Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Yleistä keskustelua variaattorista

15.5.2015 0:04

Kytkinjouset määrää sen millä kierroksilla se nappaa kiinni, vp-jousi pitää välityksen sopivana että kierrokset on sopivalla alueella, ja jaksaa kiihtyä. Kytkin ei vaikuta mitenkään mihinkään. Se on hyvä jos se pitää, huono jos luistaa. Muuten kytkimellä ei ole väliä, vaan jousilla.

Kannattais kans leikellä varikoppaan tuuletusreikiä, koska kuumuushan ne jouset löystyttää.

Re: Yleistä keskustelua variaattorista

15.5.2015 11:40

Elikkäs kokeilin kaverilta vakioputkea tähän vakio varin säädöillä (5,5g rullat, malossi valk. vp jousi ja vakio kytkinjouset) ja teki samaa.

Voiko vika olla kaasarissa ? Sinne kyllä vaihdoin suuttimen 53 --> 62. (vakio?) Kokeiltu myös 70 sillä ei pysynyt tyhjäkäynnillä vaikka rullas tyhjäkäynti ruuvia kiinni ja melkein kokonaan auki. kokeiltu myös alkuperäisellä putsarilla, tällä hetkellä motoforcen tarvike putsari alkuperäisen hajottua.

Re: Yleistä keskustelua variaattorista

21.5.2015 21:16

dodii tuli hankittua leonvince tt tehari tohon gilera runner 50sp vm:07
Niin pitääkö variaattorin osille tehä mitään vai pelittääkö vakioilla?

Re: Yleistä keskustelua variaattorista

29.5.2015 19:43

Vain säätämistä..


Hei, multivari, 17,5 dellu, go avarrettu putki, malossin valu 50cc pytty.

Valkoinen vp, 5,7g rullat, vihreät kytkinjouset.

Jättää "kierrokset" päälle eli on kuin automaattikaasu ja jatkaa matkaa itsestään... Jarrulla tiputtaa tyhjäkäynnille. Mikä voisi olla vikana? Muuten toimii hyvin. Vasta kasasin paketin eli vika oli kasauksen jälkeen.

P. S. Pitääkö vp:n jousen päästä liikkumaan/pyörimään kunnolla takavarin ulkolautasen pintaa vasten? Nyt se on tiukka?

Re: Yleistä keskustelua variaattorista

30.5.2015 2:11

Isompaa suutinta koittasin jos kierrokset jää leijuu. Ja vpn kuuluu olla tiukka.

Re: Yleistä keskustelua variaattorista

3.6.2015 18:48

Kertokaappa te tietävät että mikäs roksissa on vikana kun kylmänä jaksaa nostaa keulaa hyvin mutta heti kun lämpenee ja koittaa nykyästä niin booooaaa ja sitten hetken päästä lähtee taas, eli pystyy lämpimänä nostamaan vain kovista vauheista keulaa.
Vireinä on: Stage 6 70cc Sportti, 21mm kaasari (100suutin), Polini Hispeed vari, Leovince Zx, Hiilikuituläpät, VAKIO kytkin, Malossin vahvistettu hihna, säätö osia on sitte: 5,5grammaset rullat, 50% jäykemmät k-jouset ja vp.

Tuo ongelmahan alko suoraa tuon malossin hihnan jälkeen, että missä vois olla vika?
Onko rullat liian painat vai?

Re: Yleistä keskustelua variaattorista

3.6.2015 20:58

Vp ei jaksa pitää hihnaa. Tuuletusta varikoppaan ja mahollisesti kireempi vp.

Re: Yleistä keskustelua variaattorista

3.6.2015 21:06

Reetuhai2 kirjoitti:Vp ei jaksa pitää hihnaa. Tuuletusta varikoppaan ja mahollisesti kireempi vp.

Varikoppaan on tehty reikiä ihan nokko, kuinka jäykkää vp :tä suosittelisit ku nytte on 50% ?

Re: Yleistä keskustelua variaattorista

3.6.2015 21:20

Jos jäähdytysreikiäki on, ni sit koittasin kyllä vanhalla hihnalla. Ettei suutin olis aavistuksen pieni?

Re: Yleistä keskustelua variaattorista

3.6.2015 21:32

Reetuhai2 kirjoitti:Jos jäähdytysreikiäki on, ni sit koittasin kyllä vanhalla hihnalla. Ettei suutin olis aavistuksen pieni?

Kokeilen tuolla vanhalla hihnalla huomenna, se kyllä on ihan loppuun kulunut ja se ''naru'' hihnan sivuilta on useasta kohtaa poikki, se kyllä luisti sillon kun oli paikallaan niin paljon, mutta uus ei enään luistanut, mutta eipä jaksanut lähteä liikkeellekkään.
Jos toimii tuolla vanhalla niin mitä pitäisi sitten tehdä kun kuitenkin ihan loppuun ajettu niin ei kehtaa piettää kauaa kiinni.

Re: Yleistä keskustelua variaattorista

3.6.2015 22:17

No luistava hihna taas "auttaa" jos vp on löystyny. Eli palaisin siihen löystynyeeseen vp:seen, tai aavistuksen pieneen suuttimeen.

Re: Yleistä keskustelua variaattorista

3.6.2015 22:34

Reetuhai2 kirjoitti:No luistava hihna taas "auttaa" jos vp on löystyny. Eli palaisin siihen löystynyeeseen vp:seen, tai aavistuksen pieneen suuttimeen.

En usko että seon suutin, kun kavereilla toiminut samoilla suuttimilla mutta noh, nämähän on yksilöitä. Mitäs sanot pitäisikö tilata malossin 60 vai 82% jäykempi jousi, kun ei oo oikee rahaa ostella vääriä. :D

Re: Yleistä keskustelua variaattorista

4.6.2015 10:09

Sanokaas mitkä rullat,jouset ja vp ois hyvät leovince tt ja motoforce 50cc alu-sylinterin kanssa,pitäis olla vakio sylinteriä aavistuksen tehokkaampi?
Prikka on paikoillaan varissa ja kulkee noin 55 max ja tällä hetkellä kiekat pyörii siinä 9000rmp joka kuullostaa liian kovilta matka ajoon?
voiko toi vp-jousi tehä sellast et ku laskee kaasun ja kääntää takas nii variaattori ei vastaa kunnolla kaasuun vaan vasta täydellä kieroksilla?
Lähtee liikkeelle noin 4000-5000rmp välillä
Skootterina gilera runner 50 sp

Re: Yleistä keskustelua variaattorista

4.6.2015 18:40

Ensinnäki en suosittele prikkaa teharin kaa ja voi liian löysä vp

Re: Yleistä keskustelua variaattorista

4.6.2015 23:38

Parta779 kirjoitti:Ensinnäki en suosittele prikkaa teharin kaa ja voi liian löysä vp


Kuis ei teharia prikan kanssa?
En kehtaa ajella sellasel joka kulkee yli 60km/h.
vakio putkea ei löydy