Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Yleistä keskustelua variaattorista

5.8.2015 19:35

Reetuhai2 kirjoitti:Kapeella remmillä huiput kans putoo.

Tuosta oon erimieltä.
Itellä kuluneella remmillä n.2mm kapeammalla kulkee enemmän entä leveemmällä koska kapeempi nousi ylemmässä etuvarissa koska se pääsi syvemmälle takavarissa.

Re: Yleistä keskustelua variaattorista

5.8.2015 21:56

En kyllä ymmärrä että millä logiikalla. Eihän liian kapee hihna nouse tarpeeks ylös etuvarissa, eikä se sillon alemmas mee takavarissakaa. Varsinki mautoissa sen huomaa hyvin.

Re: Yleistä keskustelua variaattorista

5.8.2015 22:24

Kyllä Reetuhai2 on osunut oikeaan, kapeampi hihna jää etuvariaattorissa alemmas mitä leveämpi hihna.

Re: Yleistä keskustelua variaattorista

6.8.2015 2:28

Juu no en tiiä mut tuolla kuluneella stagen remmillä kulki enemmän entä leveemmällä malossilla.
Huonommat lähöt vaa oli.

Re: Yleistä keskustelua variaattorista

6.8.2015 7:45

Ainoo miten voi kulkee reilusti kuluneella hihnalla paremmin on jos on liian jäykkä VP jous!

Mutta joo, kiitoksia vastauksista lähinnä hihnan pituuden vaikutusta nopeutee olis ollu hakusessa, koska tos nopeella testauksella huiput tippu taas aika rajusti ku hihna piteni, kiihtyvyys tosin parani, mut se nyt oli tiedossa jo et näin käy kun hihna nous ylös päin.

Eli matkanopeus(gps) suoralla tippu siintä 55-58km/h --> 47-->50km/h, toki en kovinkaa pitkää matkaa käyny ajelemassa eli hihnaa ei o sisää vielä ajettu joten voi luistaa, muistaaksee vanhallaki hihnalla hetki meni enneku rupes toimimaa paremmin noiden huipujen osalta.

Kaveri kuka on mekaanikko ja huoltaa skoottereita työkseen väittää kovasti että pitempi hihna laskee huippuja, mutta lisää kiihtyvyyttä.. olin eri mieltä huippujen suhteen, mutta, mutta... :roll:

Re: Yleistä keskustelua variaattorista

6.8.2015 13:03

n0pZ kirjoitti:Ainoo miten voi kulkee reilusti kuluneella hihnalla paremmin on jos on liian jäykkä VP jous!

Mutta joo, kiitoksia vastauksista lähinnä hihnan pituuden vaikutusta nopeutee olis ollu hakusessa, koska tos nopeella testauksella huiput tippu taas aika rajusti ku hihna piteni, kiihtyvyys tosin parani, mut se nyt oli tiedossa jo et näin käy kun hihna nous ylös päin.

Eli matkanopeus(gps) suoralla tippu siintä 55-58km/h --> 47-->50km/h, toki en kovinkaa pitkää matkaa käyny ajelemassa eli hihnaa ei o sisää vielä ajettu joten voi luistaa, muistaaksee vanhallaki hihnalla hetki meni enneku rupes toimimaa paremmin noiden huipujen osalta.

Kaveri kuka on mekaanikko ja huoltaa skoottereita työkseen väittää kovasti että pitempi hihna laskee huippuja, mutta lisää kiihtyvyyttä.. olin eri mieltä huippujen suhteen, mutta, mutta... :roll:


Voisin samaistua itekki tuohon.
Se kulunu remmi mulla niin oli lyhempi mut silti kulki enemmän.
Ja nyt pitempi kulkee vähemmän mut jaksaa lähteä paljo paremmin..

