Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
29.7.2021 16:05
Minulla on vuosimallin 2004 pösö sf2 ilmakoneella ja siitä ko kompressori vikaantui. Tämä kompura sijaitsee kampikammion kohdilla, lohkojen edessä. Sen poistaminen ja tulppaaminen on ajankohtaista, mutta ainoastaan netissä maxiscoot myy tuohon sopivaa tulppaa.
Onko kukaan tehnyt ko operaatiota? Kompura on muutenkin turha, sillä putki on korvattu toisella, eli hapetussysteemiä ei enää ole käytössä.
31.7.2021 8:35
Tuskin siihen kannattaa mitään investoida. Otat sen kompuran irti ja poistat siitä rullan tms, joka nojaa kampiakseliin. Tämän tein Aprilia Ditechiin ja ja toimii. Kauniimpi tulisi, jos otat paksua alumiinilevyä ja rälläköit siitä sopivan levyn ja poraat reiät siihen. Näin myös kaasutin mahtuu paremmin paikoilleen. Alunperin siinä on läppärunko, joka on pienempi. Peugeotin vastaavia osia en ole edes nähnyt, mutta eiköhän sen saa fiksattua samalla lailla. Virityksen kannalta olisi parempi tukkia kampikammio jollain muovikiekolla siihen levyyn pultattuna, jotta saadaan kampikammiopaine maksimiin. Tiiviys on tärkeintä, ei pidä säästellä tiivistesilikonia. Kompuran lähtöputken reikään kierteytin tavallisen pultin ja tiiviste siihen.