Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Keskustelua sylintereistä

18.10.2013 1:15

Kaikki kysymykset liittyen sylinterien vaihtoon, valintaan ja kunnostukseen. Myös mäntiin liittyvät asiat ja kysymykset voi esittää täällä. Tutustu Tietopankin tarjontaan ennen kysymistä.
Tietoa sisäänajon suorittamisesta
Osien viimeistely ja muuta tietoa moottorin työstämisestä
Tietoa Minarellin viritysasteista(sovellettavissa muihinkin moottoreihin)

Viilaamiseen liittyvät keskustelut omaan ketjuunsa. Huomaa myös muut tekniikkapuolen viestiketjut pakoputkista, variaattorista, ilmanpuhdistimista, kaasuttimista ja muista osista.

Vanhat viestit löytyvät täältä.

Re: Keskustelua sylintereistä

4.12.2013 22:59

Nykästään uutee topicciin ensimmäinen viesti sitte.
Eli meni leipomaan tuo stage 6 70cc, mallia en muista mutta pinnotettu. Tota ei vissiin voi hoonauttaa niin olis uuden sylinterin hommaus.
Mitäs suosittelette? Kovalla/satunnaisella käytöllä ni porautus mahdollisuus on hyvä eli valurauta sylkkä. Vähän katellu niin onko toi RMS sylinteri merkki mistään kotosin? Ehdotuksia johki 50-70cc sylkkään. Ei tarvii olla kylän tehokkain tai kallein pytty, mut enemmän potkua ku vakios pitäs olla.

Re: Keskustelua sylintereistä

5.12.2013 1:24

Jos ei pahasti leiponut niin voi kokeilla poistaa alumiinijäämiä pytystä jollain hapolla tms. ja kevyt hoonaus. Itselläni kerran leiponut ja hoonattu pinnoitettu pytty kiinni ja hyvin pelittää.

Re: Keskustelua sylintereistä

8.12.2013 23:42

Minkälainen tuo malossi sport 68cc on?

Re: Keskustelua sylintereistä

14.1.2014 21:02

Elikkäs itelläni on tuollanen Malossin 70cc pytty ja nyt kun pitäs mäntä vaihtaa, ni mites se koon valinta ? Eli minkä kokoinen mäntä pitää ostaa, kun noitahan on A, B, C, D jne... ?

Re: Keskustelua sylintereistä

14.1.2014 21:11

Katso mitä tämänhetkisessä männässä lukee

Omissa Stage6:n ja Polinin sylintereissä sylinterissä lukee myös männän koko. Se on se pieni kirjainleima sylinterin päällä.

Re: Keskustelua sylintereistä

14.1.2014 21:46

Tässä pyttyä putsailtuani huomasin tuossa merkinnän ( D 47 10) Eli onko männän koko siis D ? Tuo 47 ei ainakaan voi merkata männän kokoa, kun männän koko on 45,5mm :eek:

Tässä vielä kuva merkinnästä:
Kuva

EDIT: Männässäkään ei ollut mitään muuta merkintää kuin se nuoli, joka tulee pakoaukkoon päin.

Re: Keskustelua sylintereistä

19.1.2014 19:53

Eli tarviiko tämän pytyn kanssa isoventtiilikannen? Tuolla samassa puljussa 92cc mukana tulee kansi mutta näissä pienemmissä ei ole?
+ Mikä olis passeli suutin tuommosen kanssa?

Re: Keskustelua sylintereistä

23.1.2014 8:27

Onko kukaan tilannut Gy-6 motorista 2-tahtisen (minarellikopiot ilmajääh.) 70 big bore kittiä koskaan?

http://www.gy6-motor.de/gy6-139qma-139q ... -Minarelli

Itellä on tommonen nytte asennettuna. Teghnigassin next r putki ja vakio kaasari, vakio ilmanputsari.

Oon koitellu kaiken mailman suuttimia, sekä snorkkeli kiinni / että ilman ja lisäilmareijillä. Ei vaan vedä. Alakierroksilla jotenki, mutta huonommin ku vakiopytyllä. Kyllä mä ymmärtäisin että sen pitäis jotenki paremmin vetää vaikka vakiokaasari onki.

