Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

20.5.2023 14:17

Mites kaasarin säädöt? Mitä sille nyt sitte on tehty? Tuleehan bensahanasta tavara läpi?

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

17.8.2023 16:09

Ihan varma en oo mite tää toimii mutta laiton kärkkäsen "80cc" mutta vääntää suoralla 40 ja ylämäkee 20
Kaasarina on entisen omistajan joku mankikaasari oisko ollu 18mm ja mopo käy tyhjäkäyntiä ja vastaa kaasuun?

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

21.8.2023 8:22

Kärkkäisen 80cc on todellisuudessa 47mm männänhalkaisijalla eli 72cc, mutta mitäs pienistä. Orkkiskaasarilla ja vakioputsarilla mulla 72cc kanssa sopivin pääsuutinkoko on 90. Siitä voisi lähteä hakemaan oikeaa kokoa tolle kaasarille. Mikään ohjus 72cc ei ole eikä hirveästi kovempaa kulje edes mitä vakiolla mutta ylämäet se nousee ihan eri tahtiin.

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

21.8.2023 9:38

Joo pitää kahtoa, täl hetkel entisen olistajan toimesta piatetty joku mankin kaasari ja eihä ne kule mutta vääntöä tulee, mub mielestä pienen testilenki jälkee mikää ei muuttunut mutta skoba vastaa kaasuun ja pysyy käynnis
Vähä rupee paukkuu/röpöttää ku antaa vähä kaasua ja pitää.

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

30.11.2023 15:06

Onkos kellään hajua minkäs kokoisia ( ei painoisia ) nuo solifer 50r ( neliventtiili ) variaattorin rullat ovat? Ja minkä painoiset olisivat siihen optimikokoiset, jotkut olivat ehotelleet 6.5-7g rullia.

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

30.11.2023 15:14

Americana1 kirjoitti:Joo elikkäs mulla on tällänen Solifer 50R vm. 2010 kiinan 4t skootteri, käytännössä baotian mutta vaan eri katteet. Ongelma on se, että ennen kaasarinputsausta solikka kulki just ja just sen 30km/h, ei jaksanut kiertää (?). Mutta kuitenkin sen jälkeen puhdistin kaasarin jonka jälkeen lähti toimimaan, jakso kiihtyä 45-50 vauhtiin hyvin ja siitä vielä vähän eteenpäin toimi todella moitteettomasti useamman viikon.


Mutta nyt tänään olin ajamassa kaverille joka asuu n. 10km päässä.
Ollessani melkein kaverin luona soliferista alkoi pikkuhiljaa lähteä tehoja, kiihtyvyys
ja vauhti laski. Kun kaverilta lähdettyäni solifer ei jaksanut enään kulkea normaaleja vauhteja niinkuin aikasemmin. Myöhemmin illasta se ei enään 25-30 ylemmäs kiihtynyt vaikka kaasu oli pohjassa.
Nyt tällähetkellä aina välillä kaasupohjassa menee sen 10km/h, ja joskus jaksaa kiihtyä 20 vauhtiin.

Koitin samoja keinoja kuin viimeksi, kaasarinpuhdistusta, ei auttanut.
En tiedä mistä vika voisi johtua. Kyseessä on sellainen malli josta venttiilejä ei voi säätää kuten vanhemmissa malleissa, eikä netistä löytynyt kyseiseen malliin liittyen melkein ollenkaan mitään tietoa.

Kaikki tieto vinkit otan vastaan, yritän kaikkeni että saan tämän kuntoon.



Mulla löytyy vm.2009 ja sama homma, mulla ongelmana oli että kävi liian rikkaalla.

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

20.12.2023 2:09

139QMB moottorin (22hamp. Pumppu) 3D kasausanimaatio https://youtu.be/24evg5nWlHU?si=KpuNqTHQzzKONZXG

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

6.4.2024 17:04

Voiko batiskaan laittaa 21 phbg kaasari? ois ylimääränen