Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

8.8.2013 16:37

Kiitos vastauksesta!
Onko täällä sitten kenelläkää kokemusta pro replicasta?
säätöehdotuksia otetaan vastaan...
setuppia säätöosista tällä hetkellä s6 sport pro vari, punanen malossin vp-jousi, 4g rullat, motoforce evolution racing kytkin ja suutinta laitettu 10 kokoo isommaks

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

8.8.2013 18:58

Aika monella on todennäköisesti kokemuksia, mukaanlukien minulla. Mikä sylinteri skodessa on? Rullat kuullostavat liian kevyiltä, 5 - 5,5 g rullat kannattaa testata.

Kun kysyt neuvoa säätämiseen, kaikkein tärkeintä on kertoa mitä skootteri tekee/ei tee. Sen mukaan voit valikoida oikean viestiketjun, esimerkiksi kaasaritopicin jos skode meinaa tukehtua röpöttäen tai booaa kun annat kaasua. Variaattoritopicciin kyselyt esim siitä, mitä tehdä kun skode ei pysy kiihdytyksessä huipputehon kierroksilla. Liikkeellelähtöön liittyvät jutut kytkintopicciin. Mikäli et tiedä mihin kategorisoida vika, kirjoita tietämätön käyttäjä-topicciin.

Ja aivan ensiksi kannattaa tietenkin lukea tietopankin asiaan liittyvät artikkelit.

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

12.8.2013 14:39

Mitä kannattaa huomioida laittaessa teharin täysin vakioon Peugeot Speedfight 2:seen? Putkena siis Stage 6 Replica Pro. Kevyemmät rullat? Isompi Suutin? :nörtti: :nolo:

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

13.8.2013 17:05

Foorumille kirjoitettaessa on hyvien tapojen mukaista lukea aloitusviesti.

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

25.8.2013 21:10

Luin jostain muualta että pro replicassa on kovat äänet, ja joku oli vastannut siihen että poraa niitä änkän reikäputken reikiä isommaksi niin hiljenee(?) Eli kysyn vaikuttaako tuo poraaminen paljoa ääniin verrattuna esim. leovince zx-r ääniin jotka on aika hiljaiset... mitään poliisien ja mummojen inhokki mopoa kovilla äänillä en haluaisi tehdä :lol:

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

29.8.2013 10:00

Ei Pro Replica mitenkään kuimmoisen kovaääninen ole. Pidät vaan huolen että änkässä on hyväkuntoiset villat sisässä, mikä pätee jokaiseen putkeen. Voihan sitä reikäputkea toki porailla, mutta sitten villojen käyttöikä todennäköisesti vähän lyhenee.

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

3.9.2013 19:16

elikkäs tehari ehdotuksia otetaan vastaan. yamaha aerox ja vireinä stage6 racing MK2 70cc , 21mm dellorto , stage6 R/T variaattori , Stage6 R/T hihna , stage6 torgue control kytkin , stage6 R/T kytkinkello ja tarkotus olis laittaa stage6 R1200 putki. kellään kokemusta kyseisestä putkesta ja onko parempia putki ehdotuksia kyseisille virityksille?

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

3.9.2013 20:42

Riippuu millaseen käyttöön tulee. Ite laittaisin Yasunilta C16 tai C21, Stagelta R1200 tai R1400.

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

5.9.2013 9:48

ostin tämmösen putken https://sparewheel.fi/product_info.php/products_id/467
nii onko tässä kuri ja jos on nii missä? ennen oli kiinni virivari meni 60km/h vakioputkella ja nyt teharin kanssa menee 60km/h virivarin kanssa mikä vikana?

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

6.9.2013 0:38

Tuo putki on kyllä yks paskimman näköisistä kaupan tehareista mitä oon nähny.. :D Selvästi halvimmalla tehty, alkukäyrä on tasapaksu ja paisarin alku ronskisti hitsattu sen päähän. Paisarikin näyttää siltä että prässimuotti on tehty nurkan periltä löytyneistä lieriöistä. Eipä silti, on tullu nähtyä monia juuri tuon tapaisia putkia jotka näyttää aivan paskoilta mutta toimii silti yllättävän hyvin. Ja vikahan voi toden totta olla säädöissäkin.

Karkeasti arvioituna ei tuo putki niin kovin huonolta näytä, alkukäyrä on pitkähkö mikä tarkoittaa vakiopytylle sopivaa kierrosaluetta ja paisarin muodot ei näytä kovin älyttömiltä. Pahin vika tuossa vain on tuo tasapaksu alkukäyrä ja jyrkkä paisarin liitos, virtausominaisuudet eivät varmaan ole kovin hyvät. Eli saattaa tuo toimiakin.

Mikä mopo on kyseessä? Yhen kaverin cpi:hin laitettiin tehari joka minun mielestäni ois pitänyt olla ihan hyvä mutta siltikin se ei mikään mahdottoman tehokas ollut ja ilman prikkaa kelasi tasaisella juuri ja juuri 65. Sittemmin syy paljastui sylinteriin jossa oli melkoisen pienet aukot. Naraku/TNT yms tarvikesylintereissäkin on isommat ja niillä yleensä kiihtyy kulkee ihan kohtuullisesti useimmilla tehareilla.

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

6.9.2013 8:59

Kyseessä on siis Honda x8rs supersport ja suuttimen vaihoin 78 (vakio) 82
Kiihtyvyyttä ja vääntöä toi huomattavasti lisää :roll: mutta ei nopeutta

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

6.9.2013 22:54

X8R:ssä on elektroninen kierrosluvun rajoitin CDI-boksissa. Saa poistettua kun katkaisee CDI-boksin sisällä olevan "niitin". Google löytänee ohjeita tuohon ja mallikohtaisessa keskustelussa on lisää infoa aiheeseen liittyen.

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

7.9.2013 10:28

on katkaistu niitti cdi:stä

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

28.9.2013 23:56

thekronan kirjoitti:elikkäs tehari ehdotuksia otetaan vastaan. yamaha aerox ja vireinä stage6 racing MK2 70cc , 21mm dellorto , stage6 R/T variaattori , Stage6 R/T hihna , stage6 torgue control kytkin , stage6 R/T kytkinkello ja tarkotus olis laittaa stage6 R1200 putki. kellään kokemusta kyseisestä putkesta ja onko parempia putki ehdotuksia kyseisille virityksille?


Mitä haet paremmalla putkella? alakiekkasempaa et saa 1200:sella eli jos keulia haluat niin miks oot ostanu tuon racing pytyn? :eek: Koska sp pytty ja pro putki ois ollu paljon parempi yhdistelmä entäkö s6r alimitotetulla kokoonpanolla (21mm kaasari+giannelli extra) mutta jos tuon kulkemaan haluat niin pitemmät perävälit ja yasuni c21 tai 1400..............

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

29.9.2013 20:18

Joka tapauksessa ostan sen R1200 putken joten ens kesäksi tekniikka tulee olemaan : S6 racing 70cc mk2 , s6 hpc kampura , s6 R1200 , R/T oversize variaattori , R/T oversize hihna , Torgue control kytkin , R/T kytkinkello , S6 intake system ja semmosta. ja eiköhän se keulikkin ko säätää vain variaattorin oikein.
Viimeksi muokannut Vauhtiviivatarra päivämäärä 29.9.2013 20:27, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Ei tarvitse lainata edellistä viestiä.