Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Tekniset ongelmat

19.2.2014 15:25

Mirqee, onks toi hattu kokonaan silikoonia? Näytti kuvassa osittain muoviselta. Mä oon joka vehkeest kiskonu mäkeen muoviset hatut jos alkanu temppuilee ja tilalle NGK punanen täyssilikonihattu. Onhan myös tulpanjohto hyvä, ettei se vedä maihin.[/quote]


Ei se ole kokonaan silikonia... :roll: "varsi" on muovia.. Tulpanjohto on hyvä.
Pitäs tollanen täyssilikoninenhattu jostain ostaa, mutta täältä tuppukylästä ei saa mistään kaupoista tulpanhattuja, eikä tekisi mieli tilata netistä vain n. 4euron tulpanhattua ja maksaa postikuluja... Postikulutkin varmaan enemmän kuin koko tulpanhattu.. Eikä ole nyt oikein muuta tilattavaa.. :nolo:

Re: Tekniset ongelmat

22.2.2014 21:38

Ongelma olis tämmönen: Aeroxilla lähden liikkeelle 0-30 kiihtyy mainiosti mutta sitten 30-54 kiihtyy todella hitaasti ja ei edes saavuta kyseistä nopeutta jos on esim. vastatuuli tai toinen matkustaja kyydissä. Sitten kun 54 mittarissa niin alkaa vetämään taas tuonne 70 paikkeille. Kaverin kanssa samat säädöt ja sama putkikin ja kaverilla toimii eli säädöistä ei pitäisi olla kiinni. :|
Mistä vois siis johtua tämmöinen? Kytkinpalat oli entiset, vaihdoin kytkimen ja parani hieman. Sitä ennen toimi vielä paljon huonommin. :s

Re: Tekniset ongelmat

22.2.2014 22:14

Voi se silti olla säädöistä kiinni. Kaverillasi voi olla esim. likainen ilmanputsari tai muita säätöihin vaikuttavia tekijöitä, itse lähtisin etsimään kaasarin säätöjä ihan yksilöllisesti joka vehkeeseen vaikka kaikki palikat olisivatkin samoja. Tehtaan koneistusjälki voi olla erilaista, portaita huuhtelunlähdöissä tms.

Re: Tekniset ongelmat

27.2.2014 0:01

Joo alkaa vähä turhautumaan ton boosterin kanssa...

Eli siis ei kierrä tyhjäkäyntiä pidemmälle, kaasua kun antaa niin röpöttää vaan jumalattomasti, ei pääse edes liikkeelle. Tulppa on myös ihan öljyssä kun 15 sekuntia käyttää konetta. Välillä myös paukuttaa putkea.

Kone ja tiivisteet/stefat on tarkistettu ja hyvät on, kaasutin putsattu ja eri säätöjä kokeiltu, 3 eri tulppaa kokeiltu, putkesta poltettu karstat, puola vaihdettu ja ilman tulpanhattuakin kokeilin, mikään ei tunnu auttavan. Aina käyttänyt 2-3% seoksia niin ei ole liikaa öljyäkään tankissa.

Osaako kukaan sanoa mitä vois yrittää?

Re: Tekniset ongelmat

27.2.2014 1:00

Onko tullu ihan yhtäkkiä tällänen, vai vähitellen alkanu? Savuttaako?

Re: Tekniset ongelmat

27.2.2014 1:04

Tuli ihan yhtäkkiä kauppareissun aikana, ku olin lähössä kotiin päin nii oli tollanen. Savuttaa ehkä vähän enemmän ku normaalisti.

Re: Tekniset ongelmat

2.3.2014 0:13

Nyt tulee jätkille paha kysymys.
Mikä on kun roxi ei lähde enää käymään, tein täydellisen konerempan (kampura,petarit,sylkkä,mäntä,stefat, variaattori ja kaikki tiivisteet tietenkin.)
Heti rempan jälkeen sain käymään, ajoin pienen testilenkin toimi ihan ok, muutakun ajoin talliin ja otin seuraavana aamuna ulos, niin ei lähtenyt millään ilvelläkään käymään? Kipinä tulee, bensaa saa (kastaa tulpan) ja on puristuksia. Vaihdettu tulppa ja mitattu puristukset.
Heittäkää edes veikkauksia, jos ette osaa sanoa.
Tekniikkana 50cc sport, metran putki, multivari ja ynnämuut sellaiset.

Re: Tekniset ongelmat

2.3.2014 14:23

Eli tarina menee näin:

Poistin Keeway F-act skootteristani takalipan, jonka seurauksena ei takavilkkuja saanut mitenkään järkevästi kiinni. Selasin sitten nettikauppoja ja tilasin scootzstoresta tälläiset katevilkut: http://www.scootzstore.fi/minivilkut-musta-p-2107.html
Pistin ne sitten kiinni takakatteisiin ja iskin johdot kiinni jolloin ilmeni ongelma. Vilkut vilkkuivat aivan liian nopeasti. Painuin suoraan nettiin ja sain selville että tälläisiä ongelmia ilmenee led-vilkkujen kanssa ja asia voidaan korjata vastusten avulla. Oletin siis että vilkut ovat ledit ja menin Biltemaan ja ostin nämä: http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/A ... lle-42202/
Kun sain ne kiinni ilmeni etteivät vastukset vaikuttaneet millään tavalla vilkkumisnopeuteen. :s
Lopputulos on siis se että edessä on alkuperäiset ei led-vilkut ja takana ehkä led-vilkut joissa on vastukset. Ja kaikki vilkkuvat aivan liian nopeasti. Onko kellään kokemuksia vastaavanlaisesta, tai ideoita vian korjaamiseen? :)

Re: Tekniset ongelmat

2.3.2014 15:12

Joko et kytkenyt vastuksia oikein tai ne ovat väärän arvoiset. Muistaakseni nuo on tarkoitettu rinnankytkettäväksi vilkkujen johtoihin. Itse suosin elektronista vilkkurelettä, menee suurimmassa osassa mopoja suoraan alkuperäisen paikalle ja korjaa tuon ongelman. Motonetistä hintaluokassa 5 - 10€, katso onko alkuperäinen 2- vai 3-napainen ja etsi sen perusteella vastaava elektroninen rele.

Re: Tekniset ongelmat

2.3.2014 15:58

Juu kyllä ne on ihan oikein kytketty, ne on varmaan väärän arvoiset. Harmi kun ei pakkauksessakaan noita arvoja lue :( Itsekkin mietin tuota elektronista relettä, mutta toimiiko sillä sitten nuo perus halogeenivilkut?

Re: Tekniset ongelmat

2.3.2014 17:37

Toimii, tänään viimeksi vaihdoin releen elektroniseen versioon. Edessä vakiot ja takana ledit, hyvin toimii.

Re: Tekniset ongelmat

2.3.2014 19:53

Hienoa! :D täytyy käydä sellainen hakemassa :)

Re: Tekniset ongelmat

2.3.2014 22:54

Mitä mahto tapahtua kun ajoin maantiellä ja yhtäkkiä tehot ja nopeus alko laskemaan ja rupes pitämään outoa ääntä ja lopulta pysähty ja sammu? Koitin polkea ja sylinterin alueelta kuuluu jotain vikinää ja ei käynnisty. Kyseessä minarelli am6.

Re: Tekniset ongelmat

2.3.2014 23:36

Leikkasi kiinni? Tuntuuko yhä saman verran puristuksia käynnistyspolkimesta poljettaessa?

Re: Tekniset ongelmat

2.3.2014 23:44

Ei ole enää puristuksia. Jos kerran leipo niin millainen homma korjaamises ja mitä pitää vaihtaa?