Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

4.7.2009 19:49

temeh kirjoitti:
ays8 kirjoitti:jooooo-o, mutta siksipä tuossa kyselinkin vielä noista rajoittimista ja kureista, että onko niitä.
ei niiden poistaminen mitään maksa ;)

mutta tosiaan en minä tähän kyllä rahallisesti ala panostamaan. on sen verran paljon menny tohon toiseen mopediin, että enpä tähän viitti mitään ostella.


No ite oon ollut kaverin mopoa laittamassa, eikä siitä kyllä mitään muuta ole vaihdettu kun holkki ja katkaistu rajottimen piuha eli tuski tässä mitään putsari kuristusta on? Korjatkaa, jos olen väärässä ;)


kyllä siinä vaan se kuristin on. :) avaat putsarin kopan ja jos oikein tarkkaan katsot on ilmanottoaukko kuristettu kumiputkella, sen saa pois vaikkapa tasakärkisellä ruuvimeisselillä. ja kuten aiemminkin tällä palstalla on todettu sen poistamisesta ei ole hyötyä, vaan mopo alkaa pätkiä ja kulkee melko hiljaa, luultavasti siksi että saa liikaa ilmaa;) tieten kaasarin säätämisellä saat mopon kulkemaan hyvin ilman kuristinta.

7.7.2009 14:32

Eilen laitoin tilaukseen malossin multivari setti, katsotaan mitä kymco kulkee noilla...

--> http://www.easyparts.nl/showarticles_info/01055113269/0-121-75-348-2473-363/2647/Variateur-Malossi-Multivar-Kymco-50-4t.html

7.7.2009 21:42

IG kirjoitti:Eilen laitoin tilaukseen malossin multivari setti, katsotaan mitä kymco kulkee noilla...

--> http://www.easyparts.nl/showarticles_info/01055113269/0-121-75-348-2473-363/2647/Variateur-Malossi-Multivar-Kymco-50-4t.html

Kerroppa kokemukset, niin ei tarvii muiden ihmetellä toimiiko vai ei.

8.7.2009 19:58

Kerron toki, sen takia ostin koska paketti sisältää varin,vpjousen,rullat,holkki maksaa sen 50 euroa ja pelkästään holkki maksaa 25 euroa joten päätin että järkevimpi olis ostaa paketti.. katsotaan sitten paljon se kulkee.. rullien painosta en tiie.. vpjousi on kuvasta päättelleen valkoinen, kait ne malossin miehet on miettinyt kaiken..

kokemuksia?

9.7.2009 7:46

käteeni sattui kaupassa 89cc narakun sylinterisarja joka oli kädessäni vielä kaupan ulkopuolella, onko todistettavasti hyötyä laittaa virinokkaa vai meneekö yhtälailla vakiolla nokalla?

9.7.2009 12:38

arhippa super8 kirjoitti:käteeni sattui kaupassa 89cc narakun sylinterisarja joka oli kädessäni vielä kaupan ulkopuolella, onko todistettavasti hyötyä laittaa virinokkaa vai meneekö yhtälailla vakiolla nokalla?


Kaverilla 72cc pytyllä narakun virinokalla perstuntumalla se nosti vain tehopiikkiä korkeammalle verrattuna omaan vain 72cc pyttyseen entiseen nelitahtiin.

Toimii varmaan paremmin 89cc pytyllä mutta rullia saat keventää aikalailla.

9.7.2009 13:52

Muuten eBay on aika kova paikka, sielt löytyy vaik mittään super 8:iin :))

9.7.2009 15:52

Super8 kirjoitti:
arhippa super8 kirjoitti:käteeni sattui kaupassa 89cc narakun sylinterisarja joka oli kädessäni vielä kaupan ulkopuolella, onko todistettavasti hyötyä laittaa virinokkaa vai meneekö yhtälailla vakiolla nokalla?


Kaverilla 72cc pytyllä narakun virinokalla perstuntumalla se nosti vain tehopiikkiä korkeammalle verrattuna omaan vain 72cc pyttyseen entiseen nelitahtiin.

Toimii varmaan paremmin 89cc pytyllä mutta rullia saat keventää aikalailla.


fiddu jeesus mikä homma vaihtaa toi sylinteri (just mahtu mäntä pinnapulttien väliin) ajattelin ajaa vakio kaasarilla (100 suutin) hetken sisään ennenku heittää multivarin ja 24 kaasarin ette usko kui kovaa kulkee menee kaikki 56 mittarin mukaan :s mut vääntöö tuli ku pieneen kylään mut sitä nokkaa en löydä mistään mikä olis tolle 89cc:lle kaikki on max 85cc liekö väliä kai se paree on ku vakio

9.7.2009 20:08

Juu toi 72cc:kin anto kans ihan mukavasti lisävääntöä. Kannattaa kyllä kokeilla sitä narakun virinokkaa, ei se älyttömän kalliskaan ole.

