Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
27.9.2010 18:25
Keskustelua Peugeot TKR, Trekker ja Squab -skoottereista.
sasu` kirjoitti:Variaattorin rajoitinlevyn poisto-ohje by -Miksutus-, siistitty by jkoljo
Ensin otetaan variaattorinkoppa auki (8kpl 8mm kantaista pulttia), ja ainakin orkkiskuntoisissa Trekuissa on lisäksi takajarruvaijeri tuettu sellaisella peltilätkällä, joka on torxilla kiinni kopassa. Sekin kannattaa irroittaa. Kun koppa on auki, pulttipyssyllä (suositeltavaa), räikän kanssa kikkailemalla, tai variaattorin lukitustyökalun (buzzetti jne.) avulla otat etuvariaattorin keskellä olevan 14mm mutterin irti.
Nyt variaattorin etulautanen lähtee irti käsin ottamalla, ja sen takaa paljastuu rullakuppi ja hihna, otat hihnan pois paikoiltaan ja sen jälkeen vedät sen rullakupin (et voi erehtyä osasta) pois sieltä kolostaan. Nyt näet rullakupin piilossa olleella puolella kaksi erillistä peltihärpäkettä, jotka ovat kolmella 7mm kantaisella pultilla kiinni. Otat pultit auki ja ne peltilätkät irti ja sen jälkeen vain kasaat variaattorin päinvastaisessa järjestyksessä kuin purit, ilman niitä peltisiä osia. Hihnankin saat paikalleen helposti; kun vedät takavariaattorin ulompaa levyä lujasti itseesi päin, hihna pääsee löysemmälle ja menee paremmin paikoilleen.
Levyn poistamalla pitäisi huippuja kertyä mopon kunnosta riippuen noin 55-65kmh.
Joissain uusissa malleissa levyjä saattaa olla vain yksi kappale,
tällainen.
####
Peugeotin Gurtnerin (muovinen kohokammio) vakiosuutin oli YHDESSÄ purkamassani kokoa 55. En takaa tiedon oikeellisuutta koska näitäkin on hyvin montaa vuosimallia, mutta tästä lähtien voidaan ainakin sanoa että vakiosuutin on välillä 52-60.
-jkoljo
Muista myös
tietopankin tarjonta. Näistä skoottereista ei vielä ole tietopankissa omaa artikkelia, olisitko sinä valmis sellaisen tekemään? Rohkeasti tutustumaan artikkelin lisäykseen.
27.9.2010 18:36
Mikä vikana trekkerissä ku alkaa kovassa vauhdissa koneen puolelta(?) tärisemään ja "rohisemaan" joka tuntuu jalkatilassa ja kyydissä istuessa, rohina tihentyy vauhdin kasvaessa.
27.9.2010 21:38
Minulla oli samanlainen ongelma Aeroxissani, paitsi ei aivan vielä noin vakavana. Vaihdoin uuden kaasarin ja ongelma hävisi. Vuoto tapahtuu ilmeisesti kohokammiosta, jolloin kaasari jää kuivaksi. Oletko huomannut, että jättääkö se märkiä tippoja aina, kun se on seisonut?
En ole kyllä noita tippoja huomannut. Jostainhan se ilmeisesti vuotaa jotain ja johonkin, mutta en ole kerennyt sen tarkemmin vielä tutkia. Voisi koittaa itsekin tuota uutta kaasaria, tai ainakin vaihtaa sisuskalut (kenties tivarit) uusiin...
30.9.2010 9:15
elikkäs kun vaihdoin isomman suuttimen 50-->62 , niin alkoi tuleen pensat yli ja koho toimi oikein kun pensa letkuun puhalteli ja käsin liikutti. En löytänyt ratkaisua eilen illalla muuta kuin laittoin takas 50sen suuttimen , niin loppu tulviminen. Hoksasin tuossa , että voiko tässä alkuperäisessä kaasarissa säätää neulan korkeutta ja korjaantuisko tuo sillä . Vai olisko joku ratkaisu mitä en hoksaa näin 20 vuoden tauon jälkeen
30.9.2010 19:08
Mitä porukat on tehny tolle vanhemman mallin trekkerin takalokarille, näyttää niin saatanan tyhmältä itellä ku on koropala kiinni ja pitäis jotai järkevää tehä sille, ei viitti poiskaan ottaa ku lähtee takavalo mukana.
