Voin sanoa, että kokeneemmille ei kannata aina pistää vastaan.. ole vain suosiolla samaa mieltä, niin olet aika varmasti oikeassa.
Ja oikeissa säädöissä oleva mopo lähtee vielä 20 asteen pakkasissa, ellei ylikin ekalla käymään. Tk ruuvi ja seosruuvi vaikuttaa siihen käyntiin lähtöön. Tk suutin myös, mutta sitä näihin harvemmin vaihdellaan. Tietysti ryyppysuutin yms on myös pakkasilla kovia sanoja.
Ja pätkiminen mopoissa johtuu usein tulpasta, liian suuresta suuttimesta tmv. Rajoitin tuskin on ollut se mikä on vastaan nakuttanut.
Kertauksen vuoksi, seosruuvi vaikuttaa 1/4 kaasuun asti, josta 3/4 kaasuun asti neula ja täysikaasulla pääsuutin. Ryyppysuutin vaikuttaa ryypyn toimintaan ja tk ruuvi tyhjäkäynnin nopeuteen. Tk suutin taas vaikuttaa kokoajan, sillä sen läpi tulee koko ajan bensaa. Muutapa näissä ei voikaan säätää kaasarista käsin, bensapinnallekkaan ei näissä mitään mahda(?)
Ja jos poljet mopon käyntiin niin että käännät kahvasta samaan aikaan kun poljet, niin sillon tottakai voi neula yms vaikuttaa.
Teoreettisesti vain on mahdotonta että ps vaikuttaisi käyntiin lähtemiseen.
EDIT: Niin ja samat säädöt harvoin toimii täydellisesti täsmälleen toisiaan vastaavissa mopoissa.
Viimeksi muokannut Gogge päivämäärä 21.4.2012 23:35, muokattu yhteensä 1 kerran