Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
Viestiketju on lukittu

Re: Tekniset ongelmat

2.8.2014 20:47

<Tero> kirjoitti:Ei lähtenyt käyntiin enää uudella tulpallakaan (sekin ehti tosin jo kastua hieman poljettaessa). Kaasarin seosruuvi on 1,5 kierrosta auki. Mihinkähän suuntaan sitä säätäisi ja paljon? Tyhjäkäynnin säätöruuvillahan ei pitäisi olla vaikutusta koska se on sama asia kuin painaisi enemmän kaasua ja se on muutenkin normisäädöissä (eilen tosin kävi niin että kylmänä tyhjäkäynti oli hyvä kunnes ajoin mopolla jonkun aikaa ja tulin pihaan, kierrokset olivat aivan liian korkeat tyhjäkäynnillä). Korjaan edelliseen viestiin että muutaman kerran kone toimi vielä tyhjäkäynnillä mutta kun kaasua alkoi vääntämään korkeammille kierroksille ei sytyttänyt enää ja päästettyäni kaasun sammui. Voiko tulppaan tulevassa johdossa olla väärä jännite tms? Sähköistä muutenkin on joku hajalla kun ei lataa akkua ajettaessa mutta esim akkulaturilla akkuun saa virtaa. Samallailla tuo on kumminkin toiminut oli akku kiinni tai ei. Tai voiko pienehkö monttu putken paisarissa vaikuttaa jotenkin (ollut jo kauan). En nyt yhtään ymmärrä mikä tuossa on ja kiinnostus alkaa loppua. Otin muuten sähköryypyn pois käytöstä mutta en ole saanut tuota käyntiin ennen sitä enkä jälkeen.

Onko tulpanhattu alkuperäinen tai samalla vastusarvolla oleva?Jos ei ole niin voi rikkoa ainakin CDI boksin tai sytytyspuolan.

Re: Tekniset ongelmat

2.8.2014 20:53

Tuo sirinä kyllä yleensä tulee männänrenkaista mutta en voi mitään varmuudella sanoa.Laittakaa youtubeen jos voitte niin kuulee tuota.

Re: Tekniset ongelmat

5.8.2014 1:25

Repäsin kerran tulpanhatun ajatuksissa niin kovaa irti että se meni hajalle niin vaihoin tulpanhatun ja siihen tulevan johdon pätkäisten johdon puolesta välistä poikki ja puristamalla liittimillä uuden johdonpuolikkaan tulpanhatulla vanhaan johdonpuolikkaaseen kiinni. Lisäsin liitoskohtaan ainakin 5 kerrosta sähköteippiä eristeeksi. Akkuongelma oli jo pitkän aikaa ennen tätä. Mutta voiko tämmöinen patentti aiheuttaa jotain sytytysongelmia?

Re: Tekniset ongelmat

9.8.2014 6:44

Nyt loppui ideat.

Kyseessä uudenkarhea Keeway F-act ja kipinä hukassa.

Cdi vaihdettu (Naraku), cdille tulevat piuhat mitattu, maa mitattu/tarkistettu, sytytyspuolalle tulevat piuhat mitattu, sytytyspuola vaihdettu hattuineen ja testattu toimivaksi, tulppa vaihdettu, piuhaviidakon liittimet tarkistettu.
Startti pyörittää, bensaa tulee mutta kipinä puuttuu, kokeiltu myös runkoon tuloksetta.
Impulssikäämin välykset tarkistettu.

Muutokset: Kuriton alkukäyrä, multivar jousineen, suutin, prikka tietenkin pois. (Oli: Giannelli Reverse)

Ajon jälkeen seisoi pari-kolme viikkoa jonka jälkeen ei ole herännyt. Staattori?

Vinkkejä missä mättää?

Re: Tekniset ongelmat

9.8.2014 10:58

CDI luultavasti, ei toimi aina uutenakaan.

Re: Tekniset ongelmat

13.8.2014 7:31

tvaatainen kirjoitti:Nyt loppui ideat.

Kyseessä uudenkarhea Keeway F-act ja kipinä hukassa.

Cdi vaihdettu (Naraku), cdille tulevat piuhat mitattu, maa mitattu/tarkistettu, sytytyspuolalle tulevat piuhat mitattu, sytytyspuola vaihdettu hattuineen ja testattu toimivaksi, tulppa vaihdettu, piuhaviidakon liittimet tarkistettu.
Startti pyörittää, bensaa tulee mutta kipinä puuttuu, kokeiltu myös runkoon tuloksetta.
Impulssikäämin välykset tarkistettu.

Muutokset: Kuriton alkukäyrä, multivar jousineen, suutin, prikka tietenkin pois. (Oli: Giannelli Reverse)

Ajon jälkeen seisoi pari-kolme viikkoa jonka jälkeen ei ole herännyt. Staattori?

Vinkkejä missä mättää?