Rupesin miettimään, että tuossa kannessa, mikä mukana tuli ei ole minkäänmailman squish bandia. Isoo hemipallo vaan koko palotila. Voisko olla niin munaton puristussuhde ettei vedä? Ajattelin ihan huvikseen koittaa sorvata vakio kanteen 47mm kokoseksi bandin. Voisko olla avuksi?

Re: Keskustelua sylintereistä

23.1.2014 10:24

Näyttää kuvan perusteella samalta kuin Styleproon Sportti. Noin 95km/h sillä pääsi suoralla Stage6 Sport MK2 modatulla kannella. Alas pistin niin ohuen tiivisteen kuin löysin ja kannessa oli O-rengas. Tällöin puristukset oli suunnilleen kohdallaan. Mäntä siitä halkesi loppujen lopuksi. Ite kokeilisin nostaa puristussuhdetta ja tarkastaisin ajoitukset. Pakoaukon ajoitus oli tuolla muistaakseni 190 paikkeilla, joka on jo liikaa Tecnigasille. Itellä oli putkena Yasuni C16 ja pelitti ihan mukavasti.

Re: Keskustelua sylintereistä

23.1.2014 10:45

jonik1 kirjoitti:Näyttää kuvan perusteella samalta kuin Styleproon Sportti. Noin 95km/h sillä pääsi suoralla Stage6 Sport MK2 modatulla kannella. Alas pistin niin ohuen tiivisteen kuin löysin ja kannessa oli O-rengas. Tällöin puristukset oli suunnilleen kohdallaan. Mäntä siitä halkesi loppujen lopuksi. Ite kokeilisin nostaa puristussuhdetta ja tarkastaisin ajoitukset. Pakoaukon ajoitus oli tuolla muistaakseni 190 paikkeilla, joka on jo liikaa Tecnigasille. Itellä oli putkena Yasuni C16 ja pelitti ihan mukavasti.


Muuttaisitko ajoitusta lisäämällä alatiivistettä?

Edit: Eiku joo.... eihän sitä muutella noin vaan. Pitäis melkeen selvitellä mitä tuo pakoaukon duration oikeesti on.

Re: Keskustelua sylintereistä

23.1.2014 20:06

Noniiiiiiin.... Tein vakiokanteen isomman squishbandin ja laskin koko kannen alemmas. Ristus ku alkoi kiivei repimään :) :seko: :seko:

Re: Keskustelua sylintereistä

2.2.2014 1:50

Eli tuli mieleen, että onko tuollaisessa W:n muotoisessa pakoaukossa tehon kannalta jotain hyötyä vai mikä idea tuossa oikein on ?

Kuva

Re: Keskustelua sylintereistä

2.2.2014 2:36

Oli puhetta mopopuolen viilaustopikissa:

Kuva

Kuva

vizu kirjoitti:Toi pakoaukko on aika vanha keksintö noita on ollu jo monessa pytyssä. Ei toki nii suosittuja, ku "normi" aukot. Ilmeisesti tolla saadaan vähän parempi vääntö aikasesks, ku pako on hemmetin levee, mut asteita ei ole paljoo.


Palezu kirjoitti:Hollannin guru haukkui tuommosen pakoaukon pystyyn, kuulemma nuo välikannakset toimii vaan tehokkaina pytyn kuumentimina (paljon ei-toivottua pinta-alaa joka imee lämpöä pakokaasuista). Voi tulla voitelu-ongelmia kun kuumenee niin paljon nuo rivat. Lisäksi nuo aiheuttaa virtausvastustakin.


Slerpa_ kirjoitti:Itse voisin spekuloida juurikin sellasta että nuo rivat vaan lämpenee paljon tuolla. 2-osasessakin pakoaukossa se väliripa on molemmista päistä kiinni, jollon lämmölle on johtumis alaa enemmän, ja matkaa vähemmän. Tossa se ripa vaan törröttää tuolla, jollon se lämmönjohtumisala jää pienemmäksi, ja lämmöltä on pitempi matka johtua tuolta päästä tuonne alas.

Virtauksiinkaan tollanen tuskin vaikuttaa mitenkään loistavasti, mitäköhän hyötyä tolla koitetaan saavuttaa normaaliin 3-osaseen pakoaukkoon verrattuna?

Re: Keskustelua sylintereistä

2.2.2014 19:36

Okei, kiitos vastauksesta! :) En itse tajunnutkaan etsiä tuolta.