Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Tekniset ongelmat

12.10.2013 21:37

Reetuhai2 kirjoitti:Ei siis lähe käyntiin? Vaiha ny tulppa.

juu ei lähde käyntiin, mutta tulpan vaihdolla tuskaiin loppuu tulpan kastuminen:D
kun eikös se oo että saa liikaa bensaa sylinteriin eli mistä se johtuu :D

Re: Tekniset ongelmat

12.10.2013 21:54

Mutta ystävä hyvä jos tulppa on paskana eikä anna kipinää niin kyllähän se tulppa kastuu bensasta jos siellä pytyssä ei ole mikään sitä bensaa polttamassa. Yksinkertasta.

Re: Tekniset ongelmat

12.10.2013 21:58

Reetuhai2 kirjoitti:Mutta ystävä hyvä jos tulppa on paskana eikä anna kipinää niin kyllähän se tulppa kastuu bensasta jos siellä pytyssä ei ole mikään sitä bensaa polttamassa. Yksinkertasta.

tulppa antaa kipinän, mutta kastuu 3-6 polkasun jälkeen painamatta kaasua

Re: Tekniset ongelmat

12.10.2013 22:01

Hörähteleekö edes? Tulppa voi myös antaa irrallaan kipinän muttei paineen alla annakkaan, tämäkään ei ole uutta.

Re: Tekniset ongelmat

12.10.2013 22:04

kyllä hörähtelee pari kertaa meinaa lähtee käyntiin ja sitten taastulppa kastuu

Re: Tekniset ongelmat

12.10.2013 22:14

Sitte kattoisin kampuran stefat.

Re: Tekniset ongelmat

12.10.2013 22:19

Reetuhai2 kirjoitti:Sitte kattoisin kampuran stefat.

pittääpä kahtoo ne, mutta epäilisin että kaasarissa on joku vituillaan?

Re: Tekniset ongelmat

12.10.2013 22:29

Jos se tulvis ni sit olis kyl joka paikka täynnä bensaa jne... En usko kyl kaasariin mutta voihan senkin kattoa.

Re: Tekniset ongelmat

12.10.2013 22:36

Reetuhai2 kirjoitti:Jos se tulvis ni sit olis kyl joka paikka täynnä bensaa jne... En usko kyl kaasariin mutta voihan senkin kattoa.

niih, no mitäs muita syitä voisi olla tulpan kastumiseen? vaihdoin tosiaankin siiihe uuen 38.95mm männän ja sylinteri oli 39.1mm..

Re: Tekniset ongelmat

12.10.2013 23:33

Ja lopputuloksena liian paljon välystä. Käyppä mittauttamassa puristuspaineet mopoliikkeessä.

Re: Tekniset ongelmat

18.10.2013 0:35

sain käyntiin ja pienen lenkin ajoinkin, ei tahdo lähteä käyntiin ei millään muutenkuin kaasupohjassa ja ilmanputsari irti 2sormea siihen, ja lähtee 5-15 polkasun aikana käyntiin ja ei pysy kunnolla käynnissä. missä vika?

Re: Tekniset ongelmat

18.10.2013 16:14

Mites ne puristukset? Mun muistaakseni välys männällä ja pytyllä piti yleensä olla muutamia sadasosamillejä, joten jos sulla on 1,5mm välystä ni se mäntähä on siellä väljä ku mikä.

Re: Tekniset ongelmat

18.10.2013 17:49

0,15mm tuosta tulee, sekin on kuitenkin liikaa joten mäntä vaihtoon vaan. Ootko varma ettei sylinteri kuitenkin ollu tasan 39mm, kuulostais järkevämmältä? Tuskin tuossa suurin ongelma väljyys kuitenkaan on. Mikä skootteri kyseessä?

Re: Tekniset ongelmat

18.10.2013 19:23

skootteri on honda x8r-s kyllä nuo tuolla liikkeessä sanovat vein sinne sen sylinterin että pitäs käyä, lähtee siis heikosti käyntiin, yleensä lähtee justiinsa kaasupohjaan ja 2sormea ilmanputsarin kaulaan, joutuu polkemaan jonkun aikaa :roll:

Re: Tekniset ongelmat

18.10.2013 20:47

Pikaisesti googlettamalla X8R-S poraus on 39mm, eli 38,95 mäntä kuulostaa näin äkkiseltään sopivalta vakiosylinterille. Jos skootteri on muutenkin vakio-osilla varustettu niin lähtisin vikaa rajoittamaan alkuun kaasarin huolellisella putsauksella (paineilmalla ja purettuna täysin osiin) ja tulpan vaihdolla. Jos ei tämänkään jälkeen toimi niin sitten sytkäosia mittailemaan, netistä löytyy varmasti ohjeet jos hetken malttaa kaivella.
Olettaen tietysti että uusi mäntä ja sylinteri on oikein asennettu!