Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
Viestiketju on lukittu

Re: Tekniset ongelmat

22.4.2012 21:09

Tuo on nestejäähdytystä varten. Nestejäädytteisessä koneessa siellä sisällä on vesipumppu, joka pumppaa nestettä sylinteriin alakautta, eli siitä isommasta aukosta. Pienempään reikään tulee vesiletku kiinni omalla adapterilla.

Ei sinne pitäisi mennä vettä, jos pesee. Olettaen, että magneeton suojakoppa on kiinni. Jos meneekin, niin ne ovat pieniä määriä, jotka eivät taas haittaa.

Re: Tekniset ongelmat

22.4.2012 21:26

kiitoksia ! häiritteny iha hulluna toi.

Re: Tekniset ongelmat

24.4.2012 15:39

Morjens!

Taas pitkästä aikaa ongelmaa atlantiksessa....
Eilen vaihettu uus mäntä toimi 40-50km moitteetomasti (suht rauhallisesti ajeltu) ja sitten ajoin kouluun tänään aamulla ja loppumatkasta alko röpeltämään ja putkessa pauhakhti muutaman kerran. Nytten koulun jälkeen toimi parisataa metriä täydellisesti kunnes alkaa röpeltämään ja paukkumaan putkessa ja ei ota kierroksia ja nopeutta on noin 20km/h maksimissaan.. Mitä mä nyt teen tän kanssa?

Re: Tekniset ongelmat

24.4.2012 17:04

Tulppa vaihtoon.

Re: Tekniset ongelmat

24.4.2012 17:49

Okei, ollut vakiota lämpöarvoltaankin vastaava tulppa kiinni nytten. Pittääkös "tehariwireillä" vaihtaa tulpan lämpöarvoa suuntaan tai toiseen?.. Anteeksi tyhmyyteni ja kiitos vastauksesta!

Re: Tekniset ongelmat

24.4.2012 18:11

Ei tarvi.
Edit: katos myös tulpan johdot.

Tuosa oli videota miten mulla pätki tuota sytytystä. Tuo meni pois sytytyspuolan liittimien uusimisessa ja uudella tulpalla.
https://www.youtube.com/watch?v=DxbDPWs ... ata_player

Re: Tekniset ongelmat

24.4.2012 20:04

Tulpan vaihto auttoi ja atlu naukuu ku kissa ;) kiitosta

Re: Tekniset ongelmat

25.4.2012 22:28

Nyt on kyllä ittellä ideat ihan loppu. Aeroxissa siis vikaa; http://www.youtube.com/watch?v=lRK67Xww ... e=youtu.be

Videosta ei kunnolla kuule, mutta tyhjäkäyntiä käy ihan hyvin. Hetikun kaasuun koskee, niin pätkii ja aivastelee putkeen.

Kaikki osat purettu toimivasta roxista pari kuukautta takaperin. Ainoastaan runko + virtalukko + jännitteensäädin ja muut runkoon kuuluvat on toisesta roxista, missä edellisen omistajan mukaan oli saman kaltaisia ongelmia, ei ottanut kierroksia ja aivasteli putkeen. Rungolla ei tosin pitäs mitään tekemistä olla toimivuuden kanssa tietääkseni. Konetta avattu purkamisen yhteydessä senverran, että pytty ja imukaula + läpät olleet irti. Öljypumpusta otin myös sen rattaan veks.

Pytyn tiivisteet vaihdettu, useilla imukaula+läppävariaatioilla testailtu, nyt kuitenkin uusi s6 intake system kiinni. Kaasutin myös toimivasta roxista, ainoa ero on, että tossa on vähän pienemmän lorton luisti ja kaverilla omassa lortossa oma luisti kiinni, niiden vaihto kyllä onnistuu mikäli voi vaikuttaa asiaan. Eli siis eri johtosarjalla testattu, myös eri puolaa kokeiltu. Toisen tulpan löysin kaapista, joten silläkin kokeilin. Niin ja cdi on myöskin vanhasta roxista. Muutamaa putkea myös kokeiltu, ei eroa. Suutinta vaihdettu pienemmäksi, sekään ei vaikuta.

Ajokausi on jo aluillaan, joten ois mukava saada roxi liikenteeseen mahdollisimman pian. Pahoittelut hieman pitkähköstä ja epäselvästä selityksestä. (:

Re: Tekniset ongelmat

25.4.2012 22:33

Kato kaikki maadotusjohdot ja putsaa niiden kiinnitykset ja tulpanjohtoa ja hattua voisit kokeilla vaihtaa.

Re: Tekniset ongelmat

25.4.2012 22:36

Minusta tuntuu että saa liikaa ilmaa? mulla kuulostaa samalta ilman vakioputsarii :roll:

E: +oikeanlainen suutin vakiputsarin kans
Viimeksi muokannut Lacegsi päivämäärä 25.4.2012 22:48, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Tekniset ongelmat

25.4.2012 22:45

Oorait. Kahdella eri tulpanjohdolla ja hatulla on siis testattu, toinen siitä uudemmasta roxista ja toinen vanhasta toimivasta.

Vakioputsarin kanssa ja ilman ihan sama vika.

Kuuluukos tosta puolan kiinnityksen alta olla maali raaputettu veks, tai uskoakseni kyllä, mut näyttää ihan siltä, että ite ois raaputettu pois.

E: Ja tartteeko johtosarja olla missään muualla kuin CDI-boksissa kiinni, jotta toimii? (Lukuunottamatta tietysti virtalukkoa ja koneen piuhoja)

Re: Tekniset ongelmat

26.4.2012 19:03

Mikä voisi olla vikana kun aina kun koittaa käynnistää moottorin se käynnistyy ja sammuu heti kolahduksen kera. Toisella kerralla yleensä käynnistyy kunnolla. Mikä voisi olla vikana, kun moottori sammuu aina ekalla käynnistyskerralla välittömästi?

Re: Tekniset ongelmat

26.4.2012 22:10

Noniin! Elikkäs semmonen ongelma että Aeroxi ei vaan oikeen kulje. Kootteris on kiinni Stage 6 Pro Replica, Hebon Variaattori, 4 grammaset rullat, 50% vp-jousi, 30% kytkinjouset. Vakio kaasaria on nyt testattu 70 suuttimella jolloin kulki vaan se 35 km/h ja parinkymmenen metrin ajon jälkeen rupes booamaan ja nopeus ei enää nouse. Muutenkaan ei kiihdy lähtiessä... 80 suuttimella röpöttää ja ei kulje edes 35 ja sadan metrin ajon jälkeen hyytyy ihan totaalisesti. Ilmanputsari on katottu ja puhdistettu. Osaisko joku kertoa että mikä voisi olla vikana ja miten hoidetaan? :s

Re: Tekniset ongelmat

26.4.2012 22:13

Koita 75 suutinta.

Re: Tekniset ongelmat

28.4.2012 0:34

^^mulla on omassa roksissa aivan samaa ongelmaa ja vireinä on stage 6 pro replica,stage 6 hard vastapaine,stage 6 oranssit kytkinjouset,4,3g rullat ja kuriton vakioputsari.
Suuttimia kokeiltu 70,72,75,80,85,86 millään noista ei mene piikille muutakuin kylmällä koneella tai sitten alamäkeen, mikä ihme tuossa on, auttakaa kiitos! :)
Viestiketju on lukittu