Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Tekniset ongelmat

3.3.2014 0:46

Pytty irti ja porautukseen, uus mäntäsarja, yläpään neulalaakeri kannattaa laittaa ja sit tiivistesarja toki.

Helppo homma jos peukalo on edes enemmän kämmenen reunassa kun keskellä ja kiinnostusta löytyy korjata.

Re: Tekniset ongelmat

6.3.2014 21:24

Eli mikä vois olla vikana kun peugeot trekkerissä ei toimi ollenkaan etu eikä takavalot, kokeilin sähkökynällä niin valojen johtojen päihin ei tule ollenkaan virtaa.

Re: Tekniset ongelmat

7.3.2014 0:28

Tarkista nyt aluksi sulakkeet. Ilmenikö vika yllättäen, jonkun remontin jälken vai mahdollisesti jollain muulla tavalla?

Re: Tekniset ongelmat

8.3.2014 0:15

mitäs tuon kaasarin asennuksessa meni pieleen kun irroitin ja puhistin kaasarin, niin nyt kun laitan skoban käyntiin niin kaasu menee tavallaan pohjaan (eli pyrkii siis heti liikkeelle), vaikka ei kahvaan koske? koitin miettiä jos olis asennuksessa unohtunut joku osa, mutta en keksi mikä se vois olla. kuuluuko esim. luistin olla kiinni neulassa jotenkin, nyt se on ihan irrallaan siitä?

oisko kellään ideoita tähän? kaasutin on weberin 12mm

Re: Tekniset ongelmat

9.3.2014 19:00

Vauhtiviivatarra kirjoitti:Tarkista nyt aluksi sulakkeet. Ilmenikö vika yllättäen, jonkun remontin jälken vai mahdollisesti jollain muulla tavalla?


meni tulppa, vaihoin tulpan seuraavana päivänä niin sitten ei enään toiminut.. mutta tuskin liittyy tohon millään tavalla..

Re: Tekniset ongelmat

11.3.2014 0:48

Morjens !

Mistäs lähtisitte onglemaa etsimään kun skootterini käynnistyspoljin lyö tyhjää? rattaat on vaihdettu eikä auttanut mitään. Pientä raksuntaa polkimesta kuuluu mutta lähes kokonaan tyhjää lyö.

Re: Tekniset ongelmat

11.3.2014 1:07

Onko kaikki osat paikallaan, tarkista räjäytyskuvista. Onko variaattorin puolen "ratas" yms. kunnossa ja kulumattomia? Oikean pituinen kiksin akseli?

Re: Tekniset ongelmat

13.3.2014 23:02

Moro!

Eli kyseessä yamaha aerox 2002. Tuli tossa vaihdettua kampura,laakerit, stefat ja mäntä sekä pytty porautettiin. Kone nipussa, lähtee käyntii pysyy hyvin käynnissä mutta kun kierrokset nousee about 3000-4000 kieppeille alkaa röpöttää/pätkimään. Mikä voisi olla? Kaasariputsattu, puola, cdi, tulppa, tulpanjohto vaihdettu läpät katottu kaasariputsattu,vari tarkistettu ilmanputsari kans pesty+öljytty. Missään ei näyttäisi olevan mitään poikkeavaa. Maadotus kans katottu vetämällä piuha akunmiinuksesta suoraan lohkoon, liittimet ja johdot tarkistettu. Alkaa olla ideat aika vähissä :itku: Voisko pick up anturi oireilla näin tai staattori. Kaikki siis toimi kun scootterin purin eikä säätöjäkään ole muutettu. Kiitos kaikille jo etukäteen! 8)

Re: Tekniset ongelmat

14.3.2014 1:44

Oothan vaihtanu tulpan? Se aiheuttaa pätkimistä jos on tulppa rikki. Kokemusta on.

Re: Tekniset ongelmat

14.3.2014 11:06

Reetuhai2 kirjoitti:Oothan vaihtanu tulpan? Se aiheuttaa pätkimistä jos on tulppa rikki. Kokemusta on.


On koitettu eritulpilla ---> ei vaikutusta. Takarengas ilmassa ottaa melko normaalisti kierroksia.

Re: Tekniset ongelmat

14.3.2014 19:10

Koitappa pienemmällä suuttimella.

Re: Tekniset ongelmat

15.3.2014 1:56

Reetuhai2 kirjoitti:Koitappa pienemmällä suuttimella.


Ei silläkään mitään suurta vaikutusta, kovin paljoon pienenpää ei kaikken järjen mukaan pitäisi tarvita koska nyt on 95 vakiona tais olla 86. Kuitenkin lazerin putki kiinni ja pakoa-aukkoa hieman siistitty (1-2mm mauksimissaan korkeampi, sivuille ei ole levennetty ollenkaan ja kaksi pytyn alatiivistettä jotta huuhtelut aukee kokonaan). Noilla kyseisillä säädöillä pelittänyt kuitenkin ennen ihan moitteitta. Läpätkään ei raota. Ovat kuitenkin vakiot metalliset eli pitäisikö ne päivittää seuraavaksi? Sylkee kuitenkin jonkin verran bensaa ilmanputsariinkin asti varsinkin juuri noilla korkeimmilla kierroksilla joilla alkaa röpöttää. Eli voisko tämä olla vian syy= puolikaasulla jolloin toimii paremmpin koneeseen menee vähemmän seosta eli pienempi paine kampikammiossa --> läpät pysyy kiinni. Kaasu täysin auki kohoaa paine sen verran korkeemmaksi että läpät päästää seoksen virtaamaan väärään suuntaan? Ainiin kampurakin vahvistettu malli (ei kuitenkaan full circle) eli sekin on hieman isompi joten vois kanssa nostaa kampikammion painetta. :eek:

Re: Tekniset ongelmat

15.3.2014 19:06

Moro! Elikkäs mulla ois -08 Keeway F-actissa tämmönen probleema:Vaihdettiin täs pari viikkoa sitte uus kampura ja siihen kuuluvat stefat ja laakerit sun muut.Nyt sitten ku oon koittanu käynnistellä mopoa niin lähtee kyllä käyntiin,mutta ei ota kierroksia juuri ollenkaan,vaikka kaasun vääntää pohjaan kierrokset nousee vaan jotain 500rpm...Kaasari on putsattu ja kaikki letkut,sekä tulppa vaihettu ja sylkkäsarjakin on vasta 1000 km ajettu.Ei pätki eikä röpötä,ei vaan jaksa kiertää ku korkeintaan sen 2000rpm. AUTTAKAA! :itku:

Re: Tekniset ongelmat

16.3.2014 14:47

Detsoon, joskus viilailin stalkkerin pyttyy ja vaihdoin hiukka isomman suuttimen, ihmettelin miks vaan pätkii eikä meinaa liikkuu. Kylmänä meni paremmin ja vauhtiin päästyään meni, mutta lähteminen ja ylämäet oli tuskaa. Napoasin sit joskus tien päällä ilmanputsarin putken irti ni jumalauta stalkkeri meinas lähtee jo lentoo. Pienempi suutin kotona ja kyllä lähti. Kannattaa ne läpätki kumminki vaihtaa jos sylkee.

Re: Tekniset ongelmat

17.3.2014 17:07

Mikä vois olla roxissa kun lähtee liikkeelle ni kierrokset nousee siihen 9tonnin paikkeille ja sit yllättäen laskee 6tonniin ja lähtee siitä sit kiihtymään hitaasti, 8t kohalla kiihtyy sitten jo lujempaa.
Viriä on Stage6 Pro Replica ja prikka pois