Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
Viestiketju on lukittu

Re: Tekniset ongelmat

27.5.2014 8:30

TÄYSKAASULLA booaa ja poksahtelee putkessa!?
muuten vastaa kaasuun ja pyörii ihan ok. Pienellä kaasulla saa nostettua kierroksia.

Piaggio nrg 50 power dd 05 tuli ostettua pikku vikaisena työmatka mopoksi.
Vaikutti ostaessa, että säädöt on vaan pielessä (Paikallaan oli joku bilteman tarvike putsari ja suutin 92).
Kokeilin vakio putsaria ja eri kokoisia suuttimia, mutta parhaiten sai toimimaan jollain 62 suuttimella ja ryyppy päällä.
Noh tämän jälkeen ilmavuodot korjattu ja vaikka mitä kokeiltu! tuossa listaa mistä ollaan vikaa löydetty/ yritetty etsiä:
kampiakselin stefat vaihdettu, alakerta avattu ja kasattu uudelleen kunnon tiiviste aineella, imukaula tarkastettu,läppärunko vaihdettu,bensapumppu vaihdettu,letkut, sylinteri ja mäntä vaihdettu mukana tulleeseen 70cc (nyt kiinni 92 suutin tarvike putsari) CDI boksi, tulpanhattu, johto tulppa vaihdettu.

Oisko ideoita mistä voisi vielä vikaa etsiä!?

Re: Tekniset ongelmat

2.6.2014 12:49

Roxissa ois jottai pientä sähköongelmaa, taino ei niin pientäkään :D
Takajarruvalo palaa ku antaa kaasua mutta mikään muu ei toimi missään vaiheessa, kaikki valot, töötti, vilkut hävisivät samaan aikaan kun olin kottiin jostain ajelemasta, jos joku viittisi kertoa missä vika. Ite veikkaan magneettoa koska ei saa tarpeeksi virtaa siihen jarruvalolle ku on tyhjäkäynnillä.

Re: Tekniset ongelmat

2.6.2014 14:15

CPI ei tykkää lähtee kylmänä käyntiin :(
Edellinen omistaja ottanu ilmanputsarin snorkkelin pois, saa liikaa ilmaa suhteessa bensaan? Auttaa, jos sormella tukkii putsarin reikää.

Sitten kun saa käyntii toimii kun unelma koska ryyppy päällä, lämpimänä booaa. Pipercrossi kiinni ei sano mitään, välillä jos starttaa kauan nii kastelee ilmanpusarin iha lilluvaks.

Isompaa suutinta?

Metrakitti ja multivari kiinni, suuttimen koosta ei tietoo

Re: Tekniset ongelmat

2.6.2014 16:54

Jep, suurempaa suutinta kehiin.

Re: Tekniset ongelmat

12.6.2014 19:38

yhden peugeot trekkerin kanssa on seuraavan laista ongelmaa, asennettiin siihen stage6 50cc Midrace / Highend sylinteri, ja kokeiltiin sitä sitten vakio kytkimen avulla silloin pelasi ihan hyvin, mutta sitten kun vaihdettiin sport pro kytkin ja punainen vp-jousi siihen kytkimeen. Niin sitten tuntui että joko variaattorin remmi tai kytkin alkaa luistamaan, ja sen seurauksena ei meinaa kunnolla kulkea tämän stage6 sport pro kytkimen kanssa. Seuraavaksi kokeiltiin samaa kytkintä ja vakio vp jousta, niin tällä yhdistelmällä liikkui jo vähän paremmin mutta edelleen jompikumpi alkaa luistamaan, sitten palautettiin koko kytkin paketti takaisin vakioksi niin edelleen luistaa ja eikä skootteri ei meinaa edes sutia paikoillaan, mutta rengas ilmassa ottaa hyvin kierroksia. Skootterilla olisi kyllä meno haluja mutta sitten kun kaasun vääntää ihan pohjaan niin se alkaa kuullostamaan siltä että se alkaa booamaan, ja vaikuttaa siltä että se ei saisi bensaa tarpeeksi. :s

teksti on varmaankin hieman sekavasti selitetty mutta toivottavasti ymmärsitte.

tekniikkana toimii:

Stage6 50cc Midrace / Highend sylinteri
stage6 sport pro kytkin jossa tehtaan asentamat kytkinjouset
vakiokytkin ( kirjoitus hetkellä kiinni )
vakioputki
polinin high speed etuvari
kevyet rullat ( en muista painoa )
punainen vp-jousi ( en muista merkkiä )
vakio vp-jousi ( kirjoitus hetkellä kiinni )
dellorto phbg 15 mm kaasari ( suuttimien kokoja en muista )
vakio läpät
vakio imukaula.
vakio putsari

Re: Tekniset ongelmat

13.6.2014 16:52

Punainen VP saattaa olla ihan mitä vaan jäykkyyttä riippuen valmistajasta. Laita siihen Malossin punainen tai violetti jousi. Hihna kannattaa vaihtaa, vakiohihna on todennäköisin syy luistamiseen. Kytkinkello kannattaa tarkistaa, sillä jos se on ottanut väriä, metalliseos ei ole entisellään ja kello menettää ominaisuuksiaan, joka johtaa luistamiseen.

