Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
Viestiketju on lukittu

Re: Tekniset ongelmat

17.3.2014 21:38

Varin säädöt?

Re: Tekniset ongelmat

17.3.2014 21:54

Rullat on 5,5gr ja vp ja kytkinjousista en tiedä, vakiot todennäköisesti

Re: Tekniset ongelmat

17.3.2014 21:59

Siinähän se sitte, vp-jousi ei jaksa pitää kiekkoi ylhäällä. Laita malossin punaset jouset ni paranee. Kytkinjouset kun siinä samalla vaihtaa ja sit lähtee ku jänis puskasta.

Re: Tekniset ongelmat

17.3.2014 22:03

Tehdäämpä niin

Re: Tekniset ongelmat

23.3.2014 0:07

Elikkäs pesin skootterin tänään. No päätinpä lähteä käymään kaupassa ja pääsinkin aika pitkälle kunnes skodu päätti alkaa pätkiä ja hyytyä. Pysähdyin tien viereen ja pösö kävi vielä mutta jätti sytyttämällä välillä eikä kaasua kestänyt yhtään, jos sai edes hieman kiertämään sammui heti. Mitä pitäisi alkaa kokeilemaan että sais skootterin toimimaan? Tulpanjohdon ja tulpan hatun kuivaus sekä kaasarin putsaus. Onko muita ideoita?

Re: Tekniset ongelmat

23.3.2014 0:37

Eiköhän sen noilla pitäisi taas pelittää, ehkä ilmanputsarin kuivaus/putsaus/öljyäminen vielä lisäksi.

peugeot vivacity, käyntihäiriö??!!

28.3.2014 21:05

Kylmänä käy hyvin,mutta hetken ajon jälkeen,alkaa booamaan ja hyytymään..
jotekin testatessa vaikuttaisi siltä,että jalalla ollessa(takarengas siis ilmassa),käy hyvin,mutta kun lähtee ajamaan alkaa booaus ja hyytyminen.. ollaan kokeiltu seuraavia:
-kokeiltu ajaa ilman ilmanputsaria(ei vaikutusta)
-automaattiryyppy vaihdettu
-tulppa on uusi
-kaasari on puhdistettu/tsekattu.

mistähän vois vielä alkaa vikaa etsimään?? vinkkejä/kokemuksia..

Re: Tekniset ongelmat

28.3.2014 23:29

Sähköryyppykaasarit antavat kylmänä hieman rikkaamman seoksen koneelle. Booaus johtuu liian laihasta seoksesta, joten itse epäilisin imuvuotoa tai liian laihoja kaasarin säätöjä. Ilman ilmanputsaria ajo ei ole suositeltavaa eikä se myöskään auta ongelmaan, konehan saa vielä enemmän happea kun ei ole putsaria estämässä ilman kulkua. Jos skopo on ennen toiminut samoilla säädöillä hyvin, tarkista imupuoli ja kampiakselin stefat mahdollisen imuvuodon varalta.

Re: Tekniset ongelmat

3.4.2014 16:16

Olis nyt sellane probleema että Roxin peräöljyt valuvat pois kokoajan perästä tulevasta letkusta, letkulle on reikä varin alaosassa mutta en tiedä onko se ennen ollut tukittu, uskaltaako sen tukkia ettei öljy valu joka päivä pois vai onko jotain muuta menny perästä kun tolleen sieltä valuttaa?

