Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Tekniset ongelmat

19.5.2012 2:41

opino kirjoitti:Mikähän on vikana aeroxissa, kun ajaa vähän pidemmän matkaa täyskaasulla, ja sitten laskee kierroksia kierrosalueen puoleen väliin niin kierrosherkkyys on erittäin huono? Ja kun ajaa täyskaasulla ja antaa kierrosten laskea, niin tuntuu kun kone ei kävisi ollenkaan, ei pidä käyntiääntä, ainoa ääni kuuluu oikeastaan variaattorista. Vireinä Leovince ZX,viilattu pakoaukko, S6 Torque Control, malossin punainen vp-jousi.


jelppiä?

Re: Tekniset ongelmat

19.5.2012 14:22

Siis? Toi selitys on aika outo. Ootkai kaasarin myös säätäny?

Re: Tekniset ongelmat

19.5.2012 16:02

Kaasariin on vaihdettu suutin, joka sopiva tai ehkä yhden koon liian iso. Siis kun ajaa täyskaasulla ja kone on lämmin, niin kone ei oikein vastaa kaasuun. Mutta kylmemmällä säällä (n. 5 C) toimii joskus ihan ok. Itselläni ei leikkaa mikä sielä voisi olla.

Re: Tekniset ongelmat

19.5.2012 22:25

Jos nyt säädät sen kaasarin kunnolla, eikä "se on sopiva, tai sitte ei".

Re: Tekniset ongelmat

20.5.2012 12:21

Mikä vois olla skootterissa vikana kun ei starttaa, kun ajaa jonkun 5 min nii sitte stratti alkaa vasta toimimaan, Onko vika startissa vai releessä? Akku on täysi

Re: Tekniset ongelmat

21.5.2012 0:30

nyt olis semmonen ongelma honda sfx skootterissa, että ei tule kipinää, puola vaihdettu, cdi boksi vaihdettu ja tulppa vaihdettu, mikä voisi olla vikana?

Re: Tekniset ongelmat

21.5.2012 6:20

Staattori tai johdot on irti.

Re: Tekniset ongelmat

21.5.2012 16:56

Mikäköhän mahtaa olla ongelamana, kun ei meinaa derbi kiertää?
Toimii todella hyvin puoleenkaasuun asti, kunnes siitä eteenpäin kierrokset pysyvät samalla määrällä ja täyskaasulla alkaa nypyttään. Kahdella kaverillani on täysin samat virit kuin minulla ja sama kone, eli leovince, kaikilla derbin sama kone 17.5mm kaasuttimella, paitsi heillä suutin on 80 ja minulla vaihdetta 92 ja neula kaikkein matalimmalla mitä pystyy, koska nypyttäminen on todella pientä tuon suuttimen kanssa, mutta jos neulaa nostaa vähänkin niin osakaasu on kuin ryypyllä ajaisi. Joten missä voisi olla vika, kun kavereillani kiertää paljon enemmän? EIkä ainakaa väleistä pitäis olla kiinni, kun itsellä 11-65 ja heillä 11-53 ja 13-53. Olen puhdistanut ilmanputsarin joka uusittiin pari tkm sitten, poistanut tuoreöljyvoitelun, vaihtanút suuttimen ja jotain mitä nyt ei tule mieleen. Tarvis vähän apua, kun tämän asian kanssa tapeltu kohta puoli vuotta ):

Re: Tekniset ongelmat

21.5.2012 17:03

Tulppaa oot vaihellu? Ootko koittanu polttaa karstoja? Pienempää suutinta?

Re: Tekniset ongelmat

21.5.2012 17:09

tulppa on vaihdettu, taitaapi nyt olla br9es, ellen väärin muista. Suuttimia kokeiltu 70 75 80 85 88 90 92 95 100 ja parhain tulos nuist on 92 joka on tälläki hetkellä :/

E: putkella ajettu ehkä 1,5tkm ja karstaa ei ole nimeksikään, onneksi : D
E2!: Nii ja kaasuttimenkin olen puhdistanut, tai no, isäntähä sen paremmalla taidolla puhisti kompural... Mutta kuitenkin. Koneremppa tehty n. 1tkm sitten, jolloin vaihdettiin kaikki laakerit, stefat, italkitin mäntä ja top racingin kampura. Pitääpi käydä kahtomassa tuo tulppa mitä väriä näyttää. Mopossani on myöskin vakiona pikakaasu, jossa vaijeri on vähän huonossa hapessa ja kaverini sanoi että hänen pvssä oli ollut vika ettei kiertänyt kunnolla ajaessa, mutta paikallaan tyhjäkäynnillä kuitenkin, kuten minulla. Voiko kaasuvaijerin vaihtaminen auttaa?

Re: Tekniset ongelmat

21.5.2012 17:22

Tää on muute skootteripuoli, mee mopopuolelle Derbi topiceihin.

Re: Tekniset ongelmat

21.5.2012 17:24

hmm kiitoksia tästä tiedosta :D

Re: Tekniset ongelmat

21.5.2012 22:53

Eli mulla on mbk nitro -01, Mopo lähtee kiihtymään kylmänä ja silloin kun on ollut paikallaa jonkun aikaa todella hyvin, mutta kun esim. Pysähtyy risteykseen ja lähtee heti pysähtymisen jälkeen kiihdyttämään kiihtyy todella huonosti vähän niinkuin lähtisi vaihdemopolla 3-vaihteella liikkeelle,vähän aikaa menee huonosti mutta sitten alkaa kiihtymään, virejä on tecnigas tehoputki, 80 suutin, n.500-1000km sitten vaihdetut TOP racing +15% kytkin ja vp-jouset, rullat 3,5g.Missä vika voisi olla ?
ELI suutin vaihdettu 90>80 nyt mopo kiihtyy paremmin mutta ongelma ei poistunut, Vp-jousi merkkiä top racing, Onko mahdollista että tuo jousi olisi jo n.500-1000km jälkeen "kuoleentunut"/"löystynyt"???
Vai mikä olisi mahdollinen vika ?

Re: Tekniset ongelmat

21.5.2012 23:13

Säädä kaasari kunnolla, ja vari myös. Vaiha paremmat jouset.

Re: Tekniset ongelmat

21.5.2012 23:48

Morjesta! Nyt on ilmenny semmoset pulmat että;

1. Kun yrittää laittaa vilkkuja päälle niin kuulu vaan "naps" sieltä vilkkureleestä ja muuta ei tapahdu, satunnaisesti ajossa toimivat. Myöskään ne pienet "merkkivalot" eivät toimi jostain syystä.

2. Takavalo palaa koko ajan mutta samalla jarruvalo palaa kaiken aikaa.

3. Akussa vain 8volttia? onko liian vähän? Ostanko uuden akun?

Ajoneuvohan oli MBK Nitro vm. 2003.