Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

5.6.2018 2:13

Reetuhai2 kirjoitti:Ei varia pakko oo säätää, mutta jos tahtoo että se toimii kunnolla ni täytyy. Jäykempi vastapainejousi ja kytkinjouset, ja kevyemmät rullat. Huiput tuskin kymppiä enempää nousee, noi jammun vakiovarit oli muistaakseni aikalailla paskoja. Sit tietysti muista kaasarin säätö.

Ja jos tehoa on hakusessa, ni V2, Go oli aikalailla vakioputken korvike.

Kiitti vastauksesta, tää autto :). Mites muuten kun nuo molemmat putket on E-hyvöksyttyjä, niin eikös niissä oo jonkin sortin kurit. Onks tietoa millasta ja onko kuin vaativa prosessi irrottaa?

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

6.6.2018 0:32

Aikalailla kaikissa se on samanlainen suppilo, ihan alkukäyrässä sijaitsee, ja parilla kolmella pisteellä vaan nepattu kiinni. Vingulla vähä hinkkaa jos mahollista, ja vähä ruuvarilla vääntää. Jajoo, kaikissa hyväksytyissä putkissa on kuri.

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

20.7.2018 20:46

Jos vaihdan roxiin gianelli extra v2 putken ja otan kurin pois, mitä muuta mun tarvii vaihtaa? rullia, vp-jousta?

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

25.7.2018 0:24

Morjensta, olisin taas avun tarpeessa. Tuossa yamaha bws:n vakioilmanputsarikotelossa on kaasuttimeen kiinnitettävässä kuri, jonka sitten viilasin niin että se aukko on täysiympyrä. Laitoin mopon kasaan, pistin käyntiin, ja kun yritti lähtä ajamaan niin hirveä röpötys, eikä meinannut eteenpäin kulkea. Ihan kuin olisi liian iso suutin, mutta eikö yleensä sitä pidä juuri laittaa isompaa jos kerran ilmansaantikin suurenee. Pistin sitten pienemmän suuttimen, melkein vakiokokoisen, niin alkoi paremmin pelittää. Meneekö hajalle jos menopeli saa enemmän ilmaa, siihen on laitettu ns "tehari" ja vakiosuutin kiinni?

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

25.7.2018 0:41

Osaako kukaan sanoa voiko olla vilkun katkaisin/kytkimessä kontakti vikaa kun painan vilkun vasemmalle vilkkuu ehkä kerran ja lopettaa vilkkumisen mittarissakaan ei näy että vilkut on päällä mutta sitten taas jos pidän vilkkukatkaisinta pohjassa vasemmalle niin vilkut toimii ja mittarissa palaa vilkkujen valo? :D

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

25.7.2018 0:43

mitävittua456 kirjoitti:Jos vaihdan roxiin gianelli extra v2 putken ja otan kurin pois, mitä muuta mun tarvii vaihtaa? rullia, vp-jousta?

Kannattaa noin 10numeroo isompi suutin tottakai ja sitten saattaa riittää valkonen vp malossilta ja tietysti kevyemmät rullat sillonhan se alkaa olemaan aika mint.

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

12.8.2018 23:22

Hei!

Ostin tuossa skootterin Peugeot vivacity -09 mallia ajettu 10tkm sähköpumppu ja tuorevoitelu 2tahti ja siinä esiintyy seuraavanlaista ongelmaa:

- käynnistyy hyvin kylmänä ja toimii hyvin mutta noin 200 metrin ajon jälkeen kun pysähtyy risteykseen skootteri ei vedä enään ollenkaan eikä ota kierroksia. sitten kun hetken koittaa herätellä kaasulla konetta, alkaa ottaan taas kierroksia ja liikkuu kunhan ei istu päällä. Jos istuu päällä niin ei taas liiku melkein yhtään eikä meinaa ottaa kierroksia. liikkeelle pääsi vain kun juoksi vieressä ja nosti kierroksia ja hyppäsi sitten kyytiin ja oudon täristelyn jälkeen lähti liikkeelle ja toimi taas hyvin kunnes saapui seuraavaan risteykseen...

paikallaan kun laittaa kaasun pohjaan ja istuu päällä, pystyy pitämään jaloilla kiinni eikä skootteri liiku vaikka kone huutaa täysillä vähän vaan koittaa vetää.

yhtenä päivänä koitin monta kertaa ja näiden ongelmien kanssa ajelin kunnes ongelmat katosivat ajoin aikana skootteri kulki hyvin ylämäetkin. Nyt taas sama homma kun koitin ei liiku risteyksestä eteenpäin ja välillä alkaa täristään eikä meinaa ottaa kierroksia ja ylämäet aivan mahdottomia.

