Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
8.6.2011 22:59
Mro!
Kaverin kaa kokeiltiin laittaa 66 suutin (kaasuttimena toimii lortto phva 16mm) ja otettiin vakioilmanputsarista kuri irti (semmonen ihme putki
) . Ja siis skopa on cpi formula. sit oli ajanu sil päivän ja se alko hmmm... miten sen nyt sanois... vähän niinku "booaa" eli ku lähti ajaa, se booas ja sit ku hetken ajo, niin se loppu ja mopo kulki niinku ennenki. No, laitettiin tänää vakiosuutin 52 takas ja se kuri takas... ei auttanu
missä vika? AUTTAKAA PLIIS
VASTATKAA MAHOLLISIMMAN NOPEE:D KIITOS
_pav3
9.6.2011 9:09
Liian iso saattanut olla, jos kerta 14 num. suurempi suutin. Kokeile muutamaa numeroa suurempaa suutinta, vaikka 56.
9.6.2011 16:37
Sudee kirjoitti:Liian iso saattanut olla, jos kerta 14 num. suurempi suutin. Kokeile muutamaa numeroa suurempaa suutinta, vaikka 56.
sain vian selville -.- hihna on vaa kulunu vitusti. eli se liukuu matalilla kierroksilla eikä ottanu melkein yhtään kii mut sit ku kiihty ni sit otti hyvin kii -.-
13.6.2011 19:38
Nyt vaihdoin valkoiset kytkinjouset mitä käskitte vaihtamaan, ei oikeastaan auttanut huippuja enkä huomaa eroa kiihtyvyydessä paitsi lähtee myöhemmin liikkeelle kuin punaisilla. Edelleen 3/4 kaasu on sama asia kuin 4/4 kaasu, välillä tuntuu jopa että puoli ja täysikaasu ovat sama asia, huutaa vain enemmän tai saattaa jopa kiihtyä vähän huonommin täydellä kaasulla. Ei kuitenkaan hyydy joten en usko liian pienen suuttimen olevan vikana, varsinkin kun se on kokoa 106. Ja jossain 60km/h paikkeilla alkaa huutamaan ja ei mene 60-65km/h kovempaa suoralla, tuntuu että tehoa riittäisi mutta jokin kuin ikään ottaa vastaan... Kuuluu vain huutoa ja epämääräistä ääntä jota en osaa selittää, ikään kuin jokin rajoittaisi kierrokset mutta tuo vakio CDI:hän ei ole rajoitettu
Outoa.
Ps. edellinen viestini:
deetzi kirjoitti:deetzi kirjoitti:deetzi kirjoitti:Nyt olisi sellainen ongelma, että CPI Formulani ei kiihdy eikä kulje kuin 60km/h (kiihtyy hyvin 55km/h asti, siitä hetki 65km/h ja sen jälkeen ei vauhti enään kasva, varsinkin kun alamäkeen antaa täyttä kaasua alkaa mopo pitämään hieman outoa ääntä 60-65km/h kohdalla eikä mene siitä kunnolla ohi, max 70-75km/h mittariin), toisin kuin näillä vireillä pitäisi:
Leovince ZX tehoputki
Stage6 Torque Control kisakytkin (punaiset mukana tulleet kytkinjouset)
Malossi Multivar variaattori (5gr rullat)
Malossi keltainen 15% vastapainejousi (+ Malossi kitkarengas)
Malossi kewlar hihna
50cc sylinteristä pakoaukko viilattu, ja se on aivan uusi eli ei ole leikannut kiinni tai mitään sellaista
Pipercross vapaavirtaus ilmanpuhdistin (ja suutin kokoa 106)
Eli nyt pitäisi löytää mahdollisia vikoja/haittoja jotka aiheuttavat huonon kiihtyvyyden ja nopeuden... Niin ja yksi juttu vielä, tuntuu, että 2/4 - 3/4 kaasu olisi sama asia kuin täyskaasu, ei vain huuda niin paljoa... Osaisiko joku avulias auttaa? Kiitän jo etukäteen!
Edelleen tämä ongelma, voisiko syynä olla, esimerkiksi että sähköt ottaisivat vastaan, CDI:tä en ole vaihtanut... Kokeilin myös eri putkea eli siinäkään ei ole vika.
