Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

20.12.2013 17:30

Noniin nyt tuli (taas) uusi hana ;) tuo näyttää pitävän :)

Tuli vain sellainen ongelma että pakoputki muuttuu punaiseksi kun ajaa 10km kaasupohjassa :s mistä voisi johtua?

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

20.12.2013 19:20

liikaa tehoo ;) olisko tukossa? tai käy kone liian laihalla niin lämpiää?!

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

20.12.2013 20:26

Pääsuuttimen tarkistus, mutta muutoin ei tarvii olla huolissaan. Kyllähän tällaiset räkärautaputket vetää punaisiksi tehokkaissa peleissä aina ;) http://youtu.be/HA6am0rCwAk

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

20.12.2013 21:25

No täytyy kattoo toi suutin ;) Eipähän karsta jää putkeen ku lämpee noin paljon :lol: ja onhan se hienon näköne ku putki on punane :lol:

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

24.12.2013 17:47

ei olis pitäny mennä vaihtamaan 85" suutinta 95" ku huiput tipahti 6km/h, pätkii täyskaasulla ja alamäkee ajaessa tavallaa "sammuu hetkeks ja sit taas lähtee vetää"

skootteri siis: fude elegance -06.. suutin vain isonnettu :)

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

24.12.2013 22:34

mitä sulla ylipäätään tekee noin isoja suuttimia :eek: miten ees oot saanu noin isoja sinne? nimittäin 85 tuumaa on aika paljon jo. heheh joukki vain ja hyvvöö joulua! ;) seokset kohilleen ja meno jatkuu kohti kesää.

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

25.12.2013 0:05

Hyvää joulua.
Tää ei liity suoranaisesti skotuun, mutta menköön työkaluvinkkinä kun kompuraa usein skootterinkin kanssa tarvii. Tein tämän kyllä jo jokunen vuosi sitten ja kun tänään taas tarttin kompuraa niin tuon käytännöllisyyden huomasi kun jouduttiin kompuraa kuskaan pakettiautolla kaverille. Pisteään nyt sitten samalla tännekin.

Tyhjä mikkilankakela on kätevä letkuteline kompuraan niin liikuteltavuus paranee kertaheitolla. Pistin samalla myös pistorasiankin. Siihen haarotin virrat kompurasta, eli saan tarvittaessa virtaa ulos kompurasta kun kompuran johto on seinässä. Näin on rasiakin lähempänä työskentelypaikkaakin. Saa siitä virtaa vaikka porakoneelle. Kompuraa siirreltäessä kompuran johdon voi pistää samaiseen pistorasiaan, niin se ei putoile renkaiden eteen yms haittaa liikuttelua.
http://img847.imageshack.us/img847/9353/komp1.jpg
http://img269.imageshack.us/img269/9100/komp2x.jpg

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

26.12.2013 15:39

Noniin nyt ei tarvitse miettiä putken punaiseksi muuttumista vähään aikaan ;) nokkaketju päätti katketa :itku:

Täytyy pistää 50cc kone paikalle(koko kone) :s Tuskin rupeaa putki punoittamaan ;)

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

27.12.2013 20:57

Pesin baotianin ja sen jälkeen ei millään käyntiin. Kipinä tulee ja kaasari on putsattu, kokeiltu myös laittaa bensaa tulpanreiästä eikä edes luvannut silloinkaan.. missä vika?

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

28.12.2013 19:07

Terve, mietin tossa tota halkasija juttuu koska 90cc sylinterisarjan halk. 52mm... ja tossa 125cc sylinterissä 52,4mm eli periaattees menee suoraan lohkoihin vai oliskoha mitenkää mahdollista.. sitten kylkeen 90cc isovenakansi, joren nokalla + 26mm kaasari.. Jos on mahdollista saada lohkoihin ni laitan tilaukseen hetii !! :lol: "90cc liian nuhanen, jostain syystä"

http://www.gy6-motor.de/gy6-139qma-139q ... m-4-stroke

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

28.12.2013 19:22

Molemmissa on kylläkin 52,4mm, mutta 125 koneessa on pidempi iskunpituus jonka ansiosta ne lisäkuutiot tulee. Sen sylinteri tai kansi ei sovi 50cc koneeseen. Pinnapultin reijät on eri kohdassa ja 125 sylinteri on lisäksi korkeampi kuin 50cc koneeseen tarkoitetuissa.

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

28.12.2013 21:44

Perjaatteessa kun saat tarpeeksi pitkä iskun niin tuo 90 pytty pitäisi käydä tuohon käyttöön? Pytyn alle vaan joku korotuspala :s

Mahtaisikohan piikkisen alakerta(kampiakseli ja kiertokanki) sopia 50cc koneeseen? ;) Silla saisi iskun pitkäksi ja sitten 90cc pytty koropaloilla paikalle :lol:

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

28.12.2013 23:17

V_T_E_C kirjoitti:Mahtaisikohan piikkisen alakerta(kampiakseli ja kiertokanki) sopia 50cc koneeseen? ;) Silla saisi iskun pitkäksi ja sitten 90cc pytty koropaloilla paikalle :lol:

Ei kuulemma mahdu pyörimään ilman täyttöhitsaamista ja jyrsintää sanovat tuolla maailmalla. Toinen juttu on sen muutkin mitta-erot. Pisin suoraan sopiva isku on se virijavarankin myymä 44mm pitkäiskukampura. Sillä saa 90 pytylllä 94,8cc

Tuossa muutes tollanen tekemäni pieni ohjelma kuutiotilavuuden laskemiseen jos tarviitte: http://www.mediafire.com/download/2lm05 ... e+calc.EXE
(huom! desimaalit pisteellä ei pilkulla)

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

4.1.2014 16:33

Noh, sinne meni oma skootteri nyt, 200€ vaihtoi omistajaa. -12 mallia, vuosimalli 2007, mittarissa jotain 9600km ja vakiotekniikka lukuunottamatta Dellorton kaasaria. Aika halvalla näitä menee kyllä :D

Mulla löytyy nyt sitte yksi ajokuntoinen moottori osina (kampiakselin toinen laakeri rikki, ja variaattori rikki, muuten ehjä) että jos joku tarvitsee osia. Ajosta toimivana purettu, löytyy 72cc sylinteri korkeapaineisella männällä jne, että saa vähän ruutiakin koneeseen jos tarvitsee.

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

5.1.2014 22:27

Tietääkö kukaan 12" perävälitysten hammasmääriä? :roll: Ottaisin nopeusmittarille signaalin tuosta kytkinkellon nopeudentunnistimesta...