Nämä on vähä mystisiä nämä variaattorit :D

Re: Yleistä keskustelua variaattorista

6.8.2015 13:37

@Parta, joo ei toi välillä me jakeluu et miten toi ees voi olla mahollista, koska itellä oli varin lautasista molemmista päistä käyttämätöntä pintaa(Narakun etulautanen on viel 1mm isompi ku vakio) ni luulis et pitempi hihna käyttäs molemmista päistä enemmän sitä varia, mut nähtävästi näin ei ole.

Tiiä sitte et onko tehon puute mikä vaivaa ettei jaksa käyttää isompia välityksiä vai mikä on, mut eipä toi alamäkeenkään tuntunu menevän yhtä kovaa ku viimeks ...
Viimeksi muokannut n0pZ päivämäärä 6.8.2015 13:38, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Yleistä keskustelua variaattorista

6.8.2015 13:38

ups tuplat...

Re: Yleistä keskustelua variaattorista

6.8.2015 14:19

No itellä jää joku 5mm käyttämättä etu varista, oon kaikkeni tehny että sais sen käyttöön mutta ei ei vaan nouse.
Pitäskö tässä ostaa sitte joku piaggion overrange remmi joka ois sen 3cm pitempi niin varmasti nousis mutta sais vrm työntää liikkeelle ko nappais kiinni ja menis heti joku 1cm sisään takavarista..

On koitettu 4 eri remmillä nyt. 40e kpl nii ei hirveesti huvittas ostella enää :D
Ja tällä hetkellä kiinni malossin overrange joka on paras, hyvät lähöt ja huiputki aika jees. (117km/h)

Sittehän on vielä ku on 2 rikkaa etulautasen alla ne ku ottaa pois ja painaa remmin takavarista sisään niin saattas nousta ko lautaset ois lähempänä, mutta lähtö ois tuskaa ko lähtis aivan liian isolla vaihteella.

Re: Yleistä keskustelua variaattorista

6.8.2015 14:56

Ite oon täs kovasti miettinny tommosta "high speed" variaattorin laippaa et josko siintä olis hyötyä ees vähäsen, eiks niissä o loivempi kulma ku vakiossa, joten saattas noussa sen kans hihna ylemmäs., toi 43e on vaa aika tyyristä pelkkää kokeilua varten :)

EDIT: Pitänee ihan huviksee kokeilla noita vakio 7.5g rullia et miten toimii tolla pitemmällä hihnalla nyt kun kerta on pienempiä välityksiäkin tarjolla, jos ei sekää auta ni sit kokeilen viel löysempää VP jousta.

Mikäs tässä on rassaillessa, tuntuu et on nykyä joka päivä vari auki Kymcossa :D

Re: Yleistä keskustelua variaattorista

6.8.2015 16:51

n0pZ kirjoitti:Ite oon täs kovasti miettinny tommosta "high speed" variaattorin laippaa et josko siintä olis hyötyä ees vähäsen, eiks niissä o loivempi kulma ku vakiossa, joten saattas noussa sen kans hihna ylemmäs., toi 43e on vaa aika tyyristä pelkkää kokeilua varten :)

EDIT: Pitänee ihan huviksee kokeilla noita vakio 7.5g rullia et miten toimii tolla pitemmällä hihnalla nyt kun kerta on pienempiä välityksiäkin tarjolla, jos ei sekää auta ni sit kokeilen viel löysempää VP jousta.

Mikäs tässä on rassaillessa, tuntuu et on nykyä joka päivä vari auki Kymcossa :D


En usko että tuo vari auttas mittään.
Liian löysä vp syö sit kiihtyvyyden kokonaan ko päästää remmin liian aikasta isolle vaihteelle.

Re: Yleistä keskustelua variaattorista

6.8.2015 17:16

Toki, mut osat löytyy hyllystä ni samahan toi on kokeilla, ei noissa mun VP jousissa kumminka niin paljo ole eroa, max 5%.

EDIT:

Nonii tuli sitte testailtua sen mitä voi noilla mun osilla.

- Bando 729x18(oikeasti reilusti pitempi kun tuo toinen) + 6.75g + 1500rpm vp = suoralla 50. huiput 55.

