Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Tekniset ongelmat

15.5.2012 22:17

Ilman variaattoria pitäisin epätodennäköisenä mahdollisuutta variaattorin leviämiseen, kone käy ihan normaalisti mutta ehkä hieman korkeammilla tyhjäkäyntikierroksilla. Normaali tapa käyttää konetta ilman varia on laittaa takalevy, holkki ja etulautanen paikalleen. Siten koneen saa helposti käyntiinkin joko sähköllä tai polkaisemalla.

Re: Tekniset ongelmat

16.5.2012 8:16

pystyiskö tollee laittaa ainaskin alkusäädöt kaasarista? ku mulla tulee vasta vari 2 viikon päästä ni aattelin et voisin sit laittaa sitä valmiiks säätöihin?

Re: Tekniset ongelmat

16.5.2012 9:16

Periaatteessa kyllä, ilmaruuvin ja pääsuuttimen säätäminen onnistuu tiettyyn pisteeseen asti. Varo ettet käytä konetta ylikierroksilla, ja pidä mielessä että koneen säädöt tulee tehdä lämpimänä.

Re: Tekniset ongelmat

16.5.2012 14:37

jebbebbee kirjoitti:sanoisin että vilkkurele... tai jännitteen säädin

Jännitteensäädin on just vaihettu, missähän päin mahtaa vilkkurele olla -99 stalkkerissa? :D

Re: Tekniset ongelmat

17.5.2012 10:17

mahtaakohan tossa agissa olla liian pieni suutin ku ei pysy tyhjäkäynnillä käynnissä? pitää antaa koko ajan kaasua. suutin on vaihdettu vakiosta 85>90 ja ei ollu vaikutusta

Re: Tekniset ongelmat

17.5.2012 14:05

Mikä vois olla boosterissa ku toimii vaan ryyppy päällä ja pinta kaasulla. Osina kiinni 21mm kaasari, Malossi mhr 70 cc pytty ja muuta kivaa

Re: Tekniset ongelmat

17.5.2012 14:11

Alkoiko vika äskettäin, vai ilmenikö ongelma heti kasauksen jälkeen? Pääsuutin saattaa olla tukkeutunut, tai sitten yksinkertaisesti liian pieni.

Re: Tekniset ongelmat

17.5.2012 14:53

_T3_ kirjoitti:mahtaakohan tossa agissa olla liian pieni suutin ku ei pysy tyhjäkäynnillä käynnissä? pitää antaa koko ajan kaasua. suutin on vaihdettu vakiosta 85>90 ja ei ollu vaikutusta

tyhjäkäynti suutin tukossa?/liian pieni?
pysyykö kylmänä käymässä paremmin?

Re: Tekniset ongelmat

17.5.2012 15:35

_T3_ kirjoitti:mahtaakohan tossa agissa olla liian pieni suutin ku ei pysy tyhjäkäynnillä käynnissä? pitää antaa koko ajan kaasua. suutin on vaihdettu vakiosta 85>90 ja ei ollu vaikutusta


Ootko sätäny tyhjäkäynti ruuvia? Jos ongelma yhtäkkiä alkanu, niin on voinu myös tippua johonkin.

Re: Tekniset ongelmat

17.5.2012 17:41

Eli mulla on mbk nitro -01, mopo kiihtyy todella hyvin kun kone on kylmä mutta lämmettyä kiihtyy melko huonosti, virejä on tecnigas tehoputki, 90 suutin, ja vasta vaihdetut +15% kytkin ja vp-jouset, rullat 3,5g.Missä vika voisi olla ?

Re: Tekniset ongelmat

17.5.2012 20:35

Mikähän on vikana aeroxissa, kun ajaa vähän pidemmän matkaa täyskaasulla, ja sitten laskee kierroksia kierrosalueen puoleen väliin niin kierrosherkkyys on erittäin huono? Ja kun ajaa täyskaasulla ja antaa kierrosten laskea, niin tuntuu kun kone ei kävisi ollenkaan, ei pidä käyntiääntä, ainoa ääni kuuluu oikeastaan variaattorista. Vireinä Leovince ZX,viilattu pakoaukko, S6 Torque Control, malossin punainen vp-jousi.

Re: Tekniset ongelmat

17.5.2012 23:04

Osku pienempää suutinta kokeilisin, varsinkin jos on vakio putsari itsellä ei tarvinnu ku 79 teharin kanssa

Re: Tekniset ongelmat

18.5.2012 8:02

Kiiwi, tässä vuosimallissa 80 on vakiosuutin niin en usko että 79 olisi riittävä

Re: Tekniset ongelmat

18.5.2012 17:46

kaverin mopoon oli huollos laitettu 2 kannen tiivistettä onks se ok? vähentää tehoja ehkä? ajattelin että itel kansi vuotaa ihan vähän nii oisin voinu kans heittää 2 tiivistettä?

Re: Tekniset ongelmat

18.5.2012 22:19

Laskee tehoja ja tekee moottorin luonteen laiskemmaksi, mutta ei se mitään paikkoja hajota tms. Tuskin kaksi tiivistettä mitään vuotoja estää paremmin kuin yksi, kannattaa mielummin laittaa vaikka kuparisprayta molempiin kappaleisiin ja sitten kannentiiviste väliin.