Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

2.10.2013 11:47

-mikez- kirjoitti:Oisko kellää kokemust tosta virijavaran racing nokasta? nostoja on näköjää saman verran ku vakios mut aukioloaika pidempi, eli onko todellisuudessa mitä hyötyy, lähinnä alavääntöö haettas 72cc:n kaveriks.


Itellä toi kyseinen nokka 72cc lisäks ja hyvin tuli puhtia lisää kiihtyvyyteen. Huiput ei tietenkään lisääntyny yhtään. Suosittelen, eikä ees pahan hintanen.

Ja mites muute noissa kiinalaisissa noi kaasuvaijerit? Vaihteleeko pituus jotenkin rengaskoon mukaan vai onko niitä vaan kaksi erilaista erilaisilla kiinnityksillä? Eli kaasuvaijeri 1 ja kaasuvaijeri 2 Virijavarasta? Kiinnityksen puolesta omassa on ainakin toi ensimmäinen laippa/pikku ruuvi kiinnityksellä.

EDIT: Tämä ilmeisesti samanlainen kun toi kaasuvaijeri 1 Virijavarasta?

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

2.10.2013 14:52

Fresh kirjoitti:EDIT: Tämä ilmeisesti samanlainen kun toi kaasuvaijeri 1 Virijavarasta?

Kyllä. Kaasuvaijereiden pituuteen ei rengaskoko vaikuta. Mun tietääkseni ne on samanpituisia, mutta tuo yläpään kiinnitys tosiaan voi olla erilainen. Nokkakeskusteluun,että itsellä myöskin viri ja varan nokka. Ihan hyvä se hintaansa nähden on ja kaikkiin virinokkiin pätee, että eniten niistä hyötyä saakin vasta isoventtiilikannella. Ei se pikkuvenaisessa kannessakaan silti turha ole.

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

2.10.2013 22:13

Palezu kirjoitti:Nostan virtuaalihattua jos pääset edes 80 oikeaa tasaisella 50cc pytyllä. Koitappa huvikseen ottaa nokka-akseli hitsikoneen luo ja hitsaa siihen ihan helvetinmoiset nokat ja testaa miten kulkee :D


Nostaha hattuas, ennätys tällä hetkellä 86,7 km/h GPS-mittauksena 50cc pytyllä. Ainoot ns. virit nokan lisäksi on parempi kiinavariaattori liukurullilla. Ei tarvi hitsailla kun on tehdastekoinen raju nokka. Ostin tämmösen ns. "Joren nokan" 139qm koneelle ebaystä. Että kyl se raju nokka kannattaa, muijan solikkaki jää valoista lähdettäessä ku tikku paskaan vaikka sekin on melko reipas nelitahtimopoksi.

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

3.10.2013 20:35

tietääkö joku onko cdi mahdollista todeta ehjäksi tai rikkinäiseksi pelkästään mittaamalla? puola vaihdettu ja tulpanhattu, tulppa ja johto, kipinää ei tule.

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

3.10.2013 21:04

Yleismittarilla ei ole mahdollista. Pitäisi rakentaa sitä varten simuloiva testipenkki ennen kuin voisi sanoa sen varmuudella toimivaksi. Jore semmosen periaatteessa teki siihen "liekinheitinpakoputkeensa". Samaa voisi tietysti käyttää myös tulppienkin testaamiseen.

Jos kipinää ei tule, niin varmistu seisontajalan katkaisijasta. On nimittäin useamman kuin kerran syy löytynyt sieltä.

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

3.10.2013 21:13

mutta seisontajalan katkaisijahan estää myös sähköstartin pyörimisen?

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

4.10.2013 12:28

ja niillä on omat piuhansa. joten ota johto irti ja mittaa siitä toimiiko katkaisija oikein ja kokeile käymään kun katkasija ei ole kytketty.

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

4.10.2013 13:05

Tojaa kirjoitti:ja niillä on omat piuhansa. joten ota johto irti ja mittaa siitä toimiiko katkaisija oikein ja kokeile käymään kun katkasija ei ole kytketty.

Ainakin siinä 3-johtoisessa katkaisijassa täytyy yhdistää 2 johtoa jotta iskee kipinääkin. Pelkkä irtiotto ei siis riitä.

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

4.10.2013 14:23

-Zone- kirjoitti:Ainakin siinä 3-johtoisessa katkaisijassa täytyy yhdistää 2 johtoa jotta iskee kipinääkin. Pelkkä irtiotto ei siis riitä.

Riittää. Se sivujalka maadoittaa ainoastaan mustavalkean johdon (tappokatkaisija) jonka johdosta sytytysvirta ei mene oikeaan paikkaan vaan maadoittuu sitä kautta pois, samaan tapaan kuin virtalukossakin ja mahdollisessa kaasukahvan tappokatkaisijassa. Liitin irti = eipäs maadoitakkaan.
Mutta sähköstartti ei toimi kun se liitin on irroitettu, sitä käyttääkseen pitää liittää yhteen pari johtoa, mutta polkimesta kyllä käynnistyy.

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

4.10.2013 15:28

Mulla tarvi yhdistää ne johdot. Ei muuten tullut kipunaa. Ja se kipinättömyys olikin syy siihen miksi koko katkaisijaa aloin tutkimaan. Mun rakkine on vuodelta 2004 ja CDI on yhdellä liittimellä (5-nastainen). Muistelisin myös että joissain tasavirta cdi-malleissa olisi ollut sama homma.

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

5.10.2013 18:25

niin mitkä johdot sieltä nyt tarvii yhdistää?

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

6.10.2013 14:02

http://www.virijavara.fi/kauppa/product ... .php?p=314 Mitäs kaikkea työtä tällanen vaatis? Isompaa kaasaria? Parempaa kantta? En niin tie osien mitoituksesta nåäiden kanssa :D
EDIT: tarkennukseksi siis, 72cc ei ole saatavana ATM...

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

6.10.2013 18:04

isovenakannen haluaisi kaverikseen.

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

6.10.2013 20:44

Toimii myös vakiokannella. Alatiivisteitä pitää tosin olla vähintään 2 ellei jopa 3 kpl jos ei hommaa paksumia tiivisteitä.

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

6.10.2013 22:13

Pitää myös ottaa huomioon, että jos liikaa laittaa tiivisteitä niin jakoketju voi käydä lyhyeksi, ellei koneella ole ajettu puolta miljoonaa ja ketju ole venynyt sopivaksi. Mutta luultavasti tuo 82cc setti toimii vielä bolt-on, kun nuo vakiomännät ovat sen verran laimeita, ts. ei ole kupua tuossa männänlaella. Itsellä on 72cc hieman korkeammalla männällä, ilman alatiivisteitä ja hyvin on pelannut viimeset 4tkm, joten uskoisin että 82cc laimealla männällä toimii ihan yhtä lailla.