Menikö monta tuntia pytyn vaihdossa ja ootko aikasemmin vaihtanut? Itsellä meni ensikertalaisena "hieman" aikaa siihen hommaan.

9.7.2009 20:43

oon ruuvannu, sormet on ku nippu kyrpiä niin ei oikeen oo mun juttu tollasia legon kokosia ruuvailla mut aikaa meni sellanen 6h koko homma pitää vaan toivoo et sillä 24mm kaasarilla saa potkua ku ennen meni 80huitteilla

17.7.2009 17:37

Jaa... sain tänään multivarin käteen :) juoksin heti kaverille ja asennettiin se innoissaan, vari meni helposti paikalle, vp-jousen kanssa meni vähän hieman enemmän aikaa... suorastaan oli vitun ärsyttävä vaihtaa sitä, se ei ollut kovin paljon vakiota tiukempi. Tulokset ovat otettu gps:llä, 2 päällä: Tasaisella 57-60, alamäkeen vauhti pomppas yli 73, ylämäkeen vauhti oli 35-45... eli nä on otettu kaks päällä, yksin kun ajoin niin tuntui iha helevetin kovaa ajaa alamäkeen... ja nä on otettu ilman rajoitinta eli piuha oli poikki. Piuhan kun laitoin takas rajoittaa niin huiput tippui reilusti..

17.7.2009 19:05

IG kirjoitti:Jaa... sain tänään multivarin käteen :) juoksin heti kaverille ja asennettiin se innoissaan, vari meni helposti paikalle, vp-jousen kanssa meni vähän hieman enemmän aikaa... suorastaan oli vitun ärsyttävä vaihtaa sitä, se ei ollut kovin paljon vakiota tiukempi. Tulokset ovat otettu gps:llä, 2 päällä: Tasaisella 57-60, alamäkeen vauhti pomppas yli 73, ylämäkeen vauhti oli 35-45... eli nä on otettu kaks päällä, yksin kun ajoin niin tuntui iha helevetin kovaa ajaa alamäkeen... ja nä on otettu ilman rajoitinta eli piuha oli poikki. Piuhan kun laitoin takas rajoittaa niin huiput tippui reilusti..


Tuon saa menee ylämäkeen kovempaa kun vaihtaa jäykemmän vp-jousen. Mulla oli Malossin vihreä eli +60% sopiva setti kurittomalla vakiolla ja myös 70cc pytyllä.

18.7.2009 16:24

IG kirjoitti:Jaa... sain tänään multivarin käteen :) juoksin heti kaverille ja asennettiin se innoissaan, vari meni helposti paikalle, vp-jousen kanssa meni vähän hieman enemmän aikaa... suorastaan oli vitun ärsyttävä vaihtaa sitä, se ei ollut kovin paljon vakiota tiukempi. Tulokset ovat otettu gps:llä, 2 päällä: Tasaisella 57-60, alamäkeen vauhti pomppas yli 73, ylämäkeen vauhti oli 35-45... eli nä on otettu kaks päällä, yksin kun ajoin niin tuntui iha helevetin kovaa ajaa alamäkeen... ja nä on otettu ilman rajoitinta eli piuha oli poikki. Piuhan kun laitoin takas rajoittaa niin huiput tippui reilusti..


eli ei nähtävästi mitään suurta hyötyä multivarista jos vertaa pelkkään rajottamattomaan holkkiin ja katkastuun piuhaan :s minulle ainaskaan ;)

18.7.2009 16:26

mr.juice kirjoitti:
IG kirjoitti:Jaa... sain tänään multivarin käteen :) juoksin heti kaverille ja asennettiin se innoissaan, vari meni helposti paikalle, vp-jousen kanssa meni vähän hieman enemmän aikaa... suorastaan oli vitun ärsyttävä vaihtaa sitä, se ei ollut kovin paljon vakiota tiukempi. Tulokset ovat otettu gps:llä, 2 päällä: Tasaisella 57-60, alamäkeen vauhti pomppas yli 73, ylämäkeen vauhti oli 35-45... eli nä on otettu kaks päällä, yksin kun ajoin niin tuntui iha helevetin kovaa ajaa alamäkeen... ja nä on otettu ilman rajoitinta eli piuha oli poikki. Piuhan kun laitoin takas rajoittaa niin huiput tippui reilusti..


eli ei nähtävästi mitään suurta hyötyä multivarista jos vertaa pelkkään rajottamattomaan holkkiin ja katkastuun piuhaan :s... minulle ainaskaan ;)

18.7.2009 16:39

Minkä kokonen ilmanputsari menee super kasiin? minkälaisia putsareita suosittelisitte ja minkä kokosta suutinta? vakiosuutinhan on tarkotuksella liian pieni..