Lähteekö käyntiin kiksillä, mutta ei startilla.

Oon joskus kuullu ongelmasta jossa virta riitti joko kipinään tai starttiin. Oli kaveri napsassu tulpan johdosta pikkupalan ruostunutta pois ja alkas toimiin.

Re: Tekniset ongelmat

13.8.2014 22:41

Osaako joku kertoa mistä tämä johtuu:
Skootteri (aerox) ei kiihdy kuin 31 mittariin ja sen jälkeen röpöttää mutta kun ajaa alamäkeen kiihtyy skootteri 55km/h mittariin.

Re: Tekniset ongelmat

14.8.2014 19:35

vize123 kirjoitti:Osaako joku kertoa mistä tämä johtuu:
Skootteri (aerox) ei kiihdy kuin 31 mittariin ja sen jälkeen röpöttää mutta kun ajaa alamäkeen kiihtyy skootteri 55km/h mittariin.


Liikaa bensaa kuulostais saavan? Onko tukosta ilmanputsarissa?

Re: Tekniset ongelmat

19.8.2014 21:17

Missä vika kun 2t skootteri ei ota tehoputkella piikkiä, vaan kun kaasun laittaa pohjaan se junnaa tyhjää ja kulkee ehkä 20 km/h eikä piikkiä näy missään :s Välillä ottaa piikin, mutta todella harvoin. Uusi sisäänajettu sylinteri ja mäntä, vakiopuhdistin kiinni ja suuttimen pitäisi olla oikea..
Voisiko vika johtua tukossa olevasta ilmanpuhdistimesta?
Entä onko kytkinjouset mahdollisesti liian kireät? Olisi todella tärkeä tietää voivatko ne vaikuttaa asiaan.. aika napakat tuli laitettua..
En usko rullien olevan liian kevyet, vaihdoin tänään raskaammat, mutta ongelma pysyy.

Re: Tekniset ongelmat

20.8.2014 18:18

Jäykempi vp-jousi ja kevyempää rullaa, niin alkaa kiertämään

Re: Tekniset ongelmat

20.8.2014 18:25

Olis sellainen ongelma Yamaha aerox 04:ssa että ei lähde käyntiin. Vesipumppu tuli korjattua, jonka jälkeen ajettu ~10km sateisella kelillä ja ei pysynyt tyhjäkäynnillä. 5sec kesti ennen kuin otti piikkiä. 10km reissun jälkeen ei ole lähtenyt käyntiin, mutta hörähtelee. Kipinää saa, ilmanputsari puhdistettu. Kaasari on luultavasti seuraava mistä vikaa etsiä?

Ennen reissua ottanut piikin max 1sec viiveellä ja tyhjäkäynti pelannut todella hyvin

Putki on Technigas next r
kytkin jouset 30% VP jousi 25%

Re: Tekniset ongelmat

22.8.2014 17:21

Mitäs porukka on tehny kun pytystä on mennyt kierteet eikä putkea saa enään kiristettyä? Läpipulttia ei voi laittaa koska mutteriei mahdu toiselle puolelle :/ pitää hemmetin kamalaa ääntä kun vuotaa toi putki nyt tuolta pytyn ja putken välistä. Kyseessä Aerox. Kiitollinen vastauksista nyt jo!

Re: Tekniset ongelmat

22.8.2014 20:28

Jos on paljon ajettu pytty nii käy ostaa uus :D tai saiskoha siihe sit kierretapilla tehtyy kierteet takasi ?

Re: Tekniset ongelmat

22.8.2014 23:45

Uus isompi reikä ja kierretapilla uudet kierteet. Tai sitten helicoil, jos et tiedä mikä se on, google auttaa. Jos on nestejäähdytteinen, pitää kattoa ettei poraile nestekanaviin. Joku koneistamo voi tehdä homman jos ei ite uskalla kokeilla onneaan.

Re: Tekniset ongelmat

23.8.2014 17:16

Ei ollut mahollisuutta porata uutta reikää taikka helicoilia joten hoidin homman seuraavasti: Ensin jenkatapilla kierteet läpi pariin otteeseen jonka jälkeen uusi pultti johon laitoin punaista erittäin vahvaa ruuvilukitetta ja annoin kuivua pari tuntia,. Sen jälkeen kiristin putken melkein kiinni asti jolloin painetta kohdistuu kierteisiin ja lukite jämähtää oikein kunnolla. Annoin olla yön yli noin ja aamulla kiristin kiinni asti, ja kyllä pysyy :D ei saa enää tosin pulttia pois pytystä, mutta hoidin asian niin että tarpeeksi pitkä pultti ja mutterilla kiristys jolloin putken saa normaaliin tapaan vielä vaihdettua tarvittaessa 8)

E: onpa mukavaa taas ajella kun ei enään vuoda pytyn ja putken välistä. Vetojakin on enemmän, ainakin omasta mielestä xD
Viestiketju on lukittu