Tässä on hyvä kytkinkello, pitää kytkimen viileänä rajussakin ajossa: http://www.sip-scootershop.com/en/produ ... _s65514000

Re: Tekniset ongelmat

13.6.2014 18:04

millä tavalla sen sitten huomaa että onko se ottanut väriä, minkä tyyppinen hihna sinne kannattaisi pistää ?

Re: Tekniset ongelmat

13.6.2014 18:16

Jos se kello on muuttunu siniseks. Hihnanks kevlar-hihna. Kannattaa myös leikata muutama jäähdytysreikä siihen variin. Ja vakioputki.... :roll:

Re: Tekniset ongelmat

14.6.2014 16:17

Moro, mikäs on vikana piaggio typhoonissa, kun lähtee hyvin liikkeelle vähän ennen piikkiä, mutta piikki kestää vain hetken. "Piikin" jälkeen kierrokset laskevat, vääntö katoaa ja kiihtyminen loppuu lähes olemattomiin??
Tekniikkana:
-technigas next-r putki
-malossin keltaiset kytkinjouset (6000rpm)
-malossin vihreä vp-jousi (+60%)
-sekä ehkä n. 4gr rullat (ei varmuutta)

Re: Tekniset ongelmat

15.6.2014 0:58

Liian jäykkä vp-jousi ja/tai liian kevyet rullat? :roll:

Re: Tekniset ongelmat

15.6.2014 13:57

Juu kiitti, pitääpi kokeille painavempii rullii :)

Re: Tekniset ongelmat

16.6.2014 16:49

Derbin ongelmia taas 8) nooh tässä on pitkään arvuuteltu että mikä mahtaa olla vikana kun röpöttää ja pätkii isommillakierroksilla. Nooh suutinta on vaihettu koko ajan pienempään ja kokeiltu eri neulan sokan paikkoja. Kaikki on nyt paranemaan päin, kun suutin on 75 ja sokka keskimmäisessä lovessa.. MUTTA! Kun kierrokset yli 9500 nii havaitsee pientä pätkimistä... Putkena toimii tyhjennettyvakioputki ja rajottamaton cdi. välit 13-65 jos joku se kiinnostaa... Putki on kyllä tukossa karstasta, ainakin uskon niin... Käykö tuo liia rikkaalla vieläkin vai mikä vittu tuossa on saatana rupee vituttaaa ku ei toimi kunnolla......... JA kun löysää kaasun nii kierrokset jää vähäksi aikaa johonkii 3000-4000 ja sitten putoo normaaliin :x Kertokaa työ viisaat mistä vika voisi olla peräisin. :)

Re: Tekniset ongelmat

26.6.2014 23:44

Mikäköhän roxia vaivaa, kylmänä kun lähtee ajamaan, ottaa piikin normaalisti ja kiihtyy jonkun aikaa mutta kiihtyminen tyssää.

Lämmettyä ottaa lähdössä pienehkön piikin jonka jälkeen meno tyssää kun seinään eikä kierrokset nouse, tuntuu että haluais ottaa ns. toisen piikin välillä ja lähteä kiihtyimään mutta ei.

Ei tosiaan kiihdy pidemmälläkään suoralla/alamäessä, lähtee muutenkin laiskasti lämmettyään. Kaasarin säädöistä sen verran että ei booaa eikä röpötä.

Voiko kulunut hihna aiheuttaa moista? Hihna ei tosiaan mikään ihan entinen mutta kulumaa näkyvissä kyllä.

Vai voiko toi 12mm kaasari noilla hilppeillä jäädä jo liian pieneksi?

EDIT: Ja tosiaan paikallaan, takarengas rullien päällä kaasuttaessa "kulkee" niinkun pitääkin ja "kiihtyy" hyvin

Speksejä:

Kaasari 12mm dellorto + suutin vaihdettu isompaan
Putki Gianelli Extra
Sylkkä Malossi 50cc sport
Malossi multivari, kevyemmät rullat (en muista nyt kokoa ulkoa)
Naraku kytkin & kello
VP-jousia koitettu malossin punainen ja stage6 xtra soft (pinkki)
Malossi CDI
:)

Re: Tekniset ongelmat

30.6.2014 1:43

Moro! Tietääkö kukaan mikä voisi olla roxissa vikana, kun ajon jälkeen lyö takarenkaan lukkoon, kun vauhti pysähtyy . Käyntion silti saa niin että lykkää eteenpäin samaan aikaan kun polkaisee ja antaa kaasua, mutta taas kun pysäytttää vauhdit nii pyörä sammuu ja takarengas menee lukkoon.?? :s
Viimeksi muokannut koo123 päivämäärä 30.6.2014 13:13, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Tekniset ongelmat

30.6.2014 9:14

Siis anteeks mitä? Nyt meni kyllä lujaa ohi toi selitys, ei saanu mitää selvää. Vähä vois siihe tekstiin panostaa jos aattelee saavansa järkevii vastauksiiki.
Viestiketju on lukittu