Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Yamaha aerox 04 booaa

22.3.2016 13:37

Yritin etsiä keskusteluista siinä onnistumatta. Elikkäs 04 aerox kyseessä, lähtee käymään ihan normaalisti ja käy tyhjäkäyntiä tasaisesti mutta kun vääntää kahvan pohjaan niin alkaa boaamaan ja kierrokset laskee melkein sammumiseen asti. Kaasari putsattu, uudet bensat koneessa eikä muuta vielä ole tehty. Missä vika? Kampiakselin stefoista oon kuullu että vois olla seuraava askel.

Re: Yamaha aerox 04 booaa

22.3.2016 18:23

Se saa liikaan ilmaa, onko millainen ilmanputsari, vakio ilmanputsari? Onko ilmaruuvi 11/2 auki? Mikä sylinteri? pakoputki?

Re: Yamaha aerox 04 booaa

22.3.2016 18:29

S
Jeslar kirjoitti:Yritin etsiä keskusteluista siinä onnistumatta. Elikkäs 04 aerox kyseessä, lähtee käymään ihan normaalisti ja käy tyhjäkäyntiä tasaisesti mutta kun vääntää kahvan pohjaan niin alkaa boaamaan ja kierrokset laskee melkein sammumiseen asti. Kaasari putsattu, uudet bensat koneessa eikä muuta vielä ole tehty. Missä vika? Kampiakselin stefoista oon kuullu että vois olla seuraava askel.


Seuraavat asiat myös mahdollisia: Pääsuutin on liian pieni, kun moottori "booaa" eli tuntuu tukehtuvan yli 1/2:lla kaasulla tai kulkee paremmin ryyppy päällä. Tulppakin saattaa olla myös nokinen tai kostea....

Re: Yamaha aerox 04 booaa

22.3.2016 18:30

Kaikki vakiota skootterissa. Ilmaruuvia on säädetty jo jos jonkin verran.

Re: Yamaha aerox 04 booaa

22.3.2016 18:32

Jeslar kirjoitti:Kaikki vakiota skootterissa. Ilmaruuvia on säädetty jo jos jonkin verran.


Se pitää vetää kiinni ja 1 1/2 kierrosta auki. Vaihda tulppa (BR8HS), se on halvin osa mistä alkaa...

Re: Yamaha aerox 04 booaa

22.3.2016 18:35

Mainitakseni vielä että juuri uuden denso tulpan heitin kiinni eilen.

Re: Yamaha aerox 04 booaa

22.3.2016 18:39

Imukaulassa kyllä pientä halkeamaa mutta jarru kliineristä ei vaikutusta siihen suihkuttaessa.

Re: Yamaha aerox 04 booaa

22.3.2016 18:42

Jeslar kirjoitti:Mainitakseni vielä että juuri uuden denso tulpan heitin kiinni eilen.


Ja tulppa on oikea? Voihan se olla et alakerran stefat sököt, mut itsellä noin 20 kpl aerox:ja ei ole koskaan ollut stefat rikki. Mut on se mahdollista. Sylinterikin voi tietenkin olla väljä....mut on tää vähän haku ammuntaa kun itse ei "näe" vikaa....

Re: Yamaha aerox 04 booaa

22.3.2016 18:47

Scatterin sivuilta sen ainakin tilasin. Ja sehän on totta että hankala sanoa kun ei seiso paikanpäällä vieressä seisomassa. Kuinka tarkkaan sitä ruuvia täytynee säätää?

Re: Yamaha aerox 04 booaa

22.3.2016 19:01

Jeslar kirjoitti:Scatterin sivuilta sen ainakin tilasin. Ja sehän on totta että hankala sanoa kun ei seiso paikanpäällä vieressä seisomassa. Kuinka tarkkaan sitä ruuvia täytynee säätää?


Itse ole käyttänyt NGK tulppaa, löytyy esim autovarosakaupasta, muista tulpista ei kokemusta. On se suhteellisen tarkka, mut kyllä sen saa kohdillee, mut eka se on vedettävä kiinni, ei tieteenkään ääliö kireelle vaan kiinni ja sitten auki 1 1/2 kierrosta. Ja on niissä imukaulossa halkeamia, mut on sen verran pakkua tavaraan ettei pienet viillot haittaa...

Re: Yamaha aerox 04 booaa

22.3.2016 19:14

Selkee homma. Täytynee vie kikkailla sen ilmaruuvin kanssa josko se siitä tokenis normi kierroksille. Kaiketi sen jälkeen niiden stefojen kimppuun täytynee käydä. Kiitoksia hyvistä ja asiallisista vinkeistä!

Re: Yamaha aerox 04 booaa

24.3.2016 18:26

Juuh elikkäs yritin säätää ilmaruuvia ja huomasin että kun kiertää sen 1 1/2 auki niin ei lähe käymään melkein ollenkaan ja kun ruuvi on kokonaan kiinni niin parhaiten ottaa kierroksia, "booaa" kylläkin jossakin vaiheessa.

Re: Yamaha aerox 04 booaa

24.3.2016 18:45

Mutta pitääkö siis mopon olla käynnissä silloin kun avaa sitä ruuvia senverran vaiko pitkääkö olla sammuksissa?

Re: Yamaha aerox 04 booaa

24.3.2016 20:18

Ei sillä ole väliä onko käynnissä vai ei. Mut tosi asia on että ilmausruuvi pitää olla sen 1 1/2 auki.

Eli vaikutelma on että ilmaa saa liikaa. Voit olla oikeassa että stefat "fuskaa", mut niinkuin sanoin, itsellä ei koskaan stefat rikki. Kävin aikoinaa liikkeestä kysyy et mikä vois olla vika kun tarvii kokoajan isomman suuttimen, että toimii, sieltä sanottiin että alakerran stefat vialliset....

Onko muuten milloin viimeksi vaihdettu mäntä?

Re: Yamaha aerox 04 booaa

24.3.2016 20:31

Seuraava vaihe siis stefat.. mopolla ajettu 12k eikä tietoa aiemmista "huolloista" /männästä.