Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Yleistä keskustelua variaattorista

14.8.2012 10:13

Gasket kirjoitti:Kaasari on isohko, mutta ei mitenkään liian iso. Kone kyllä pelaa, piikittää ja kiertää. Ei ole mittaria, mutta ihan reilusti kyllä. Aika samat ottaa rengas ilmassa mitä veto päällä. Putki on kawan kx60 crossin muokattu. Koppa on rei'itetty, mutta eipä siitä mitään apua ole kun ei ole lämpöongelma.
...

Luultavasti putki rajoittaa menoa. Hihnojen pidolla ei ole käytännössä juuri mitään eroa.

Kyllä sinne liukuholkin ja tuuletuslautasen väliin vaan joutuu prikan pistämään leveämmällä hihnalla, huomaat kyllä kun lyöt etuvarin kasaan. Ei holkin päälle tietenkään.


dwacz kirjoitti:Mistä kyseistä tuotetta saa :)

Malossi tuotenumero: M6111108
Esimerkiksi Scooter-Attackista.

Re: Yleistä keskustelua variaattorista

14.8.2012 11:23

Kumpi narakun vastapainejousi meikän kanttis laittaa alle
Naraku
Valkoinen n 1000+
Musta n2000-2400+ jos oikein muistan.
Kumpi toimis paremmin piaggiossa? Putkena tecnigas silent pro tarviikohan kytkinjousia vaihtaa?=) Kumpi noista vastapainejousista vastaa suunnilleen 15%?

Re: Yleistä keskustelua variaattorista

14.8.2012 12:46

Elä laita kumpaakaa, eivät toimi oikein Piaggiossa. Osta joko Stage6 Soft tai Medium, Polinin valkoinen tai sininen.

Re: Yleistä keskustelua variaattorista

14.8.2012 14:22

Musta on 1.5k Siis minarellissa.

Re: Yleistä keskustelua variaattorista

14.8.2012 16:08

jonik1 kirjoitti:Luultavasti putki rajoittaa menoa. Hihnojen pidolla ei ole käytännössä juuri mitään eroa.

Kyllä sinne liukuholkin ja tuuletuslautasen väliin vaan joutuu prikan pistämään leveämmällä hihnalla, huomaat kyllä kun lyöt etuvarin kasaan. Ei holkin päälle tietenkään.


Joku rajoittaa johonkin, mutta itse veikkaa cdi:tä tällä hetkellä. Puhuttanen kuitenkin yli 10 krpm nytkin. Kawassa huipputehot 12 krpm ja mittojen mukaan pitäisi putken olla vallan passeli tuohon munkin sovellukseen. Paremmin hahmottaa tuonkin kunhan ensin saa vetoja kunnolla takapyörälle asti. Illalla vielä noita hihnoja tutkin ja kevlarin sanottiin pitävän kylmänä huonosti. Tilasin normihihnan noilla Piaggion mitoilla.

Nyt hahmotin mihin väliin prikkaa tarkoitit, juu tuossa on järkeä.

Re: Yleistä keskustelua variaattorista

14.8.2012 17:56

Onhan sulla kisasähköt, vakio sähköt rajottaa.. Eivät toimi kunnolla kun kierrokset kasvaa isoiksi esim noin 12k..

Re: Yleistä keskustelua variaattorista

15.8.2012 12:01

Vanhemman mallin ditechiin(morinin koneella) tulossa leo vince TT ja polinin variaattori ja samalla ois tarkotus laittaa jäykempi vp-ja kytkinjouset. Olen täältä foorumilta saanu semmosen käsityksen että tuossa ois jäykempi vastapainejousi entä mitä muissa skoottereissa ja tuo hankaloittaa tuota jousen valintaa. Joten voisko joku tietävä sanoa pitääkö tuo paikkaansa?
Mopo kiihtyy hyvin 40km/h asti mutta sitten se"vaihtaa liian isolla" ja tulee ns. tehokuoppa ja siitä 80km/h asti on semmosta kituutusta. Tai jos tulee ylämäki ja koittaa siitä esim 50km/h vauhista lähtä kiihyttään niin ei tapahdu juuri mtn.