Re: Tekniset ongelmat

8.4.2014 20:47

moro olis tommonen yamaha aerox tallin perällä vm.07
oon nyt viimeviikoloppuna vaihtanut siihen stage6 pytyn 50cc, stgae6 proreplica kuriton, hiilariläpät, 17,5mm dellorto, B9ES ngk tulpan. kaikki osat on uusia. tankkiin heitin 3,5 prossaset seokset, muuta tekniikkaa on 4,8g rullat,, joku 8e ilmanputsari melko uusi, 15prossane-vp tilasin just 50 prossasen, tarkoitus olis viel stage6 sportpro vari tilata. Muut osat on vakiota.ongelma on että kun lähden ajamaan niin lähtee aluksi ihan hyvin ottaa piikin ja kiihtyy nii perkeleesti mutta sen piikin jälkeen se hyytyy täysin ja vaikka menis kaasupohjassa niin ei mitään muutakun iso ääni kaasarista. olen koitttanut 78-145 suutimet n.5 välein ja seosta säätänyt ja neulaa. Tolla 125-145 suutimella toimi parhaiten ja ei paljon vaikutusta tuntunut olla kun vaihdoin 135 suutimesta 145 suoraan. pytyn mukana tulleet hiilariläpät toinen raotti hiukan ja kaasarin imuakosta roiskuu hiukan bensaa ja ilmanputsari on aina märkä bensasta joten voisiko se olla syypää ?
tossa vienä linkkeinä osani :
Pytty:https://www.scooter-attack.com/shop/#!/en/Yamaha/Aerox-50-as-from-1999/Cylinders/50cc-Midrace-High-End/S67016601A-Cylinder-Stage6-Aluminium-50cc.html
Putki:https://www.scooter-attack.com/shop/#!/en/Yamaha/Aerox-50-as-from-1999/Exhaust-Systems/Sport/S69116603CA-Exhaust-Stage6-PRO-Replica-Chrome-Carbon-with-euro-approval.html
ilmansuodatin:https://www.scooter-attack.com/shop/#!/en/Yamaha/Aerox-50-as-from-1999/Air-Filters/Sport/CGN480884-Air-Filter-TunR-Air-Cool-90-angle-red.html
ette varmaan muuta tarvitse :lol: Kiitos jo etukäteen :)
Edit: vari on kulunut on urat ja aika kärsinyt lähtenyt vähän palojakin varista. hihna myöskulunut. :lol:

E: jäykemmällä vp rupesi toimimaan.
Viimeksi muokannut jullemoro päivämäärä 5.3.2015 0:50, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Tekniset ongelmat

9.4.2014 10:36

Kokeile 50% vpjousella ja 4g rullilla, putoaa piikin jälkeen tehoalueelta.

Re: Tekniset ongelmat

9.4.2014 10:37

Kokeile 50% vpjousella ja 4g rullilla, putoaa piikin jälkeen tehoalueelta. Suosittelen tuota Stagen varia, helposti paras nuista perusmalleista.

Re: Tekniset ongelmat

15.4.2014 7:46

eli ostin peugeot speedfight 2 jossa toimi startti kunnolla mutta kerran starttia rämpätessä startti jäi pohjaan huutamaan kun käänti virran pois virtalukosta startti jäi silti starttaamaan ei auttanut kun repiä johdot irti akusta ja kun laitto uuestaan kiinni ja yritti startata startti vaan naksahtaa eikä starttaa enää ollenkaan. missä vika ? miten korjata?

Re: Tekniset ongelmat

17.4.2014 19:21

En ole varma tuliko oikeaan topiccii mutta mielestäni nyt on tekninen onglema :D


Ostin keeway f-act -09 mallisen skootterin tarkoituksena korjata se ja myydä pois ja en aiemmin ole skoottereiden kanssa ollut tekemisissä niin vielä on vähän opeteltavaa mutta asiaan. Skootteri oli leikannut kiinni silloin kun sen ostin, joten tilasin samantien isomman pytyn ja nyppäsin tuorevoitelu säiliön irti (öljyt suoraan bensan sekaan) mutta jätin öljypumpun paikoilleen (en tiedä onko jotakin seksuaalista merkitystä?)
Skootterissa nyt seuraavanlainen tekniikka:
-Naraku 70cc pytty
-Naraku sport variaattori
-Gianelli Extra putki
-70suutin
Muuten mopo täysin vakio kunnossa.

Ongelma on nyt seuraavanlainen eli mopo lähtee nätisti käyntiin ja toimii aivan ok mutta kun lähdet ajamaan niin mopo ei jaksa vääntää / ei ota kierroksia piikille asti ja huiput on noin 40kmh. Olen kokeillut laittaa isompaa suutinta (60, 66, 70, 80 ja nyt 70 kiinni koska 80 kanssa tuntui tukehtuvan bensaan mutta 66 kanssa toimi parhaiten?) Eli onko nyt tarvis vaihtaa jotakin vp jousia tai kytkimen jousia vai mistä kiikastaa että ei snootteri kierrä? 8o

Re: Tekniset ongelmat Piaggio sammui

22.4.2014 13:55

Mikäs vois olla vikana mun Piaggio NRG:ssä ku eilen jätti liikennevaloihin. Ihan vaan niiku sammu eikä lähtenyt käyntiin.
Katoin että tulppa antaa kipinää samoin kaasarin tsekkasin ettei suutin oo tukossa tms. Kuitenkin tulppa tuntu olevan ihan kuiva.
Osaako kukaan neuvoa?

Pv ei koskaa jättäny mua tienpäälle. 400km kerkesin ajaa ja kävi tää. En usko et iso ongelma kuitenkaan on kyseessä
Viestiketju on lukittu