Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
16.5.2010 2:53
Koitin ajelle tossa n. puol tuntia ja sitten yhtäkkiä rupesi toimimaan kunnolla. Skobo kyllä nykii pahan tuntuisesti välillä.
16.5.2010 20:40
Onko ensimmäinen huolto 500 vai 1000 kilometrissä?
16.5.2010 20:50
Tonnissa.
16.5.2010 22:07
Kiitoos, pääsi jo unohtumaan.
18.5.2010 14:18
Käytin ekan kerran huollossa 1200 nii oon nyt ajanu 3200 nii kannattaisko käyttää huollossa? vai sit 4000-5000?
18.5.2010 17:02
Joo eli Power DD ei suostu lähtemään käyntiin, eikä anna edes kipinää. Testattu uutta CDI boksia, mutta ei mitään vaikutusta, ja tulppa sekä tulpanhattu on kunnossa.
Skodella kaaduttiin oikealle kyljelle ja se toimi päivän sen jälkeen. Ajossa alkoi pätkimään ihmeellisesti (vaikutti ihan kuin olis laittanu rajottimen päälle, ja skodessa ei ole rajoitinta.) sitten pätkintä loppu ja pysähdettyä ei lähtenyt enää käyntiin.
Pari viikkoa ollaan yritetty etsiä ongelmaa, mutta ei mitään tunnu löytyvän. Olisiko mitään ehdotuksia mikä voisi olla paskana??
20.5.2010 14:51
Miks mulla kiihtyy huonosti lämpimänä? En usko, että koneesa on väljää ku rempattu ~2500km sitte. Putkessa ei oo myöskää karstaa.. Oisko syynä sittenki se löystynyt vp? Mistä tilalle uus? Kannattaisko sparelta hakea?
Sitte vielä, että ku alkaa kiertää sen 8k kun on kiihtyny, nii kuuluu semmone ääni, niinku kiviä lentäis, mutta ei täällä oo kiviä missää ja sitte ku ajaa alamäkee nii alkaa jarruttaa itestää..?
20.5.2010 19:33
Veikkauksesi on aika oikeassa, sillä löysä vp-jousi tekee juuri noin. Spare Wheel:stä saa vain Top Racingin jousia, jotka ovat todella surkeita. Ovat usein jopa löysempiä kuin alkuperäiset ja löystyvät nopesti. TNT:n jouset ovat lähes samaa laatua. Hyviä merkkejä ovat mm. Polini, Malossi, Metrakit ja Doppler. Suomesta jos katoaan, niin Kaasalaiselta pitäisi löytyä Metrakitin jousia. Easypartsista löytyy mm. Malossi, Polinia ja Doppleria.
20.5.2010 22:02
Joo eli tässä muutamia kysymyksiä koskien Piaggio NRG 50 Power DD vsm. '09 stä.
Onko tavallista että skopa lähtee liikkeelle vasta n. 5 500 tuhannessa kierroksessa vasta? Pystyykö mitenkään säätään, että lähtisi melkein heti miten muut skootterit lähtevät?
Onko skootteri vakio jos se menee tasasella mittarin mukaan 53, loivaan tasaseen alamäkeen päälle 60km/h ja isoon alamäkeen jopa 75km/h ! Ja onko mitään haittaa jos menee alamäkeen 75km/h ja kierrokset melkein tapissa? Mittaristossa ei siis ole mitään punasta viivaa...
Skootteri tosin lähtee liikkeelle hitaasti, päälle 5 tonnia ja tyyliin 5km/h --> 8km/h --> 10km/h --> 13km/h eli hitaasti kiihtyy...Voiko kiihtymistä saada lisää millään virillä? Top speediä ei tarvii.
20.5.2010 23:20
Piaggio-NRG kirjoitti:Joo eli tässä muutamia kysymyksiä koskien Piaggio NRG 50 Power DD vsm. '09 stä.
Onko tavallista että skopa lähtee liikkeelle vasta n. 5 500 tuhannessa kierroksessa vasta? Pystyykö mitenkään säätään, että lähtisi melkein heti miten muut skootterit lähtevät?