Jos on kuvia ni niitä voi kans linkkaa ni vois kattoo miltä näyttää , että kannattaako alkaa leikkelee
30.9.2010 20:35
Omasta mielestä hienoin on kun lyhennät lokaria muttet ota sitä kokonaan pois. Minulla oli hieman lyhennetty lokaria jo kun ostin sen ja itse ainakin pidin siitä sellaisenaan, toki olis vielä vähän lyhyempikin voinut olla, mutta hienompi kuin ei mtn. Toinen vaihtoehto on tehdä kuidusta uusi perä jolloin mielikuvitus on rajana. Jossakin nettisivulla myydään myös Trekkeriin valmista underia joka menee paikoilleen kun leikkaa lokasuojan pois ensiksi. Myös etulokari eli se nokka kuuluu trekkeriin, kauhean näköinen ilman
pazii: Menee tuo, faitissa ja Trekussa samanlaiset adapterit.
igge99: Oletko varma, että neulaventtiili toimi oikein, eli ilman kulku lakkasi kun nostit kohoa/suljit neulaventtiilin? Vakio kohoakin voi hieman säätää, mutta varovasti kun on muovia. Ja se neulaventtiili voi olla jumittunut roskan tms. takia ja sattumalta juuri suuttimen vaihdon takia, ei tule mieleen mistä tuo voisi muusta johtua.
1.10.2010 11:37
juurikin niin että kohoa liikuttamalla ilmankulutus lakkas eli venttiili kyllä sulkeutui kokonaan .
Ja kun purin atomeiksi tuon kaasarin , niin eihän siellä mitään neulan korkeus säätöjä ole . Ja muutenkaan ei oikein tuo ryyppy pelaa tuossa , joten tänään menen kauppaan ja ostan uuden kaasarin , ehkä jonku toisen merkkisen .
. Onko muuten kukaan rekisteröinyt näihin uutta kaasutinta kun on sen vaihtanut . Meinas Trafilla , että on niin kallis tyypittää ettei kannata muuta kuin ostaa alkuperäinen kaasari , että saa laillisen . Ajattelin mutta en sanonut ääneen et ompa kumma kun kukaan ei niintä katsasta. Sitten soitin poliisille , niin se sanoi et "ei paljo poliisia kiinnosta mikä kaasari siellä on , jos ei kulje enempää kuin 5km/h:ssa ylinopeutta"
4.10.2010 12:33
Mikäs vois olla TKR:ssäni vikana ku jarrutuksen jälkeen liikkuu sen 100m hyytyen ja vauhtia korkeintaan 35.? Normaalisti kulkee sen 65 ku kuristinlevy otettu pois ja hukkaputki tukittu. Bensansaannissa vika ei taida olla
5.10.2010 8:03
jasu`` kirjoitti:Mikäs vois olla TKR:ssäni vikana ku jarrutuksen jälkeen liikkuu sen 100m hyytyen ja vauhtia korkeintaan 35.? Normaalisti kulkee sen 65 ku kuristinlevy otettu pois ja hukkaputki tukittu. Bensansaannissa vika ei taida olla
näin aloittelijan tiedoilla tuo tuntuis , että takavari ei laita pienempää vaihdetta silmään ja sun mopo ei jaksa isolla vaihteella kulkea.Eli laita jäykempi vp-jousi. Viisaammat korjatkoon
5.10.2010 8:19
Aivan oikein. Myös rullat ovat voineet kulua kulmikkaiksi, jolloin variaattorin toiminta häiriintyy. Jäykemmän vastapainejousen vaihtamisessa auttaa tietopankki, laita +7% jousi.
6.10.2010 15:16
jkoljo kirjoitti:Aivan oikein. Myös rullat ovat voineet kulua kulmikkaiksi, jolloin variaattorin toiminta häiriintyy. Jäykemmän vastapainejousen vaihtamisessa auttaa tietopankki, laita +7% jousi.
juu kiitoksia. vielä jos linkittäis joku sopivan ?
6.10.2010 21:19
Joo itellä on peugeot trekker 05 nii ongelmana se,että takajarrut menee kokoajan lukkoon?ja etujarrut on nii herkät ku vähäsen koskee jarruvipuun,niin alkaa tärisee tanko?
7.10.2010 7:02
Olettako/miten ootta korjannut etu jouset/iskarit? Onko olemassa korjaussarjaa ja mistä saa? Ja jos joku tietäis miten ne puretaan , niin olis hyvä. Meinaa olla vähän klappia joka suuntaan. Mulla on sitä mallia missä alaosa menee yläosan sisään.
7.10.2010 11:18
Olen tossa hommailemassa trekkeriä jossa seuraavaa osaa, niin voiko joku vähän kertoa millainen tehopuoli on noilla osilla kun itse en ole hirveästi skoottereita harrastanut.
__virit:
-Stage 6 sport pro 70cc 150e
-Yasuni R tehoputki 200e
-Hebon kytkin 60e
-Hebon vari (vp-jousi) 60e
-Varin tuuletinlautanen 20e
-Stage 6 hihna 20e
-Vakio kaasari säädetty
-4,9g rullat (kuulemma hieman painavat ei vedä loppuun kunnolla, luultavasti vaihdan 4g tai 4,5g)