Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...
25.6.2020 14:15
Eli kyseessä on Piaggio NRG Power DD 50cc, vm 2005 kaasarimalli. 3600 km ajettu, muuten alkuperäinen, paitsi imupuolen kuristus poistettu. Ilmansuodatin vaihdettu, tulppa myös, pääsuutin tietääkseni 60. Ongelma on seuraava. Mopo lähtee kauniisti käyntiin, automaattiryyppy toimii oikein, käy hyvin tyhjäkäyntiä (n.1000 rpm kun lämmin). Sitten kun lähdet ajamaan, pistät kaasun pohjaan, nätisti ottaa kierroksia n. 7000 rpm. Kulkee hyvin jotain 60 km/h (mittari). Sitten 5-10 min kovan ajon jälkeen hyytyy täysin, eikä lähde enää käyntiin. Bensa haisee, ja jos yrittää käynnistää niin tulvii maahan saakka. Käytän kaasarin auki, ei näy roskia suuttimissa,puhallan varalta paineilmalla, pistän kasaan, niin taas käy hyvin, kunnes taas alkaa tulvimaan. Eli onko pääsuutin nyt edelleen liian pieni, tai jokin muu säätö mahdollisesti pielessä, vai jotain muuta ideaa?? Tehnyt tuon jo 4 kertaa.
7.7.2020 23:43
Kaasari saa liikaa bensaa ajaessa. neulaventtiili ei pidä. Kohon tehtävä sulkea se neulaventtiili ja säätää bensan tasoa kohokammiossa. Koho ei kellu (rikki) tai neula ei pidä (roskia, kulunut). Kone hukkuu bensaan.