Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Keeway-skootterit

10.2.2013 1:49

Minusta siinä saa olla vähintäänkin se 55-60 suutin jos on putki kokonaan tyhjä. Mulla on tällä hetkellä 65 suutin ja puoleksi tyhjennetty putki, tosin ilmanputsarin kuri ei ole alkuperäinen vaan tehty ite uusi jossa on joku 16mm reikä. Arvelisin että kokonaan tyhjätylle putkelle se vaatii jonku 65-70 suuttimen että alkaa toimia ees jotenkin, liian pienillä suuttimilla ei varmaan paljo liikaha.

Ei se ilmanputsarin kuri muuten edes mitään kurista, oikeastaan se on imuäänenvaimennin. Ei kannata koskea siihen, imuäänet vaan suurenee, kaasarin kans saa tapella lisää ja ilmanputsariin tippuu roskia.

Kyllä minusta kannattaisi siihen putkeen hitsata takaisin se viimeinen kurilevy. Ainakin mitä noiden tehoputkien toimintaa jonkun verran olen opiskellut niin tyhjättynä se keewayn teharilook putki on kyllä semmonen turbokitti ulkonäön perusteella että ei sillä kyllä liikenneajossa mitään tee. Vetoja ei ole alhaalla varmasti yhtään ja piikin ottaa varmaan niin ylhäältä ettei vakiosähköillä oikein kierrä edes sinne asti jolloin ei ota varmaan piikkiä ollenkaan eli täysin hyödytön putki. Äänetkin varmaan on ihan muhevat kokonaan tyhjättynä.

Jos se edes ottaa piikin, kun se on niin paksu siitä keskeltä ja vastakartio jyrkkä. Oon kyllä jossain 80cc RR-pyörissä nähny sitä muistuttavia putkia, että ehkä se saattas toimiakkin. Ois kyllä helkkarin mielenkiintoinen kokeilla :D

Mutta sen viimeisen kurilevyn kanssa mulla se on ainakin ihan mukiinmenevä putki, jaksaa vääntää alhaalta niin ei tarvi tapella varin kanssa niin hirveästi ja parhaat tehot antaa sopivasti siinä 8000 kierroksissa ja kiihtyy yhtä hyvin kuin kaverin 2011 aerox eli aika hyvin. Ja äänet ei vakiosta eroa yhtään. Mullahan on siis siinä se putken loppupään puoleinen reikälevy paikallaan ja reikälevyn keskeltä tulee se putki joka menee sinne änkkään. Ja katti on paikallaan ja hukkaputki, kulkee luultavasti vähän reippaammin ilman hukkaputkea.

Variaattorissa mulla on malossin +7 vp, rullat on 5,8g joita on porattu reilusti kevyemmäksi enkä tiedä oikeaa painoa, oisko joku 5,3g, mutta sais olla vielä vähän kevyemmät. Ja ilman prikkaa kulkee nyt talvella 57kmh tasasella munakuppiasennossa kun etuvariaattori on kulunut nii ei sen enempää mene :D Joskus kesällä meni 60 prikka paikallaan ku oikein vingutti.

edit: tein oikein kuvan millanen mulla on se putki: Kuva

Re: Keeway-skootterit

10.2.2013 12:25

ramba__, siis toimi mutta ei kiertänyt mitenkään.. Kiitos vastauksista ja Palezulle varsinkin. Mutta siinä viimeisessä reikälevyssä oli kaksi muutakin putkea? Eli hitsaan nyt sen reikälevyn takaisin ja putken sinne reikälevyn sisään, joka menee sitten loppukäyrään? Tuo kuva on hyvä, mut ei mulla oo tuossa yhessä kohin tota pillikuria enkä kyllä oo ottanu poiskaan :o

Re: Keeway-skootterit

10.2.2013 13:37

Siis röpelsi?

Re: Keeway-skootterit

10.2.2013 14:05

Juu, äläkä sano että säädä sitä seosta sillä se ei auttanut.
E. Ja millä tuon bensamittarin saisi toimimaan? Vituttaa kun vähän alle puolentankin kohilla näyttää, että tankki tyhjä niin koitappa siinä sitten arvuutella :roll:

Re: Keeway-skootterit

10.2.2013 15:36

Luultavasti se putki siis toimii ainakin jotenkin teharin lailla jos se kerran pienelläkin suuttimella röpelsi hulluna. Se siis tuottaa jonkinnäköistä vastapainetta joka pistää tehoalueen alapuolella seokset persiilleen ja vaatii joskus aikamoista kaasarin säätöä että saa kohdilleen. Mulla keewayssa itsetehdyn teharini kanssa piti muistaakseni seosruuvi laittaa niin laihalle ku sai ja neulaa pykälä laihemmalle että röpellys lakkasi tehoalueen alapuolella, ja sähköryypyn ryyppysuutin muuttui teharin kanssa aivan liian isoksi kun röpelsi älyttömästi monta minuuttia niin kauan kun ryyppy oli päällä.

