Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
Lähetä vastaus

Re: Yleistä keskustelua variaattorista

10.1.2014 18:52

Kytkinpaloja ei saa erikseen ostettua, mutta uusi kytkin itsessään ei ole kovinkaan kallis, muutamalla kympillä saa vakioon ihan hyvin soveltuvan kytkimen.

Re: Yleistä keskustelua variaattorista

12.1.2014 18:53

Okei. Onko motoforcen kytkin hyvä?

Re: Yleistä keskustelua variaattorista

18.1.2014 16:13

Morjensta! Mietiskelin tos äsken kun roksi kierti Pro replicalla, 17,5 dellortolla, punaisilla kytkin ja vp -jousilla ja 4,3gr rullilla vain 9200rpm? Pitäskö siis lyödä 4gr rullat tilalle? Jos siis enemmän tolla setupilla pitäs kiertää... :lol:

Re: Yleistä keskustelua variaattorista

5.2.2014 21:57

9200 rpm kuullostaa ihan järkevältä. Kierrosluvun lisääminen tuskin tuo lisää tehoa.

Re: Yleistä keskustelua variaattorista

6.4.2014 11:13

Mites onko olemassa jotain hieman enemmän lämpöä kestäviä vp ja kytkinjousia? Vari tuppaa ottamaan niin pahasti lämpöä että jouset löystyy ajossa todella nopeasti.

E: Putki siis technigas next-r , 4.5 rullat, malossin keltane (+15) ja kytkinjouset polinin vihreet eli +15

Re: Yleistä keskustelua variaattorista

6.4.2014 15:49

Ei. Ainoa konsti on laittaa semmoset jouset ja rullat että kylmällä koneella kiertää liikaa mutta varin lämmetessä ja jousien löystyessä kierrokset laskee sopivalle tasolle. Kannattaa vaihtaa ainakin malossin punainen tai stage6 hard vp, nämä on todettu toimiviksi. Sitten kokeilee sopivat rullat millä kiertää kylmänä liikaa mutta lämmettyään kierrokset laskee sopivasti ja kiihtyy hyvin.

Re: Yleistä keskustelua variaattorista

6.4.2014 22:18

Vois olla myös hyvä leikata muutama ilmanvaihtoreikä varikoppaan ja lisäks vaikka tuulettava kytkinkello. Pelkät reiätki luulis auttavan jo paljon.

Re: Yleistä keskustelua variaattorista

6.4.2014 22:52

Mites noiden tuulettavien kytkinkellojen kans, minkä hintaisia ja mistä löytäis?

Kaveri väitti että kannattais vaihtaa kytkinjouset vakioihin niin sillä paranisi, totta vai tarua ?

Re: Yleistä keskustelua variaattorista

6.4.2014 23:43

Sithän sen vasta laiskasti saa lähtee, kun vp-jousi ei jaksa pitää välitystä kohallaan ja kytkinjouset ottaa reilusti tehoalueen alapuolella kiinni.

Kelloja löytyy kyllä melkeen joka paikasta, hintaa vissiin oli n.50-70€. Ite koittasin eka leikata muutaman jäähdytysreiän, kasvaa jousien ikä muutenkin kun ei tarvii hirveessä kuumuudessa olla kokoajan. Reikien ei tarvii ees olla järkyttävän isoja, kun pääsee jo edestä viileempää ajoviimaa sisään ja kuuma takaa pois. Normaalistihan melkeen missään varikopassa ei oo mitään ilma-aukkoja, siellä sit vaan sama ilma kuumenee kun ei pääse uutta sisään eikä kuuma pois.

Re: Yleistä keskustelua variaattorista

17.4.2014 11:11

Laitoin tän jo tonne kytkin topicciin mut laitetaa nyt tännekki,

Mites ku mulla on putkena Gianellin Extra joka ottaa tehopiikin korkeilla kierroksilla.
Laitoin Piaggion vakiokytkimee kiinni Topracingin +2000rpm vp jousen ja samoin +2000rpm kytkinjouset. Kylämän lähtee liikkeelle ihan unelmasti mut lämmetessä saa hetken kiihdyttää et ottaa tarvittavat kierrokset. Mitä pitäis tehdä? rullat on 4,8g. Ajattelin jos laittaisin Stage6 R/T kytkinkellom jos se pitäis kyktimen viileenä. Pitääkö?
vai pitäiskö laittaa vieläki jäykempi vp jousi?

Re: Yleistä keskustelua variaattorista

17.4.2014 23:45

Heitä ihan ekaksi noilla Topracingin jousilla vesilintua ja hanki kunnolliset, esim. Malossit tai Polinit. Rullia voi myöskin keventää jos siltä tuntuu. Eli testaile uusilla jousilla ja sitten koetat miltä veto tuntuu kevyemmillä tai raskaammilla rullilla. Tuo 4,8g kuulostaa ihan ok, mutta testaamalla löytyy omaan makuun paras ;)

Re: Yleistä keskustelua variaattorista

23.4.2014 20:11

Olen aloittelija näissä hommissa, niin voiskikohan joku antaa vinkkejä miten variaattorin prikkaa viilataan? Mopo: kymco super 9 lc vm 2006, kulkee 42-44 ja nopeus pitäs saahan siihen 50 tuntumaan.

Re: Yleistä keskustelua variaattorista

23.4.2014 20:53

Kymcoissa taitaa "prikkana" toimia liukuholkin paksunnos jonka muokkaaminen vaatiikin jo metallisorvin ja hieman taitoa. Helpoin ratkaisu voisi olla kuristamattoman holkin hankkiminen ja sopivan prikan laittaminen etulautasten väliin. Prikkahan rajoittaa variaattorin liikettä estäen rullakupin ja sen vastapuolen yhteen osumisen. Mitä lähemmäs lautaset pääsevät toisiaan, sitä ulommalle pyörimiskehälle hihna nousee ja välitys pitenee. Tämä artikkeli selvittänee asiaa.

Re: Yleistä keskustelua variaattorista

25.4.2014 18:58

Mikä sen "pultin" nimi on mihin kiinnitetään laippa ym... siis se variaattorin etummainen "pultti"

Re: Yleistä keskustelua variaattorista

26.4.2014 15:59

Kampiakseli.

Kuva
Lähetä vastaus