- Bando 729x18 + 7.5g + 1000rpm vp = Suoralla 52. huiput 57
Etulautasesta jää käyttämättä 9mm,taka 3mm,

- Alkuperäinen 732x18.5 + 6.75g + 1000rpm vp = suoralla 56. huiput 59.
Etulautasesta jää käyttämättä 8mm, taka 6mm.

- Alkuperäinen 732x18.5 + 7.5g + 1000rpm vp = suoralla 58, huiput 63
Etulautasesta jää käyttämättä 7mm, taka 6mm.

Vauhdit GPS mukaan, huiput alamäkeen, vp:tä ei jaksan vaihella joka testiin kun ei o pulttipyssyä.

Pitemmällä(Bando) hihnalla kiipeää mäet paremmin/lähtee paremmin luonnollisesti, mut rankasee aika pahasti huipuissa, pitänee alkaa miettimää uutta pyttyä kai sitte :itku:

Re: Yleistä keskustelua variaattorista

6.8.2015 23:18

n0pZ kirjoitti:Toki, mut osat löytyy hyllystä ni samahan toi on kokeilla, ei noissa mun VP jousissa kumminka niin paljo ole eroa, max 5%.

EDIT:

Nonii tuli sitte testailtua sen mitä voi noilla mun osilla.

- Bando 729x18(oikeasti reilusti pitempi kun tuo toinen) + 6.75g + 1500rpm vp = suoralla 50. huiput 55.

- Bando 729x18 + 7.5g + 1000rpm vp = Suoralla 52. huiput 57
Etulautasesta jää käyttämättä 9mm,taka 3mm,

- Alkuperäinen 732x18.5 + 6.75g + 1000rpm vp = suoralla 56. huiput 59.
Etulautasesta jää käyttämättä 8mm, taka 6mm.

- Alkuperäinen 732x18.5 + 7.5g + 1000rpm vp = suoralla 58, huiput 63
Etulautasesta jää käyttämättä 7mm, taka 6mm.

Vauhdit GPS mukaan, huiput alamäkeen, vp:tä ei jaksan vaihella joka testiin kun ei o pulttipyssyä.

Pitemmällä(Bando) hihnalla kiipeää mäet paremmin/lähtee paremmin luonnollisesti, mut rankasee aika pahasti huipuissa, pitänee alkaa miettimää uutta pyttyä kai sitte :itku:


Jos haluat nopeutta osta tehari ja isompi gassu.
Kanttii koittaa malossin kevlari remmillä kans.

Re: Yleistä keskustelua variaattorista

6.8.2015 23:51

Parta779 kirjoitti:Jos haluat nopeutta osta tehari ja isompi gassu.
Kanttii koittaa malossin kevlari remmillä kans.


Ohan tossa jo tehari ja kaikki osat varii vaihettu / kurit poistettu / 96 suutin(vakio 75).
Kaasaria ei taida jaksaa alkaa vaihtelee ku sitte pitäs ostaa uus kurkku kans kun ei noita isompia Keihin kaasareita o oikeen myynnissä.

Satun vaa ite olee aikuinen ja 198cm/110kg ni ei nää pikku mopot kule mun alla samalla tavalla ku 60kg teinin, kuten tossa jossaa aikasemmin sanoin ni serkun kanssa tässä "väännetää" et kumman skode menee lujempaa.
Sen Kuriton Keeway matrix menee gps suoralla 64.5km/h ja se on abouttiarallaa saman kokonen ku minä..

Re: Yleistä keskustelua variaattorista

6.8.2015 23:53

:eek: Miten noin vähän kulkee.
Mikä tehari sulla on?
Itellä meni ilmajäähy jogi 78 teharilla ja varihiluilla.
Ja eikö siihe vakio kurkkuun mene vaikka 17.5, mut tuntuu oudolta et noin vähä kulkee.
Itellä tuo nopeus 12mm vakio kassulla.