Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Tekniset ongelmat

1.5.2012 8:30

Jaahas, mistähän mä ton jousen pöllin. :lol: Nuo jouset mulla on jo, rullat epäilen, että ovat liian painavat, mutta kokeillaan. ;)

Re: Tekniset ongelmat

1.5.2012 12:16

Edelleen saa ehdottaa korjausta tyhjäkäyntiongelmaan... Eli Kaasari putsattu, ilmanputsari putsattu, tulppa ok, suutin sopiva (ei röpötä ym ym.) tyhjäkäyntisäädetty aika kovaksi, seosruuvi noin 1 1/2 kierrosta auki. Vieläkin sammuu kun pitää tyhjäkäynnillä. Tyhjäkäynti alkaa ok, sitten hiljenee, hiljenee ja sammuu lopulta. Myös jonkinlaista tehonpuutetta havaittavissa. (Voi olla vika vaan variaattorinsäädöissä, mutta nyt kaikkea niin paljon kokeiltu, että alan epäillä oikeaa vikaa.)

Re: Tekniset ongelmat

1.5.2012 12:37

Sulla vissiin sama että pysyy sähköryypyn verran käynnissä ja sittenku se menee pois päältä tyhjäkäyntihiljenee ja sammuu. Itellä sain tyhjäkäynnin pysymään ku ilmaruuvia sääti vaan oikeaan kohtaan tällä hetkellä puolikierrosta vain auki ja käy ja kukkuu. Tosin ei kovin helposti löydä sitä ku puolikierrokstaki ku itsellä oli pielessä niin sammui.

Re: Tekniset ongelmat

1.5.2012 13:52

Onko ryypyssä siis jotain konkreettista vikaa vai onko tuo vaan "ominausuus"?

Re: Tekniset ongelmat

1.5.2012 20:06

Sähköryyppy lakkaa rikastamasta kun moottori on jo lämmenyt hieman, joten sinulla on luultavasti säädöt pielessä jollei käy tyhjäkäyntiä ilman ryyppyä.

Oma kysymys:
Mikäköhän on sähköissäni, koska mittari ei toimi. Vielä eilen sulakkeet paloi heti akun kytkettyä. Nyt kaikki muut sähköt toimii mutta mittari ei. Ongelmat alkoi kun en ollut kiristänyt akun -napaa ja johto hyppi siinä irti, kiinni, irti jne.

Re: Tekniset ongelmat

2.5.2012 20:01

MaNeero kirjoitti:Onko ryypyssä siis jotain konkreettista vikaa vai onko tuo vaan "ominausuus"?

Tuo on ominaisuus, mutta se voi korjautua kun laitat seosruuvia vähän rikkaammalle. Nyt siinä ilmeisesti on seos sopiva kun ryyppy on päällä rikastamassa seosta mutta kun ryyppy menee pois, se alkaa käydä laihalla ja ei pysy enää käynnissä eli kokeile kääntää seosruuvia vähän sisäänpäin. Jos seosruuvi ei auta niin voisit koittaa joku 2 numeroa isompaa suutinta jos kerran tehonpuutetta havaittavissa, ja kyllä, nyt se on täälläkin todistettu että pääsuutin vaikuttaa käynnistyvyyteen ja alakierrosten käyntiin. En tiiä miten mutta todettu on.

Re: Tekniset ongelmat

3.5.2012 0:05

Moro!
Viittiskö joku kertoa mikä tossa roxissa oikein on?

Lähtee yleensä vasta kolmannella polkasulla käyntiin.Tyhjäkäynti on normaalia ja vastaa pintakaasuun mutta jos kääntää kaasun suoraan täysille kylmänä niin lähtee huonosti,paljon savuttaen liikkeelle,lämpimänä vaan röpöttää ja kierrokset vaan kiertää muttei meinaa liikkua mihinkään,pintakaasulla menee n. 1 min kiihdyttämiseen jonka jälkeen kulkee max. 30km/h ja jos vääntää yhtään enempää kaasua niin alkaa röpöttää jonka jälkeen kierrokset ja vauhti tipahtaa kävelyvauhdin tasolle ja kiihtyminen on kiinni vain tietystä kaasukahvan asennosta muuten alkaa röpöttää tai kierrättämään kierroksia muttei liiku mihinkään.

Huollossa vaihdettu n. 50km sitten: RMS Blue Line-sylinteri mäntineen hilppeineen,RMS-kampiakseli+stefat ja laakerit ja uusi tulppa+hattu

Vireinä on:
Kuriton Stage6 Pro Replica,Hebo Next Generation (5g rullilla),Vakiokytkin Top Performancen pinkillä(30%) vastapainejousella,Malossin vihreillä kytkinjousilla ja hiilikuituläpillä

Re: Tekniset ongelmat

3.5.2012 6:41

Liian iso suutin? Mikäs kokoinen on kiinni?

Re: Tekniset ongelmat

3.5.2012 9:50

Minkälainen ilmanputsari? Tarkista sen kunto.

Re: Tekniset ongelmat

3.5.2012 10:07

Elikkäs mopo on -09 Stalkker ja ongelma on hyytyminen. Mopolla pääsee noin viiden kilometrin päähän jos ajamaan lähtee sen ollessa kylmä :s . Kaikki on vakiona paitsi pakoputken päästöjenvähennys systeemi joka puuttuu. Kaasari on vakiokunnossa eli siellä on kuristinlevy joka rajoittaa 17.5mm kaasuttimen 14mm kokoiseksi,suutin on myös vakio 53. Mopo on vastikään kolarikorjattu, hitsasin lohkot ehäksi ja vaihdoin kampiakselin laakerit ja stefat. kilometrejä on mittarissa 10 000. Mopo ei käy tyhjäkäyntiä ja kierrokset nousee raskaasti. minulla oli paikallaan 65 suutin jolla se toimi paremmin, se ei hyytynyt muttei silti toiminut täysin ja varsinkin käynnistys lämpimänä oli tuskaista.

Re: Tekniset ongelmat

3.5.2012 15:03

kokeile säädellä ilmaruuvia molempiin suuntiin ja katso miten vaikuttaa siihen menoon.

Re: Tekniset ongelmat

4.5.2012 7:27

Mikäköhän on sähköissäni, koska mittari ei toimi. Vielä eilen sulakkeet paloi heti akun kytkettyä. Nyt kaikki muut sähköt toimii mutta mittari ei. Ongelmat alkoi kun en ollut kiristänyt akun -napaa ja johto hyppi siinä irti, kiinni, irti jne.

Re: Tekniset ongelmat

4.5.2012 8:29

Onko sulla digimittari?

Re: Tekniset ongelmat

4.5.2012 14:46

Nyt on suutinkin vaihettu kolme numeroa isommaksi ja itse asiassa huiput huononivat :(. Ei se kyllä täysikaasulla mielestäni röpötä, mutta huiput kuitenkin laskivat. Joten ei ollut siitäkään tämä tehonpuute johtunut. :s

Re: Tekniset ongelmat

4.5.2012 15:19

Sudee kirjoitti:Onko sulla digimittari?


Joo onhan se. Tai oikeastaan nopeusmittari on viisarimallinen ja vieressä on näyttö jossa näkyy bensat, lämmöt, kello, varoitusvalot ym. muttei nopeusmittari eikä näyttö toimi.