Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Keeway-skootterit

31.3.2012 18:35

Yleinen keskustelu Keewayn eri malleista.
_nikko kirjoitti:Maahantuoja:
Keeway Motor Finland Oy

Lue wikiartikkeli ennenkuin kysyt esim. kuristuksista, virityksestä ja virittelyyn liittyvistä säädöistä, näin minimoidaan turhien postauksien määrä!

Lue myös aiempia viestejä, niin saat saada vastauksen kysymykseesi!

Edit: Nyt myös Wikissä tärkeää tietoa eri piristyssarjoista, kannattaa tutustua!

Muista myös Tietopankin muu tarjonta.
Vanhat viestit löytyvät täältä.

Re: Keeway-skootterit

1.4.2012 13:45

Palezu kirjoitti:victorh liian isolta suuttimelta näyttää kun on musta mutta onhan 7 lämpöarvon tulppa ja muistithan paahtaa täyskaasulla jonku matkaa ja sitten sammuttaa vauhdista, muuten tulpasta ei kannata päätellä mitään..


Ajan kyll tulpall jos on 8 lämpöarvo kulkee paremmin kun 7 ja lähtee käyntiin kans paremmin! :)
Ja tein noin miten sä kerroit ja oli uus tulppa! Mutta koitin 85 kulki huonommin ja 82 kulkee vähän hiljempaa että olis osta 60-80 suutin sarja nytten! Tai sitten otan pois ilma kuristuksen ja koitan <-95 kunnes kulkee hyvin!


Sudee kirjoitti:Tuo putki on stunttailuun hyvä tai sitten Leovince ZX. Vakio pytyllä pärjäät hyvin, mutta jos haluat nousemaan helpommin niin vaihdat, vaikka jonkun halppis 70cc:n, mutta se ei ole pakollista.

Stage 6 on paska stunttaukseen tai siit ei saa ala vääntöö kunnoll!
ZX on hyvä mutta paras alavääntö löytyy TT putkesta!

Heitä vaan joku kisakytkin ja kunnon kytkin jouset niin nousee kyll hyvin!
Ja kannattaa opetella istuen ensimmäiseksi koska se on minun mielestä helpompaa!
Kyll sä kaikill putkill pystyt keulii mutt kunnon stunttaukseen tarvit kyll hyvän alavääntö putken ett sä pystyt alkaa vetää HC cirkkeleit! :)

Re: Keeway-skootterit

1.4.2012 14:02

Tuota en usko että 8 tulpalla ois parempi, johtuu aivan varmasti jostain muusta. Se kone on suunniteltu toimimaan sillä 7 tulpalla ja jos vaihtaa isompinumeroisen eli kylmemmän, tulppa ei saavuta enää tarvittavaa lämpötilaa että karsta palaisi suunnitellusti pois ja se aiheuttaa juuri tuonnäköistä mustaa tulppaa ja pahimmillaan syö tulpan usein.

Skootterissa ei pitäisi juuri alavääntöä tarvita jos osaa säätää varin. Pitää vain laittaa niin jäykät kytkinjouset että se nappaa vasta tehoalueella kiinni ja sopivat rullat että kierrokset pysyy tehoalueella. Silloin kun se on oikein säädetty niin saat takarenkaalle aina maksimi tehot kun kaasun pistät tiskiin ja kyllä pitäisi keulankin nousta silloin helposti :)

Re: Keeway-skootterit

1.4.2012 20:40

No meen huomenn ostamaan uuden tulpan joka on 7!

Mutta kyll toi 7 on ehkä vähän liian lämmin... Ja ei kone syö tullpia kun on liian isot! Se ei vaan halua lähteä käyntiin kunnolla mutta jos on liian pieni numero niin tulpat palaa aika nopeasti! :D

Re: Keeway-skootterit

1.4.2012 20:48

Mullakin on 8 tulppa ja lähtee paljon paremmin käymään sekä tuntuu toimivan muutenkin paremmin..

Re: Keeway-skootterit

1.4.2012 21:06

Sytytystulpan lämpöarvolla ei ole mitään arpaa mopon käynnistymiseen, sillä se lämpöarvo vain kertoo kuinka hyvin se siirtää lämpöä sylinterinkanteen. Lisäksi liian suurella lämpöarvolla, eli ts. liian kylmä tulppa kyllä pimenee paljonkin herkemmin. Jos suositeltu tulppa ei kestä, niin vika on muualla kuin tulpassa. Eniten tulppia menee pielessä olevien seoksien takia tai moottorin väärinkäytöllä.

Tainnut olla vain kärkivälit erinlaiset teillä 7 ja 8 tulpissa..

