Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
Viestiketju on lukittu

Re: Tekniset ongelmat

22.4.2014 17:00

Kalug kirjoitti:En ole varma tuliko oikeaan topiccii mutta mielestäni nyt on tekninen onglema :D


Ostin keeway f-act -09 mallisen skootterin tarkoituksena korjata se ja myydä pois ja en aiemmin ole skoottereiden kanssa ollut tekemisissä niin vielä on vähän opeteltavaa mutta asiaan. Skootteri oli leikannut kiinni silloin kun sen ostin, joten tilasin samantien isomman pytyn ja nyppäsin tuorevoitelu säiliön irti (öljyt suoraan bensan sekaan) mutta jätin öljypumpun paikoilleen (en tiedä onko jotakin seksuaalista merkitystä?)
Skootterissa nyt seuraavanlainen tekniikka:
-Naraku 70cc pytty
-Naraku sport variaattori
-Gianelli Extra putki
-70suutin
Muuten mopo täysin vakio kunnossa.

Ongelma on nyt seuraavanlainen eli mopo lähtee nätisti käyntiin ja toimii aivan ok mutta kun lähdet ajamaan niin mopo ei jaksa vääntää / ei ota kierroksia piikille asti ja huiput on noin 40kmh. Olen kokeillut laittaa isompaa suutinta (60, 66, 70, 80 ja nyt 70 kiinni koska 80 kanssa tuntui tukehtuvan bensaan mutta 66 kanssa toimi parhaiten?) Eli onko nyt tarvis vaihtaa jotakin vp jousia tai kytkimen jousia vai mistä kiikastaa että ei snootteri kierrä? 8o


Mulla kävi ihan sama Piggio NRG:n kanssa tosin vakio osilla, jäykempi vp jousi autto kyllä asiaan mut vähän matkaa ajon jälkee seki kuumeni ja ongelma palas. Ostin sit Tecingasin Trek putken ja ihan sama juttu. Mulla tosiaan ottaa piikin 8000rpm. Kevyemmät rullat ja vp. jousi ni asia ainaki paranee en tiedä korjaantuuko?


Outoa et noilla osillakin muka ei jaksa vääntää??

Re: Tekniset ongelmat

4.5.2014 0:15

Kymcon super 8 Ongelmaa:

Kone on juuri rakennettu uusiksi 72 pytyllä, venttiilit läpätty ja virivajasta ostettu uusi keihinin 19mm kaasari. Toimi aluksi (kaasun keskialueellaa tahtoi silloinki booata) nyt on alannut tekemään semmosta että ei meinaa käynnistyä millään, kaasun kanssa saa käyntiin mutta käynti on sellaista kun joku pumppaisi kaasua. Ku antaa hieman enemmän kaasua käy pumpaten hieman korkeemmilla kiekoilla ja savuttaa. Tähän mennessä tarkastettua: kansi ei vuoda, ventiilit ei vuoda, jako on kohdallaan, kaasari käyty läpi ja suuttimet ei tukossa, en ole löytänyt imuvuotojakaan. Ainakin pytyn ulkopuolella näyttäisi kipinä tulevan. Kokeilin myös toisella tulpalla.

E: myös männänrenkaat oli kunnos

Lisää E tä kehiin: Tarkastettu myös tulpan hattu, johto, puola ja cdi.



Nyt loppuu insinööriltä tietämys, voisko joku mopopoika auttaa?
Viimeksi muokannut Akilrl päivämäärä 5.5.2014 20:46, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Tekniset ongelmat

4.5.2014 22:16

Mikä on kun speedfight kakkosessa vikana kun suht kylmänä röpöttää ja savuttaa aika rankasti ja eikä jaksa vääntää/kiihtyä ja normaalisti ajaessa lämmöt pari pykälää punasesta kokoajan ja kun sammuttaa nii putki tulikuuma ja tulee sellane palaneen (muovin) haju? vai onko normaalia. :s

Re: Tekniset ongelmat

5.5.2014 19:16

Ihan normaalilta kuulostaa. Näissä polttomoottorivehkeissä suuri osa koneen lämmöstä pakenee pakoputken kautta, joten putki tuppaa vähän lämpeemään ;) Kylmänä kuuluukin vähän röpöttää

Tuota kuminhajun lähdettä voi myös yrittää paikallistaa pakoputken lähistöltä, mutta voipi olla, että haju tulee ihan moottorista itsestään

Re: Tekniset ongelmat

7.5.2014 9:06

Kopioidaan tälle puolelle kun ensin meni hieman väärään osioon..