Ei helkkari, mun pitää ostaa toinen tommonen putki ja tyhjentää se kokonaan ja kokeilla kuinka hulluna kulkis sillä :D

Niin siinä putken loppupäässä oli muitakin noita putkia, mutta en tehnyt niille mitään vaan jätin sen tommoseksi niinku kuvassa eli pakokaasut pääsee tuosta keskiputkesta ulos ja niillä muilla putkilla ei oo enää mitään virkaa kun se ensimmäinen reikälevy puuttuu.

Voithan sä tuota tyhjennettyäkin putkea kokeilla saada säätöihin ihan mielenkiinnosta. Kokeile väheneekö röpötys jos lämmität konetta viitisen minuuttia että sähköryyppy menee varmasti pois päältä (sen verran piti mulla lämmittää teharin kanssa että röpötys lakkasi) ja sitten lähdet vinguttamaan pitkällä suoralla liian painavilla rullilla ja odotat ottaako jossain vaiheessa karmean piikin :D Jos ottaa niin sitten kevyet rullat sisään nii pitäs alkaa lähtemään, tosin paikaltaan lähtö on matelua ilman kytkimen säätöä. Jos ei ota piikkiä niin voi olla että tehoalueen alapuolella vääntö on niin heikko että siinä on pakko olla heti kevyet rullat että jaksaa vetää tehoalueelle. Tai sitten vakiosähköillä ei kierrä kunnolla tehoalueelle asti. Tai suutin voi olla liian pieni, ja sähköryyppy tekee säätelystä melko hankalaa kun pitää aina lämmittää 5 min ennenku voi tehdä päätelmiä onko suutin sopiva..

Re: Keeway-skootterit

10.2.2013 17:49

Oon kans tullu siihen lopputulokseen että toimis teharin lailla.. En taida jaksaa tuota värkätä toimimaan, helpompi hitsata auki ja laittaa inkeet sisään. :) Kyllä sitä on huuatettu ja kokeiltu ku ajan kuitenkin kouluun tuolla kesällä. Ei se jaksa piikkiä ottaaa :( vitun lusu paska
Mut jos nyt sais aikaseks avattuu sen ja testata toimiiko, jos ei niin myyn sen putken sulle ;)

Ja en tiiä oisko johonkin pitänyt vastata, niin paljon tekstiä ettei voi muistaa vaikka luin monesti :nolo:
Viimeksi muokannut Image päivämäärä 11.2.2013 10:09, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Keeway-skootterit

10.2.2013 18:29

tuo bensamittari ei ole vika, vaan lähinnä ominaisuus näissä keewayssa. ilmeisesti myös tuo mittari että näyttää tarkasti tiettyyn pisteeseen saakka ja sitten alkaa heittämään.

Re: Keeway-skootterit

10.2.2013 20:36

Oon huomannut, lueskelin tuossa vähän ja ilmeisesti anturista sitä toista metalllia kääntämällä alaspäin saa toimimaan niinkun tahon =)

Re: Keeway-skootterit

10.2.2013 21:34

Onko muilla variaattorin kopassa vakiona jäähdytysreikiä?

Mulla on cpissä ja keewayssä mutta tässä toisessa keewayn koneessa minkä vasta ostin ei ole :eek:

Re: Keeway-skootterit

10.2.2013 21:36

Mulla oli muistaakseni pienet reijät kopan pohjassa ja sen mustan muovikuoren alla siinä ilmanputsarin puolella on kans.

Re: Keeway-skootterit

10.2.2013 22:04

Jep, itellä sama. Miksiköhän tässä koneessa ei ole minkäänlaisia reikiä, se muovilätkä kyllä on.

No saapahan tehtyä omanlaiset..

Re: Keeway-skootterit

10.2.2013 22:23

Nuo on älyttömän huonosti suunniteltu. Jonwayn koppa on hyvä jo sellaisenaan. Uusimmissa on kaikkia kivoja parannuksia, mm. kierrosrajoitin kytkinkellossa kiinalaisten tyyliin.

Re: Keeway-skootterit

11.2.2013 10:07

Mulla oli niin että keewayn omassa kopassa oli reiät, mut sitten samanlainen koppa ja eri valmistaja ja ei ollut reikiä :eek:
E. eli siis jos siinä ei lue keeway, niin todennäköisesti jonkun muun tekemä kopio, jossa ei niitä reikiä välttämättä ole..

Re: Keeway-skootterit

11.2.2013 16:59

Nimenomaan siinä lukee keeway.

Re: Keeway-skootterit

16.2.2013 2:01

Mistäköhän vois johtua huono käyntii lähteminen, kun nyt veksalttu niin paljo kaasaria eikä tunnu mikään auttavan. Vakio putsarilla ja vaparilla kokeiltu, suutiimia 70,80,88 nyt toi 88 ton vaparin kanssa niin ei millään lähe käyntii, Mutta lämmettyä lähtee heti käyntii. Jos seos/ilma ruuvin laittaa kii niin sillon alkaa yrittämään käyntiinlähtemistä paljon helpommin. Mutta eikaitse liian paljoo ilmaa voi saada jos vakioputsarilla ja 88suuttimella pitää se ruuvi olla kiinni, että yrittää lähtä käyntii. Nyt sai polkee n 30-40 kertaa että alko lupailee käyntii lähtemistä. Neulaa on vekslattu kaikissa mahdollisissa paikoissa.