Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Keeway ry6 ajovalot.

23.12.2020 19:44

Tein 2016-malliseen Keewayhin moottoriremontin vaihtamalla kampiakselin, männän, sylinterin jne. Moottorin asensin paikoilleen, mutta ajovalot, siis etu-ja takavalo ei pala. Kaikki muut valot ja vilkut toimii. Myös moottori käy hienosti. Jostain syystä magneetto ei lataa akkua. Ilmeisesti ajovalot saa virtansa suoraan magneetolta, vai saako? Todella mystinen vika. En ole löytänyt mitään relettä valoille, eli liekö sellaista olemassakaan? Sähköhommat on mulle aina ollut täyttä hebreaa, mutta tällaisen skootterin sähköt nyt on todella yksinkertaiset, mutta mulle ei nyt vaan aukea, että mihin on ajovalojen virta kadonnut. Ja sanomattakin on selvää, että polttimot olen tarkastanut, ne toimii. Kaikki toimi hienosti ennen kuin irrotin moottorin.
Missä siis vika?

Re: Keeway ry6 ajovalot.

29.12.2020 13:41

tuleeko ajovalopolttimon kantaan plussaa ja kuinka paljon?
Entä saako miinus napa maata?

Palaako parkit?

Onhan valot päällä ja virtalukko valoasennossa?

Re: Keeway ry6 ajovalot.

29.12.2020 15:02

Virtaa ei tule lampulle eikä akulle. Kaikki muut valot, parkit ja vilkut toimii niin moottorin käydessä ja sammuksissa ollessa. Vaikuttaa staattorin tai jäännitteensäätimen vialta.