Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Keeway Focus/CPI Oliver kaasutin

17.8.2024 21:05

Noi mopot löytyy perheestä ja niistä nyt vaihdellaan osia toiminnan/toimimattomuuden mukaan. Keeway on enemmän mun ruuvvauskohde ja CPI on tytön koulukulkine.
Tohon Keewayhin olis Airsalin pytty ja joku tehari, mutta nyt loppu kaasarit kesken, kun CPI;stä hajoisi sähköryyppy kiinankaasarista, joten KW luovutti mikuninsa Ceparille.
Tilasin Motoforcen 17.5mm Lorton kopion, joka ei toimi sitten alkuunsakkaan. Kohokammio tyhjenee vedossa ja kohossahan ei ole säätöä, ei ole peltilipareita joita väännellä, jotta saisi neulaa aukeamaan enemmän, nyt liike ehkä 1mm. Käy siis tyhjää ja kestää vetoa n.20 metriä, jonka jälkeen joutuu leikkimään kaasulla, jotta tyhjäkäynnillä kohokammio täyttyy ja taas pääsee sen 20m.

Eli pitääkö neulasuutin porata ja minkä kokoiseksi, auttaako "poikittain" poraaminen, jotta polttoaine mahtuu neulan rungon ohi helpommin?

Heitänkö MotoVoimattoman roskiin ja mitä tilalle? Mielellään 6mm suuttimella, kun niitä nyt on 50-120 koot, tai sitten heti soiva kaasariehdotus suutinkokoineen(ainakin hehtaari, että yhden suutinsarjan ostamisella pääsis).

Kiitos asiallisista vastauksista.
-Wiltsu-

Re: Keeway Focus/CPI Oliver kaasutin

21.8.2024 19:50

Ok. Tuli porattua, 2.3mm. Alkuperäinen oli n.1.5mm. Noh neula ei tietenkään ollut porauksen jäljiltä tiivis, joten kuulalla naputtelemalla kokeilin saada neulan seetiä istumaan neulaan. Havaintona, että se neulan seetiholkki on irrallaan siellä kaasarin porauksessa, joka pakeni reikäänsä ja muutti bensanpintaa, tai löytyi tapa säätää phva:n bensanpintaa, toki tästä kaasarista tuli romu, kun ei sitä holkkia sieltä porauksesta saa ehjänä ylös, eikä tullut sen alkuperäistä asentoa mitattua. Siis saa sen ylös, mutta ei ehjänä. Bensaputken puolelta ei pääse, koska tästä suunnasta porasin ja samalla kasvoi kaasarin rungossa oleva reikä, joten kun molemmat reijät on nyt tasan saman kokoiset, ei ole olaketta mistä naputtaa ja toisesta suunnasta jollain ruuvvilla repimällä hajoaa seetiholkki, uuden toki jos saisi ja tietäisi sen alkuperäisen asennon? Ei maksa vaivaa, uusi kaasari...