Mikä neuvoksi?

kaasari ja ilmanputsari putsattu ja tulppa vaihdettu+hihna kuten myös bensat.
teki samaa seosbensalla ja nyt normibensat+tuorevoitelu, ei vaikutusta.

variaattori ja kampiakselikin on vaihdettu muutama vuosi sitten, avasin varin niin rullissa olli pieni kulunut viivaosa kaikissa, en tiedä voisiko siitä johtua?

pistin tilaukseen vakio kytkinjouset ja uudet rullat( 0,5g kevyemmät) ja +7%vastapainejousen, pitää myös katsoa missä kunnossa kytkinkengät ja kello ovat...

voisiko noilla korjaantua vai olisiko jossain muualla ongelma?

Kiitos kaikille yrittäneille

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

13.8.2018 3:32

Kyllähän toi vähän löystyneeltä vp/kytkinjousilta kuulostais. Mulla kans stalkkeriin joskus lipsahti hiukka liian iso suutin, kylmänä toimi hyvin, mutta kone kun lämpes, ni ei meinannu jaksaa alhaalta vetää ja mäkien nousu oli välillä tuskasta. Mutta toki jos sä et oo suutinta sinne vaihellu, ni en kyllä usko että se rikkaalla olis.

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

17.8.2018 19:46

kuin iso suutin pitää olla teharille kun vakiosuutin on 55 ,

skootteri on peugeot jet force c tech -06 mallia,ja kaasari

vakio pytty ja ilmanputsari ja vakio putki, prikka otettu variaattorista pois,

ajattelin ostaa tecnigas next-r putken, ni miten painavat rullat pitää olla ja kuin jäykkä vastapaine jousi

ja onko muilla kokemuksia www.vsmotoparts.com kaupasta kun suomessa niin suppeat tehari valikoimat ni pakko tilata tuolta

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

23.8.2018 17:55

Moro.löytyykö tietoutta,pappa kyselee eikä ehi ite alkaa tutkimaan!eli en ole löytänyt mistään stage6 variaattoria suomesta/ulkomailta!varastosaldot nollana!pistäkää varma vari/kytkin/jousipaketti vaaka minarelliin!putki on hommattu,pro replica.suorat linkit mitkä osat varmasti toimii!soppeli sylttyäkin voi laittaa,pitäs kuittee olla 50 cc

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

29.8.2018 21:05

Morot,

Tytön skootteriin(Helkama Sc) pitäisi vaihtaa variaattorin akseli.
Paikallaan oli akseli jonka pituus 154mm ja 15kpl hampaita oleva ratas.
Mutta sellaista en löydä mistään.
On tullut tilattua Maailmalta akseli 154cm ja 16 ja ne ei sovi paikalleen.
https://www.scooter-attack.com/media/catalog/product/cache/39/image/b8f0e7da4a117134976ad44a19bcff2f/o/e/oe-gy6bt13868_01_1.jpg

Osaako joku neuvoa mistä löytyisi samanlainen tai kuinka saisi vielä helkaman tienpäälle.

Kiitos

Arviiti

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

6.9.2018 0:17

haluaisin kysyä näin tietämättömänä, että kun kaasari on ohjekirjan mukaan PHVA 12 ZS eli ilmeisesti dellorton kaasari, niin onko sillä mitään väliä onko suutin m5 vai m6 kierteellä? Auttakaa tietämätöntä! :lol:

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

6.9.2018 11:18

Esimerkkinä m8 pultti on 8mm paksu, ja m10 on 10mm paksu. Eli m5 on 5mm kierteellä ja m6 on 6mm kierteellä. Tästä varmaan voi jo päätellä että ne ei sovi päittäin.

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

15.9.2018 15:57

Morjes, mulla on cpi sm - 13 ja kulkee sen 50 tasasella täysvakiona. Minkäs kokoinen suutin ja keneltä (mikuni vai dellorto), tarkoituksena olisi että kulkisi hyvin noin 55?

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

16.9.2018 5:44

Pääasiassa suuttimella säädetään seos, huippuja sä et sillä saa yhtään. Kurien poistoon/poraamiseen siis. Jonka jälkeen se kaasarin säätö. Ja mikä/minkä kokonen suutin, se riippuu kaasarin merkistä/mallista.