Ihan alkuun kannattaa muistaa, että nyt puhutaan mopoista eli iskutilavuudeltaan 50cc (puoli desiä) koneista. Kovin kisaista kiihtyvyyttä ei siis kannata edes odottaa, vaikka kuristukset olisikin poistettu.
Jos kiihtyvyys tuntuu kovin onnettomalta mopon tehoihinkin suhteutettuna, kannattaa toki varmistaa että kuristukset on poistettu oikein ja tarvittavat säädöt on suoritettu.
Tietopankin artikkelista lisää infoa. Mikäli tämäkin puoli on kunnossa, saattaa tukkoisuuteen olla syynä esimerkiksi kulunut variaattori, kulmikkaiksi kuluneet rullat, vääränpainoiset rullat taikka löystynyt tai väärällä jäykkyydellä oleva vastapainejousi. Nämä kannattaa siis tarkistaa. Jos ongelma ei tunnu ratkeavan, etsiydy johonkin valmiiseen ketjuun kysymään lisää vinkkejä.