Vieläkin sama vika, auttakaa joku jos tiedätte mahdollista syytä, ongelma alkaa jo suoraansanottuna v*tuttamaan
15.6.2011 13:38
Millasen setin tollasee 06vm oliver cityy vois heittää et ois helppo keulii? Siis ihan vakiopannulla aattelin, eikä mitään teharia
s
15.6.2011 15:50
giltsuhack kirjoitti:Millasen setin tollasee 06vm oliver cityy vois heittää et ois helppo keulii? Siis ihan vakiopannulla aattelin, eikä mitään teharia
s
Heh, CPI:n vakio putkella ja pytyllä ei pahemmin keulaa nosteta, mulla ei pysty keulia kunnolla edes teharilla, saa sen keulan hetkellisesti ilmaan muttei pysymään sielä, tosin vakio pytty...
16.6.2011 20:02
Kertokaapa viisaina miehinä/poikina että miksi variaattorini ahisaa, malossin multivari on paikallaa ja en ymmärrä miksi se ahistaa, ku pistää pukin päälle ja vääntää kurkut auki nii se kerää kierrokset mutta jättää päälle ne, ja ku ajamaan lähtee nii ei kule ku joku 10-20kmh
16.6.2011 21:35
cebear kirjoitti:Kertokaapa viisaina miehinä/poikina että miksi variaattorini ahisaa, malossin multivari on paikallaa ja en ymmärrä miksi se ahistaa, ku pistää pukin päälle ja vääntää kurkut auki nii se kerää kierrokset mutta jättää päälle ne, ja ku ajamaan lähtee nii ei kule ku joku 10-20kmh
Variaattorissa hihna laskeutuu kuitenkin normaalisti? Jos ei, niin tarkista kytkimen liikkuvuus puristamalla se jousi kasaan käsin.
Imuvuoto/kaasarin säädöt.
16.6.2011 23:49
Kesäpallo kirjoitti:cebear kirjoitti:Kertokaapa viisaina miehinä/poikina että miksi variaattorini ahisaa, malossin multivari on paikallaa ja en ymmärrä miksi se ahistaa, ku pistää pukin päälle ja vääntää kurkut auki nii se kerää kierrokset mutta jättää päälle ne, ja ku ajamaan lähtee nii ei kule ku joku 10-20kmh
Variaattorissa hihna laskeutuu kuitenkin normaalisti? Jos ei, niin tarkista kytkimen liikkuvuus puristamalla se jousi kasaan käsin.
Imuvuoto/kaasarin säädöt.
kytkin toimii oikee hyvin ja muutenki se takapää mut joku variaattorissa ahistaa, voisko olla rullienpainosta kii ?
17.6.2011 0:06
Kyllä se kulkupuolta haittaa, jos rullat on liian kevyet/painavat.
17.6.2011 0:27
Kesäpallo kirjoitti:Kyllä se kulkupuolta haittaa, jos rullat on liian kevyet/painavat.
eikai se sitte auta ku alkaa kahtelee uusia rullia ja kattooo kaikki stefat ja lyyä pytyt yms massoilla kii et jos ne repii ilmaa
17.6.2011 20:42
moro!
osaako joku auttaa: hussar johon on vaihdettu uusi neulaventtiili sekä koho ja narakun sylinteri ja mäntä.
Käynnistyvyys huono mutta kun lähtee niin käy tyhjää ihmeellisesti, vähän kuin nelistäisi , ei siis röpötä niinkuin pitäisi. mikä vikana neuvot ja usko loppuu. Ja vielä, kuinka öljypumppu ilmataan oikeaoppisesti?
18.6.2011 17:21
Meneekö Roxin vanteet Formulaan kiinni, tai mitkä ovat yhteensopivia CPI Formulan kanssa... Kävi tossa pikku vahinko ja nyt on vanne soikea. (Ei ollut muuten minun vikani.
)
20.6.2011 11:59
deetzi kirjoitti:Meneekö Roxin vanteet Formulaan kiinni, tai mitkä ovat yhteensopivia CPI Formulan kanssa... Kävi tossa pikku vahinko ja nyt on vanne soikea. (Ei ollut muuten minun vikani.
)
Ei ainakaan roxin vanteet mee koska ne on 13" ja cpi 12".
22.6.2011 16:01
onko kellää vinkkejä CPI fomulan takarattaan irroitukseen, ei lähe pulttipyssyllä. on kokeiltu et onko väärät kierteetki mut eih