Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Laiska kiinanihme

12.5.2018 16:23

No niin eka 4t kiinan skootteri ajossa ja pikkuhiljaa alkaa kuumeta muukin kuin mopon putki kun ei kulje.

>Alamäessä kulkee 60km/h ja kiertää ihan hyvin(rajoitinta ei pitäisi siis olla), suoralla 45km/h, ylämäessä hätäseen 35km/h.
Suoralla kun kytkin on ottanut kiinni, kierrokset tippuu eikä juuri enää kiihdy kuin vasta alamäessä.

Putkessa/kaasarissa ei kuristuksia, hihna uusi+rullat(kokeiltu eri painoisia). Mopo on vakio 50cc ja sellaisena myös pysyy, kunhan saisin tuon kulkemaan myös ylämäessä/suoralla, kaasari varmasti kooltansa riittää (18mm walbro).
Mietin että mitä tekisi löysempi painejousi...entä tiukempi? :roll:

Re: Laiska kiinanihme

17.5.2018 14:26

No, vastaan sitten itselleni (koska alkoihan sitä vauhtia useamman illan rassailun tuloksena löytyä).

-Kevyemmät rullat=ei juuri vaikutusta.

-Paljon kevyemmät rullat=kone huutaa lähdössä mutta kykimen napattua tuttu>Boooo!, kunnes ystävämme-alamäki saapuu...rullien vaihdolla siis vastoin ennakko odotuksia mopon käytös VAIN huononi.

-Löysempi vastapainejousi=ei juuri vaikutusta.

-Tiukempi vastapainejousi=mäennousukyky parani hieman mutta "tyhjäkäynnille/rullaustilaan" siirtyminen vastoin ennakkokäsitystä huononi (mutta oikeilla jäljillä ollaan).

-20mm mikunin kaasutin alkuperäisen tilalle=ero mikunin hyväksi huomattava, ei ehkä toimi niin siististi kuin muuttuvakurkkuinen orkkispaska, joka sekin oli toki ehjä mutta ihan paska.


Lopputulos:
Uudet vakio rullat+uusi kaasari+tiukempi vastapainejousi ja nyt kiihtyy hyvin (sutii jopa hieman pihalla hiekalta lähdettäessä), nousee mäet siedettävästi ja huiput sen verran että kilvet lähtee että heilahtaa jos poliisi saa kiinni.

...seuraavaksi kun aikaa löytyy olisi tarkoitus hyökätä kannen kimppuun koska uusi kaasari on hieman imuaukkoa isompi niin tehonlisäystä on vielä tiedossa. Sylinteritilavuutta en sen laittomuuden vuoksi meinaa muuttaa ja kasvanut/kasvava vauhti tullaan kompensoimaan etuvariaattorin prikalla alle 60km/h.