Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Tekniset ongelmat

28.4.2012 18:47

Vaihtakaapa kumpikin löysemmät vp-jouset, tuolle setille sopii +15%, tai S6 Soft jousi.

Re: Tekniset ongelmat

28.4.2012 20:46

Ongelmani alkoi kun kokeilin toimisiko tekemäni kierrosrajoitimeni(akun- kytkettynä ei toiminut) jos maadottaisin sen runkoon. Rajoitin ei toiminut, mutta mittari alkoi välkehtiä hieman ja sammuili joskus. Irrotin rajoittimen. Myös vilkkujen ja jarruvalon hävittyä katsoin akun johdot ja huomasin -johdon olleen irti akusta ja ajattelin sen irti-kiinni liikkeen akkuun aiheuttaneen ongelmat. Vaihdoin sulakkeen, joka oli jostain syystä palanut. Heti kun laitoin -johdon akkuun kiinni sulake paloi. Oikosulku?

Re: Tekniset ongelmat

28.4.2012 20:48

jkoljo kirjoitti:Vaihtakaapa kumpikin löysemmät vp-jouset, tuolle setille sopii +15%, tai S6 Soft jousi.


Tarkoitit kenties Stage6 medium jousta? Tuohan soft vastaa suurinpiirtein vakiota.

Re: Tekniset ongelmat

28.4.2012 23:01

Moro!
Olisko kellään tietoa mikä vika skootterissa? Nimittäin takavalo ja sen myötä jarruvalokaa ei toimi, joten ei voi käyttää sähköstarttia ja takaa tuleva auto voi pamauttaa perään jarruttaessa... Missä vika? Johdot tarkastin äsken, huomenna katson kaikki läpi vielä uudestaan. Sähköt toimivat muuten ihan normaalisti: etuvalo, torvi, vilkut yms. Mopo on ollut talven kunnostettavana ja siksi osissa, mutta sähköihin en ole koskenut, koska kaikki toimi vielä silloin. Otin vakiomittarin pois samalla kun vaihdoin tankoa. Voisko takavalon toimimattomuus johtua siitä? kaikki piuhat mitä voi kiinnittää on kiinni (lukuun ottamatta mittarissa kiinni olleita). Kiitos jo etukäteen niille jotka jaksavat auttaa!

Re: Tekniset ongelmat

28.4.2012 23:57

jkoljo kirjoitti:Vaihtakaapa kumpikin löysemmät vp-jouset, tuolle setille sopii +15%, tai S6 Soft jousi.


No just, oliks tää vitsi? stage 6 soft jousi on vakiota vastaava ja medium on kurittomalle vakioputkelle hyvä, itse koitin mediumilla ja oli liian löysä, sitäpaitsi vika rupesi löytymään. Eli kiitos Sudee:lle joka auttoi, eli mulla hihna luistaa,joten se pitää vaihtaa

Re: Tekniset ongelmat

29.4.2012 2:10

Jos multa kysytään niin oon samaa mieltä jkoljon kanssa. Kyllä se näillä teharivireillä toimii vähän löysemmälläki jousella, mediumilla nyt vähintäänki toimii, ei se jousi oo niin tärkeässä asemassa mitä yleensä kuvitellaan. Jos multa kysytään.

Re: Tekniset ongelmat

29.4.2012 3:10

Samaa mieltä... Näyttää olevan tapana lykätä sisään valmistajan kirein jousi vaikka virityksiä ei löydy juuri nimeksikään.

Re: Tekniset ongelmat

29.4.2012 8:56

Tuo on kyllä taas pötyä. Itselläni ei ole Aeroxi toiminut ollenkaan medium jousella, teharin ja suuremman kaasarin kanssa. Malossin punaisella se toimi joten kuten.. :roll:

Re: Tekniset ongelmat

29.4.2012 9:11

Sitten sulla oli todennäköisesti variaattorin säädöt muuten hukassa. Olen käyttänyt jo kahdessa tehariviri -skootterissa Softia, ja hyvin toimii. Ääritapauksissa olen joskus laittanut mediumin, esimerkiksi yhteen skodeen jonka kuski painoi helposti yli 80 kiloa.

Re: Tekniset ongelmat

29.4.2012 9:44

No sekin voi tietysti olla, mutta nyt on samanlaista ongelmaa kuin viimeksi. Kaikki on alkanu tuon kytkimen oston jälkeen. Mitä ihmettä mun pitäis tehä, kun se ei yksinkertaisesti lähe piikille. Se vaan jurnuttaa jonnekin noin 20 ja sitten ottaa vasta piikin. Vireinä on S6 SR, Replica, isompaa kaasari yms. ja vari on kokonaan S6:sta. Tällä hetkellä S6 Hard vp, S6 hard k-jouset ja 4g rullat.

Re: Tekniset ongelmat

29.4.2012 11:07

Tuume kirjoitti:Ongelmani alkoi kun kokeilin toimisiko tekemäni kierrosrajoitimeni(akun- kytkettynä ei toiminut) jos maadottaisin sen runkoon. Rajoitin ei toiminut, mutta mittari alkoi välkehtiä hieman ja sammuili joskus. Irrotin rajoittimen. Myös vilkkujen ja jarruvalon hävittyä katsoin akun johdot ja huomasin -johdon olleen irti akusta ja ajattelin sen irti-kiinni liikkeen akkuun aiheuttaneen ongelmat. Vaihdoin sulakkeen, joka oli jostain syystä palanut. Heti kun laitoin -johdon akkuun kiinni sulake paloi. Oikosulku?


???

Re: Tekniset ongelmat

29.4.2012 19:20

Skootteri Honda x8r-x! Ongelmana on ettei ota kierroksia. Rengas ilmassa jotenkin ottaa kierroksia vähän röpöttäen ja pätkien. Kun koettaa ajaa niin hädin tuskin kulkee eteenpäin. Kaasari on putsattu monta kertaa ja lisäsin tankkiin masinolia jos siellä olis vettä (ei auttanut). Tyhjäkäynti toimii ihan normaalisti ja lähtee käyntii hyvin.

Re: Tekniset ongelmat

29.4.2012 20:37

Putsaa ilmanputsari.

Re: Tekniset ongelmat

29.4.2012 21:05

Ei ole vaikutusta onko putsari kiinni vai ei, eli ei voi siitä johtua.

Re: Tekniset ongelmat

29.4.2012 22:47

Sudee kirjoitti:No sekin voi tietysti olla, mutta nyt on samanlaista ongelmaa kuin viimeksi. Kaikki on alkanu tuon kytkimen oston jälkeen. Mitä ihmettä mun pitäis tehä, kun se ei yksinkertaisesti lähe piikille. Se vaan jurnuttaa jonnekin noin 20 ja sitten ottaa vasta piikin. Vireinä on S6 SR, Replica, isompaa kaasari yms. ja vari on kokonaan S6:sta. Tällä hetkellä S6 Hard vp, S6 hard k-jouset ja 4g rullat.


Laitas vp-jouseksi Hebon musta (voi olla kylläkin kiven alla jo :lol: ) ja S6 Sport Pro -kytkimeen S6:n punaset jouset näistä jousista kytkimen sisempiin "koloihin". Toimivaksi testattu ja toimii yhä.

Tosin mulla on putkena S6 Pro ja Malossin variaattori, mutta muuten aikalailla vastaavat virit. Sulla voi olla myös liian painavat rullat?