29.4.2018 14:20
Nibbe kirjoitti:No juu, tuli tuota sitten testattua. Eli ohitettiin rajoitin vakio CDI-stä, laittamalla tuo musta johto sinisen kanssa samaan reikään. Kyllähän se pelaa! parhaimmillaan tasamaalla kulkee mittarin mukaan n.72-73, joka on kännykän gps:ään mitattuna noin 62 km/h. Alamäkeen 78 km/h mittarin mukaan. Ja totta tosiaan, parin minuutin hommahan tuo on!
12.5.2018 11:03
1.9.2018 9:59
6.5.2019 0:10
12.6.2019 2:00
TKA-77 kirjoitti:Onko täällä muilla vielä kokemusta uudesta euro4 (ruisku) kisbee skootterista?
Itselläni oli maaliskuussa ostettu vanha kaasarimalli käytössä reilun 200km ajan ja erinäisten sattumien kautta vaihtui nyt alkuviikosta uuteen euro4 ruiskumalliin.
Täytyy sanoa että vaikka päällisinpuolin ei eroja hirveästi ole niin tekniikka puoli on paljon parempi, käyntiinlähtö kuin eri planeetalta ja vastaa kaasuun heti ja käy tasasesti.
Vanhaan malliin verrattuna eroja ovat nämä: ruisku moottori, led valo etuvalon yläpuolella, takarekisterikilven valo, obd pistoke penkin alla, mittaristossa moottorihäiriövalo, variaattorin koppa erinäköinen ja pakoputken suojus erinäköinen. Lisäksi nyt kun virrat kääntää päälle niin kaikki valot syttyy heti ja ruiskupumpun ääni kuuluu kuten autossa, vanhassa mallissa ajovalot syttyi vasta kun skootterin laittoi käyntiin. Ja ehkä ratti kääntyy nyt enemmän laidasta laitaan(youtube videosta bongattu asia).
Vanhalla kaasarimallilla kerkesi ajaa totutusajoa sen verran että kulutuksen pystyi laskemaan niin silloin oli kulutus aikalailla 3litraa sadalle, nyt ruiskumalli kulutus seurannassa että mitä se vie sadalle.
Sen verran tuota obd/obd2 liitäntää tuli kokeiltua ettei ainakaan bluetooth elm327 mini adapterilla saanut yhteyttä skootteriin.
Ja huippunopeuteen liittyen niin uusi ruiskumalli menee sen 4km/h kovempaa (kaasarimalli 44/50 ja ruiskumalli 48/54). Noissa lukemissa ekana gps nopeus ja jälkimmäinen mittari näyttämä.
Kaikinpuolin positiivinen fiilis uudesta euro4 mallista.
TKA-77 kirjoitti:Onko täällä muilla vielä kokemusta uudesta euro4 (ruisku) kisbee skootterista?
Itselläni oli maaliskuussa ostettu vanha kaasarimalli käytössä reilun 200km ajan ja erinäisten sattumien kautta vaihtui nyt alkuviikosta uuteen euro4 ruiskumalliin.
Täytyy sanoa että vaikka päällisinpuolin ei eroja hirveästi ole niin tekniikka puoli on paljon parempi, käyntiinlähtö kuin eri planeetalta ja vastaa kaasuun heti ja käy tasasesti.
Vanhaan malliin verrattuna eroja ovat nämä: ruisku moottori, led valo etuvalon yläpuolella, takarekisterikilven valo, obd pistoke penkin alla, mittaristossa moottorihäiriövalo, variaattorin koppa erinäköinen ja pakoputken suojus erinäköinen. Lisäksi nyt kun virrat kääntää päälle niin kaikki valot syttyy heti ja ruiskupumpun ääni kuuluu kuten autossa, vanhassa mallissa ajovalot syttyi vasta kun skootterin laittoi käyntiin. Ja ehkä ratti kääntyy nyt enemmän laidasta laitaan(youtube videosta bongattu asia).
Vanhalla kaasarimallilla kerkesi ajaa totutusajoa sen verran että kulutuksen pystyi laskemaan niin silloin oli kulutus aikalailla 3litraa sadalle, nyt ruiskumalli kulutus seurannassa että mitä se vie sadalle.
Sen verran tuota obd/obd2 liitäntää tuli kokeiltua ettei ainakaan bluetooth elm327 mini adapterilla saanut yhteyttä skootteriin.
Ja huippunopeuteen liittyen niin uusi ruiskumalli menee sen 4km/h kovempaa (kaasarimalli 44/50 ja ruiskumalli 48/54). Noissa lukemissa ekana gps nopeus ja jälkimmäinen mittari näyttämä.
Kaikinpuolin positiivinen fiilis uudesta euro4 mallista.
22.8.2019 13:11
23.8.2019 19:54
Knikke123 kirjoitti:Itsellä Kisbee joka ihan yhtäkkiä alkoi kulkemaan hiljempaa. Eli kesken ajon saattoi yhtäkkiä hyytyä meno 25 km/h, mutta palautua normaaliksi hetken kuluttua. Nyt ei ole hetkeen mennyt yli tuon 25 km/h:n. Netistä luin, että rikkonainen CDI-boksi saattaisi aiheuttaa tuollaista. Onko jollain käynyt? Kisbee on mallia 2014.
Koitin ohittaa rajoittimen kytkemällä sinisen suoraan mustaan, mutta sillä ei ollut vaikutusta. Kun taas irrotti sinisen kokonaan, niin vauhti tippui ehkä 20 km/h nopeuteen.
Lisäksi huomasin sellaisen outouden, että mopo ei lähde käyntiin ilman, että on laturissa kun sitä polkaistaan. Eli onkohan moposta rikki akku / laturi, ja mikä on sen yhteys käynnistymiseen / CDI:n toimintaan?
Katselin uusia CDI-laitteita, ja huomasin, että monet niistä ovat säädettäviä. Onko tuo sellainen ominaisuus mitä tarvitaan?
13.5.2020 18:25
12.8.2020 15:00
12.8.2020 15:33
12.8.2020 16:08
13.8.2020 10:26
14.8.2020 15:20
5.9.2020 16:13
3.10.2020 12:14