Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Kiinan skootteri ei käynnisty sitten millään

27.6.2019 20:38

Moikka!

Toivottavasti joku osaisi auttaa, olen jo epätoivoinen. :D

Eli kyseessä 4t kymco super 8 skootteri. Se ei käynnisty millään. Startti kyllä pyörittää. Laitoin imukaulasta sisään 2t öljyä ja jaksoi hetken käydä. Ajattelin että pytyssä on väljää ja uutta pyttyä paikoilleen. Mutta vieläkin käynnistyspoljin tuntuu turhan löysältä eikä mopo edes yritä. Ei vaikka laittaisi bensaa suoraan kurkkuun.

- Kaasari putsattu
- Venttiilit säädetty 0.1mm T merkin kohdalla
- Saa hyvän kipinän
- Tulpan reiästä kun kokeilee sormella niin tuntuu ihan kunnon paine
- Imupuolelta kokeillessa tuntuu imua, tosin ehkä vähän heikkoa

Uuden pytyn vaihdon jälkeen huomasin että lohkon ja pytyn välistä tihkuu öljyä. Kuuluuko kampikammiossa olla öljyä ja painetta noin paljon? Epäilen tällä hetkellä kampiakselin stefoja mutta onko muita vaihtoehtoja ennenkuin puran koko koneen?

Kiitos avusta!

Re: Kiinan skootteri ei käynnisty sitten millään

28.6.2019 16:04

Nyt huomasin, että startti yrittäessä öljyntäyttö reiästä lentää tavaraa. Mistä tämä johtuu että sinne tulee niin paljon painetta?

Re: Kiinan skootteri ei käynnisty sitten millään

3.7.2019 17:34

Ongelma ratkesi joten päivitetään tänne, jotta olisi muille hyötyä.

Alkutilanne:

- Ei käynnisty millään
- Kävi pari sekunttia kun kaatoi imukaulasta 2t öljyä
- Startti pyöritti hyvin
- Kipinää tuli, samoin bensaa
- Venttiilit näytti hyviltä ja oli säädöissä
- Ei käynnistynyt vaikka bensaa laittoi suoraan imukaulaan
- Käynnistys poljin ei tuntutunut kovin jämäkältä polkaista

Päättelin, että moottorissa ei ole tarpeeksi puristuksia, koska käynnistys poljin vähän löysähkö. Kipinää ja bensaa sai (joskin bensaa vähän heikosti), joten muita vaihtoehtoja ei jäänyt kuin puristukset. Kone kävi öljyllä hetken, koska öljy tiivisti paikkoja. Ajattelin että mäntä ja sylinteri olisivat väljät ja vaihdoin ne. Ei auttanut. Kun kaadoin palo ja imukanavaan vettä, huomasin että palokanavasta vesi tihkui läpi. Käytin venttiilin irti ja hioin sen tahnalla pyörittelemällä sitä kolossaan. Tämän jälkeen kaikki alkoi toimia.

Ongelmana oli siis väljyys pakoventtillissä ja tätä oli erittäin vaikea huomata. Voi testata myös paineilmalla laittamalla kannen päälle kuppiin vettä ja puhaltamalla paineilmaa kanaviin. Ei saisi kuplia yhtään.