää kaverin pihaan ja tarvis pikkasen apua että mitä kannattaisi ensin aukaista ja kattoa että missä vika mahdollisesti on... Elikkäs kuului POKS kun käynnisti, luulin että kyseessä oli tulppa, mutta se kuitenkin antoi kipinää ;O

23.8.2010 5:56

hei, aprilia SR 50 street vuosimallia 09 ei meinaa käynnistyä kylmäna lainkaan,ainoastaan kaasu aivan pohjassa ja pitkän starttaamisen jälkeen voi olla että lähtee,lämpöisenä ei ongelmaa, automaatti ryyppy risa vai ? kellään tullut samanmoista ongelmaa vastaan.. skodella kuitenkaan ajettu kuin päälle 2000 tkm...perk..