Ostin 2002 vuosimallia olevan Aeroxin joka on omistajan mukaan sammunut kesken ajon, noin 200 metriä päässyt ja käynnistäessä ollut kylmä kone, mitään merkkejä ei sitä ennen ole antanut.

Jo tehtyä:

- Minä olen puhistanut kaasuttimen kahdesti, linjat ja suuttimet on puhtaana. Bensaa tulee, ainakin tulppa kastuu kun aikansa starttaa tai polkee.
- 2 eri tulppaa kokeiltu ja kipinää tulee hyvin.
- Imuläpät on vaihdettu hiilikuitusiin, nekin on ehyet ja puhistettu ja menee hyvin kiinni.
- Puristuspaineet tarkistettu ja vähän yli 7bar. näyttää oleva painetta.
- Bensatankki tyhjennetty ja vaihdettu uudet bensat, samalla testattu että hana toimii, alipaineella tyhjennetty hanan kautta ja parisen minuuttia niin 4l. tuli joten ei luulis olevan hana/sihtikään tukossa.
- Puola vaihdettu toimivasta moposta, jonkisortin tehopuola.
- CDI-boxi uusittu narakun rajoittamattomaan.

Tähän mennessä lähtenyt kahdesti käyntiin, ei tyhjäkäyntiä käynyt ollenkaan, kaasupohjassa jaksoi hädintuskin toimia.

Edit: Tulpanreijästä laitetu bensaa ja poljetu mutta ei yrittänytkään startata, silloin oli vanha CDI boxi

Re: Tekniset ongelmat

7.5.2014 20:47

Kannattaa avata sylinteri ja katsoa josko siellä olisi jonkin sortin leivonnaiset sisässä. Vähän kuulostaa siltä, että olisi leikannut. Toki kannen kunto yms. mekaaniselle rasitukselle joutuvat osat

Re: Tekniset ongelmat

9.5.2014 23:34

Mikäköhän on bws vikana? Paikaltaaan lähtiessä moooa vaan n. 30kmh asti sitten ottaa piikin? Virinä: s6 pro replica, ilmakuri poistettu ja 105 suutin (ennen teharia 93) sekö malossi valkoinen (7%) vp. Jousi. Muut varin hilppeet lienee vakioita.Uskoisn vian löytyvän vari puolelta. Minkäkokosia rullia ja vp ja kytkinjousia suosittelette?
Pikaisia vastauksia, kiitos jo etukäteen

Re: Tekniset ongelmat

9.5.2014 23:44

Laitappa vaika Malossin punasia jousia variin ni lähtee.

Re: Tekniset ongelmat

9.5.2014 23:52

Tarkotakko punasta vp jousta ja punasia kytkin jousia? Ja vakio rullilla?

Re: Tekniset ongelmat

10.5.2014 0:02

Kevyemmät rullat saa todennäkösesti olla, mutten osaa sanoo minkäpainoset. Vp-, ja kytkinjouset nimenomaan jäykemmiks, sitte sopivat rullat ni lähtee.

Re: Tekniset ongelmat

10.5.2014 10:08

Joo, minäpä kokeilen nuilla.

Re: Tekniset ongelmat

10.5.2014 12:51

Otin sylinterin pois ja siellähän se vika oli, mäntä oli ottanu vähän osumaa ja alempi männänrengas poikki, se oli pysyny kumminkin urassaan toisinkuin sokkatapi.

Re: Tekniset ongelmat

10.5.2014 13:12

Noni, vaihoin punaset jouset kytkimeen ja rulliin en tässä vaiheessa koskenut. Nyt tuntuu huutavan perkeleesti ennen tuota piikkiä.Miten saisin huudon vaihdettua "vedoksi" ;) ?

Re: Tekniset ongelmat

10.5.2014 13:57

Laitoitko kans vp-jousen? Kytkinjouset määrää millä kierroksilla se ottaa kiinni, hyvä kohta on just ennen piikkiä. Vp taas pitää hihnan ylhäällä, löysän vp:n kanssa hihna pääsee heti takavarissa menee alas jonka takii välitys on liian pitkä eikä lähe.

Re: Tekniset ongelmat

10.5.2014 21:40

Joo, laitoin myös vp jousen. Nyt ku vähä kaasaria sääteli niin liikkeelle lähtö on nyt aika lailla hyvä, mutta huuto se senkun jatkuu. Rullien vaihtoa painavempiin vai?
Viestiketju on lukittu