Olisin kiitollinen jos joku vois laittaa vaikka linkin sopivaan vp-jouseen kun en tiiä missä koneessa on samanlainen(liikkeissä yleensä lukee vain minarelliin tai piaggioon sopivat jouset)

Re: Yleistä keskustelua variaattorista

15.8.2012 16:42

Tämä nyt on aika yleinen kysymys, mutta kuinka tiukkaan olette vääntäneet sen variaattroin mutterin? Eilen kun laitoin sitä, ehkä 20. kertaa kiinni niin huomasin kauhukseni, että eipä enää mennytkään paikoilleen. Mitään pulttipyssyä en ole käyttänyt vaan ihan käsivoimilla vääntänyt sellaisella 30 cm pitkällä räikällä.En usko että olen vääntänyt niin tiukkaan kun se oli. Katselin tarkemmin ja onneksi kampiakselin jengat olivat vielä ihan ok, mutta ruuvi oli aivan hajalla :/.

Voiko siihen kampiakseliin muuten saada btw. jenkoja pelastettua ilman että joutuu koko konetta purkamaan? Onhan niitä jotain kiertriden teko työkaluja.

edit: Sitten vielä rullista se iänikuinen kysymys. Voiko niitä rullia nyt sekoittaa vai ei? Juttua on kuultu, että aiheuttaa kampiakseliin jotain värinöitä ja sitä rataa, mutta mikä nyt on fakta? Onko joku tuhonnut variaattorinsa niillä sekarullilla ajamisella? Itsellä kun oisi sellainen 5.2/5.3 g optimi, mutta löytyy vaan 5.7 ja 5.0 g :/

Re: Yleistä keskustelua variaattorista

15.8.2012 16:57

Noin 40 - 44 Nm momenttiin olen itse kirinyt, kierteet ovat pysyneet uutta vastavaassa kunnossa ja koskaan ei ole mutteri itsekseen löystynyt.

Jos kampiakselilta on jengat mennyt, niin niitä ei pahemmin pelasteta kierteentekotyökalulla. Koneistamolla voivat hitsata lisää materiaalia siihen ja työstää uudet kierteet, mutta hintaa tälle operaatiolle tulee lähemmäs uuden kampiakselin hinnan verran, joten käytännössä ainoa keino on ostaa uusi kampiakseli, eli ilman koneen purkamista korjaaminen mahdotonta.

Re: Yleistä keskustelua variaattorista

15.8.2012 17:18

Ite nakkaan aina pultti pyssyllä sillee soppelisti kiinni, vielä on ehjät.

Re: Yleistä keskustelua variaattorista

15.8.2012 17:50

EDIT: Väärään paikkaan lipsahtanut viesti.
Viimeksi muokannut Dementikko päivämäärä 15.8.2012 18:15, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Yleistä keskustelua variaattorista

15.8.2012 18:06

Mr. Jog kirjoitti:Sitten vielä rullista se iänikuinen kysymys. Voiko niitä rullia nyt sekoittaa vai ei? Juttua on kuultu, että aiheuttaa kampiakseliin jotain värinöitä ja sitä rataa, mutta mikä nyt on fakta? Onko joku tuhonnut variaattorinsa niillä sekarullilla ajamisella? Itsellä kun oisi sellainen 5.2/5.3 g optimi, mutta löytyy vaan 5.7 ja 5.0 g :/

Voi kuluttaa varin väljäks. Noin pienestä painoerosta en tiedä, onko siittä pahemmin haittaa, mutta paras tietenki aina on jos on oikeen painoset rullat.

Re: Yleistä keskustelua variaattorista

15.8.2012 18:16

Joku tuolla kiinanskootteri topicissa sanoi että oli kuluttanut pari etuvariaattoria soikeaksi kun oli pitänyt sekarullia.

Nuo kampiakselin kierteet tahtoo korkata väkiselläkin jos sitä availee ja kiristää kiinni sen 20 kertaa kuukaudessa. Itsellä korkkas jo kerran mutta itse asiassa onnistuin tekemään normi kierteentekotyökalulla siihen uuden pienemmän kierteen joka vieläpä toimii. Kierteen elinikää voi lisätä laittamalla silloin tällöin kiristyksen yhteydessä öljyä kierteeseen niin säästää kierrettä ja ei se öljyn takia auki pyöri jos sen vain laittaa oikeaan momenttiin.

Re: Yleistä keskustelua variaattorista

16.8.2012 20:43

Mikä mahataisi olla vikana kun skootteri lähtee kunnolla liikkeelle vasta siellä 30 km/H tienoilla? Ekana tulee varmasti mieleen kytkin ja kytkinjouset, mutta kytkin on vaihdettu torque controlliksi ja siellä aika reilusti kiristetyt oranssit jouset. Aika jäykät, mutta halusin testata onko eroa vanhoihin valkoisiin. Ei ollut
.

Re: Yleistä keskustelua variaattorista

16.8.2012 23:22

Liian painavat rullat/löysä vp. Koita kumminkin ekana kevyempiä rullia.