Uutenä lähtee siinä 5 000rpm, mutta ei tosta ole haittaa. Voi säätää, mutta valitettavasti vain ylöspäin. Tietenkin jos siinä on kiinni alkuperäistä jäykemmät jouset, niin alkuperäiset jouset laittamalla kiekat tippuu siihen 5 000rpm. Sillä ei kuitenkaan ole väliä kiihtyvyyden suhteen. Jos haluat vielä alemmaksi kytkentäkierroksia, ongelmana olisi kiihtyvyyden lasku, kun kytkin nappaa reilusti alle tehoalueen. Muissa mopoissa on tehoalue alempana ja siksi ne lähtemä matalemmilta kierroksilta liikkeelle. Joten summa summarum ei kannata tehdä mitään tolle kytkimelle.
Piaggio-NRG kirjoitti:Onko skootteri vakio jos se menee tasasella mittarin mukaan 53, loivaan tasaseen alamäkeen päälle 60km/h ja isoon alamäkeen jopa 75km/h ! Ja onko mitään haittaa jos menee alamäkeen 75km/h ja kierrokset melkein tapissa? Mittaristossa ei siis ole mitään punasta viivaa...
On vakio, tasasella kuuluu mennä juuri tuon verran. Oikeaa nopeutta se on noin 46-47km/h. Tuopa juuri näissä Piaggion koneissa on kun siinä ei ole kierrosten rajoitinta, alamäessä nopeus nousee huimasti. Järkevintä on hellittää kaasua kun kierrokset nousee yli 10 000rpm. Kyllä siitä on vähän haittaa, kampiakseli tai mäntä voi mennä rikki. Yli 12 000rpm on ehdottomasti liikaa vakiokampuralle ajossa.
Piaggio-NRG kirjoitti:Skootteri tosin lähtee liikkeelle hitaasti, päälle 5 tonnia ja tyyliin 5km/h --> 8km/h --> 10km/h --> 13km/h eli hitaasti kiihtyy...Voiko kiihtymistä saada lisää millään virillä? Top speediä ei tarvii.
Paljonko on skodella ajettu? Paljon on kierroksia kiihdytettäessä?
21.5.2010 18:34
Shape kirjoitti:Veikkauksesi on aika oikeassa, sillä löysä vp-jousi tekee juuri noin. Spare Wheel:stä saa vain Top Racingin jousia, jotka ovat todella surkeita. Ovat usein jopa löysempiä kuin alkuperäiset ja löystyvät nopesti. TNT:n jouset ovat lähes samaa laatua. Hyviä merkkejä ovat mm. Polini, Malossi, Metrakit ja Doppler. Suomesta jos katoaan, niin Kaasalaiselta pitäisi löytyä Metrakitin jousia. Easypartsista löytyy mm. Malossi, Polinia ja Doppleria.
Tai sitte ku kattelin nii Mopo-Sportilta saa Malossin jousia. Se Malossin valkoneha on 7% jäykempi?
Mut entä sitte toi rahina, mahtaako auttaa siihenki vai onko siinä sitte jotai muuta? Entä se, että vauhti hidastuu automaattisesti ku kierrokset nousee yli 8k (alamäessä).
21.5.2010 19:03
Joo aivan moparilta. Kyllä, +7%, eli käytännössä vastaa vakiota.
Vaikee sanoa tohon rahinaa, kun ei tiedä mistä päin se kuuluu ja minkälaista se on. Hidastuminenkin kuulostaa henkimaailman jutuilta.
21.5.2010 19:53
Kyllä kai se tuolta varin suunnalta kuuluu... Se on iha tosi, alamäkee ku ajaa TäyZiii!I!I ja kierrokset ylittää jotai vähä reilu 8k nii sillai nykii ku hidastuu?
21.5.2010 23:35
Shape kirjoitti:Piaggio-NRG kirjoitti:Piaggio-NRG kirjoitti:Skootteri tosin lähtee liikkeelle hitaasti, päälle 5 tonnia ja tyyliin 5km/h --> 8km/h --> 10km/h --> 13km/h eli hitaasti kiihtyy...Voiko kiihtymistä saada lisää millään virillä? Top speediä ei tarvii.
Paljonko on skodella ajettu? Paljon on kierroksia kiihdytettäessä?
Ajettu n.4 tonnia. Kierrokset menee niin kun laitan kaasun pohjaan --> 7,5 tonnia ja sitten laskee n 200, sen jälkeen lähtee kiihtyyn hitaasti 3km/h välein ja kierrokset samanlailla, hitaasti ylöspäin, vaikka kaasu pohjassa
25.5.2010 22:44
Mikähä mu NRGssä o vikana, enne kulkenu prikankaa mittariin 60 kakspäällä, mutta nykyään 48km/h ykspäällä, ja variaattorista kuuluu ihme rahinaa :E