Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Keskustelua sylintereistä

20.2.2014 13:42

Tilasin tollasen naraku mäntäsarjan skobaan (cpi oliver -05) ja siinähän tuli tollanen kulmikas liuska mikä nyt vissiin kuulus jommankumman (alemman?) männänrenkaan alle, eli kannattaako se nyt laittaa sinne vaiko ei.. Nopeeta vastausta tarviisin :)

Re: Keskustelua sylintereistä

21.3.2014 11:32

Vastaus tulee vähän myöhässä, mutta kirjoitellaan nyt silti. Sen renkaan tarkoitus on lisätä painetta mrenkaan ja sylinterin välillä parantaen systeemin tiiveyttä. Eli laita se alemman männänrenkaan alle.

Re: Keskustelua sylintereistä

22.4.2014 1:01

Kuva Onko teistä pahoja jälkiä? Ajettu ehkä 100 km. Ilmeisesti öljyn puutetta. Naarmuja ei edes tunne sormella joten syviä eivät ole.

Re: Keskustelua sylintereistä

23.4.2014 14:36

Kevyesti hiekkapaperilla ja happee vaan mopolle!

Re: Keskustelua sylintereistä

9.5.2014 15:18

Saisko nopeaa vastausta kiitos?

Tuli siis tollane Stage6 alu 50cc pytty niin onko väliä kumminpäin laittaa männänrenkaan?

Re: Keskustelua sylintereistä

9.5.2014 19:52

Jos on yks rengas niin en edes keksi miten sen sais siihen väärinpäin.

Re: Keskustelua sylintereistä

9.5.2014 21:23

Kiiltävä puoli yleensä ylös. Jos tekstejä, ne ylös. Helpostihan tuon laittaa vaikka se tummempi puoli ylöspäin = väärin?

Re: Keskustelua sylintereistä

14.5.2014 12:29

Jos sylinterissä ja männässä on jälkiä, millä hiekkapaperilla ja kuinka rajusti niitä uskaltaa ottaa?
Edit: Onko pahoja jälkiä? http://i59.tinypic.com/11rrp60.jpg ei tunnu sormella

Re: Keskustelua sylintereistä

22.5.2014 23:48

Miten tai kuinka pitkään ootte sisäänajanu nicasil-pinnoitettuja alumiinisylintereitä? Ostin tossa motoforce alumiini sylkkäsarjan.

Re: Keskustelua sylintereistä

22.5.2014 23:58

15min tyhjäkäyntiä, sit antaa jähtyä kylmäks. Siinä se sisäänajo periaatteessa on, toki suositeltavaa että parilla ekalla kerralla lämmittää kunnolla ja ottaahieman rauhallisemmin ajelut, sit vaan happea koneelle.

Re: Keskustelua sylintereistä

23.5.2014 15:44

Oon sisänajanu tota jo 80km, vääntää laiskasti alussa eikä kiihdy hyvin. Mites se sitte on ku kuulee ristiriitasta tietoa niin paljo, monet sanoo että pitää se parisataa sisäänajaa jne? Onko muilla kokemusta?

Re: Keskustelua sylintereistä

23.5.2014 20:49

Valupyttyjä suositellaan ajaa parisataa kilsaa sisään. Pinnotetussa sisäänajo on se 15min tyhjäkäyntiä ja viilennys.

Re: Keskustelua sylintereistä

24.5.2014 11:05

Ja kovat jätkät antaa jopa täyskierroksia koneelle heti ekalla käynnistyksellä. Pointtina on että se rikkoutuu jos on rikkoutuakseen, ja korkeat kierrokset asettaa männänrenkaat paremmin paikalleen. Näin tiivistyksestä saadaan ainakin teoriassa parempi, ja saatetaan välttyä männänrenkaan jumittelusta johtuvasta kiinnileikkaamisesta.

Re: Keskustelua sylintereistä

1.6.2014 23:18

Mitäs porukka on mieltä, omassa projekti-skootterissa nyy paikollaan Hebon 70cc pytty ja tosa laatikossa olis Malossin 68cc pytty. Kysynki teiltä et mikä on noista kahdesta parempi? Kummalla mahtaa kulkea kovempaa? Skootterina Piaggio NRG extreme.

Kysyn siksi että en turhaan lähde sit vaihtamaan :)

Sillon joskus 10v sit ku itse oli mopoiässä niin malossi oli kaikista kovin, ajat on muuttunu siitä melkoisesti :D

Re: Keskustelua sylintereistä

2.6.2014 0:01

Pitäisi tietää niiden tarkat mallit. Kumpikin on kovia merkkejä, ja niillä on laaja tuotekategoria. Jostain Malossin 70cc mallista saattaa irrota 8 hp, ja jostain 25 hp.