Re: Keeway-skootterit

1.4.2012 21:44

Shape kirjoitti:Tainnut olla vain kärkivälit erinlaiset teillä 7 ja 8 tulpissa..


Molemmissa 0.7.

Re: Keeway-skootterit

1.4.2012 22:46

Oisko syynä sitten se että 7 tulppa oli vanha ja veteli viimeisiään, ja 8 tulppa oli sitten ihan pakasta vedetty niin totta kai se sytyttää heti paremmin jos on uusi.

Re: Keeway-skootterit

2.4.2012 10:51

http://www.emc24.fi/product_info.php?products_id=2998
Tuommonen ois vaihtoehtona vakio kaasarin tilalle.
Käykö tuon kanssa vakio ilmanputsari, vai pistetäänkö Hebon vapaavirtaputsari?

EDIT:
Tietopankissa lukee,
Huippunopeuksia
Tehari&Multivar: 70+ km/h tasasella.

MITEN TÄMÄ ON MAHDOLLISTA?

Stage 6 proreplica
Hebo NG variaattori
vakio kaasari
vapaavirtaputsari & vakioputsari
suuttimia 50,60,65,70,75,80,90,100
+50% vpjousi
+30 kytkinjouset
792 hihna

> suoralla MAX 55kmh
> alamäkeen helposti vajaa 70kmh..

Tervetuloa Kotkaan, kaikki säätämiseen ja virittämiseen tarjottava apu otetaan vastaan!

Re: Keeway-skootterit

2.4.2012 17:02

millä kierroksilla sun kone käy? onko tulppa tms kunnossa?
Mulla on gianelli extra, malossimultivari 4,7 gr rullilla +15% kytkinjouset ja +30% vpjousi ja ilmanputsarin tötsä otettu vekee ja hihnan pituus on 804 ja huitelee gepsiin vähä 75 km/h. mulla on nyt 90 suutin ja vaikuttaa pieneltä tai siis hyytyy ylämäkeen ja ei 2 päällä jaksa vääntää, onko suutin liian pieni vai mikä on?

Re: Keeway-skootterit

2.4.2012 17:16

Ilman painoa kiertää vallanmainiosti tappiin asti, eikä hyydy huuatuksella(näin käy, jos siis saa liian vähän bensaa/liikaa ilmaa)

Yksin ajaessa ottaa pienehkön piikin, sitten nousee tasaisen hitaasti sinne 45-50kmh vauhtiin.. ylämäkeen 30-35kmh..
HETI, kun tulee pienikin alamäki, vauhti nousee reippaasti

vakio kaasari, 80 suutin, neula 2. YLIN
ilmanputsarin kuristuspoistettu..

Huomenna vaihdan sitten hebon raskaimmat rullat ja pidempää hihnaa..alkaa pikku hiljaa olemaan metrin kyrpä otsassa, kun mummot tulee rollaattorilla ohi...

Re: Keeway-skootterit

2.4.2012 17:21

Tuo suutin kuulostaa aivan liian pieneltä jos on ilmanputsarin kuri poissa..

Re: Keeway-skootterit

2.4.2012 17:25

suutin on kyl aika pien :D. mulla on itellää 90 tolla setupilla minkä kerroin vähä ylempänä ja tuntus olevan ehkä hiukkasen liian pien.

Re: Keeway-skootterit

2.4.2012 18:13

No huomenna 90 suutin sitte kiinni ja neulaa säätämään.
+ raskaammat rullat ja pidempi hihna

Re: Keeway-skootterit

2.4.2012 20:38

Päivitys suutinarvuutteluun: ilmanputsarin kuri pois, puoleksi tyhjätty putki, kassu 16mm, lämpötila ehkä -1, 82 suutin tuntu sittenki aika sopivalta. Ajattelin ennen että se ois sopiva tuolle puoleksi avarretulle kurille mutta otin kokeeksi kurin kokonaan veks ja hyvinpä toimii vieläkin (tehostu itteasiassa) :D

leevasd onko kylmällä ja lämpimällä moottorilla kulkemisessa eroa? Jos tuntuu että aamulla lähtiessä kiihtyy paremmin mutta koneen lämmettyä ei sitten enää kiihdykkään niin hyvin niin suutin voikin olla liian iso. Ehkä vaan 2 numeroa, mutta kuitenki. Liian isolla suuttimella yleensä myös hyytyy ylämäkeen ja vastatuuleen melko paljon mutta tällöin sen pitää olla kyllä jo reilusti liian iso. Paljonko sulla on ajettu se? Onkohan sullaki pytty väljä, kun tuntus että pitäs sen nyt selvästi paremmin kulkea teharilla vaikka kuinka huonot säädöt ois.. sulla saattas myös olla liian painavat rullat, minkä painoset on nytten?