Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

3.5.2014 11:41

Minun pitäisi omasta mopostani vaihtaa stefat, kampiakseli ja runkolaakerit. Onko hankala homma aloittelijalle. On hyvät työkalut kamera millä voi räpsiä kuvia ainut mikä puuttuu on kokemus moottorin purkamisesta (mutta isälläni on kokemusta mopoista joka voi auttaa). Mitäs sanotte kannataako lähteä itse purkaan vai viedä liikkeeseen. Liikkeeseen ei ole vielä vara viedä, pitäisi käydä töissä koko kesä jolloin mopolla ei voi ajaa sinä aikana.

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

3.5.2014 11:48

JA olen lukenut miten tehdään ja katsonut videoita miten tehdään että jotain kuitenkin tiedän mitä olen tekemässä :)

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

3.5.2014 14:01

Mikä on speedfight 2 vikana kun teharilla pitää sopivaa ääntä, mutta vakioputkella ihan hirveää ääntä. Vakioputki on tarkastettu, ei vuoda mistään. :nörtti:

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

3.5.2014 20:41

Laitoin baotiaan pari päivää sitten 72cc, uudet venttiilit, suuttimia 11kpl erikokosia..voi testailla, tulpan, ja sitten kantta avarsin. Pari päivää toimi hyvin. Tyhjäkäyntiä kävi ja muutenkin toimi niinkuin pitikin. No nyt ei lähde enään käyntiin :roll:
Venttiilit katottu ja säädetty useamman kerran, nokkapyörä oikein, mistään ei pitäs ilmoja vedellä ja bensaa saa..missä pirussa vika??? Saatan tilata uuden kannen jossain välissä, mutten ainakaan vielä.
Epäilisin kantta tai kaasaria....pitäs jostain rakotulkki saada niin sais venttiilin välykset tarkalleen oikein.

Edit. bensaa saa ja taitaa saada liikaa. Sähköryypyn johon ottaa irti niin yrittää käynnistyä muttei pysy käynnissä. Huomenna putsaan kaasarin ja ellei toimi niin kone auki ja kasaan uudelleen..

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

6.5.2014 21:44

Mitä mun pitäis tosta skootterin kaasarista säätää. Eli lähtee hyvin käymään ja ottaa kierroksia ja kulkee. Mutta jos ajat pintakaasulla noin 45 ja painat kaasun pohjaan niin booaa vähän aikaa (1s) ja sit lähtee menemään. Myöskin tietyillä kierroksilla vastaa kaasuun erittäin laskasti.

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

7.5.2014 17:19

Ois tälläne roplemaa, kuin että skootterissani on käynnistysongelmia, ei starttaa polkemalla, eikä starttaa startilla, mutta poran kanssa lähtee sujuvasti käyntiin. Tosin niin kovalla pyöritysnopeudella, että siihen ei startti eikä poljin pääse lähellekkään. Kun poralla käynnistää niin kone käy ihan hyvin ilman ongelmia. Sylinterin ja imukaulan tiivisteet heikossa kunossa, laitoin vähän vanhaa kunnon silikonia, ei kyllä kestä käyttöä, mutta ennen silikonin laittamista mopo ei startannut sitten ei ollenkaan. Epäilen siis ongelmia imussa, mutta siis voiko imu olla vieläkin niin huonoa ettei polkemallakaan lähde?

Olen:
- puhdistanut kaasuttimen, ja pitäisi olla ihan kunnossa
- bensahanan alipaineen toimivuudesta en ole ihan varma, mutta tukossa se ei ole. Kun imee itse niin se valuttaa bensaa.
- Tarkistanut tulpan, oli aika musta mutta antaa kipinää.
- Puhdistanut lähes kaiken ja etsinyt vikaa kaikkialta.

Mieleeni ei tule kuin vain imuvika. No mutta jos teiltä löytyisi jotain apuja niin ne olisivat tarpeen!

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

8.5.2014 18:27

UusJonne kirjoitti:
Mieleeni ei tule kuin vain imuvika. No mutta jos teiltä löytyisi jotain apuja niin ne olisivat tarpeen!


Ettei siellä tulppa hukkuisi bensaan? Jos löytyy kompura niin tee sopiva välikappale siihen ja letkun väliin, tulppa irti ja painetta syyläriin, näät samantien mistä puskee ulos ilmaa voimalla... :idea:

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

11.5.2014 11:59

vaihdoin aeroxin männän ja nyt en muista minne kuuluu ne kaksi letkua jotka tulevat vesipumpusta. Eli yksi paksumpi letku ja yksi oikein ohut..

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

11.5.2014 21:20

Miten voisin bws:ssäni nopeutta kuristaa? Nyt kulkee 65 niin haluaisin sen kulkevan n.55. Sähköistä rajoitinta oon miettinyt. Mitä muita hyviö vaihtoehtoja on?

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

12.5.2014 0:31

Laita ohennettu prikka.

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

12.5.2014 6:57

Rikka on jo kiinnu, tännääm laitan hiukan leveämmän, samalla se lisää kiihtyvyyttä

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

12.5.2014 16:13

Onko tuossa minun pökötissä mikä vika kun lyö käyntiin niin käy tyhjäkäynnillä mutta kun vääntää kaaasusta niin rubeaa booamaan ja kun löysää kaasun niin käy ihan hyvin. Mikä on vikana saako liian vähän bensaa vai mikä on??

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

12.5.2014 21:35

Sorisori offtopic jos on, Mutta miten helevetissä tuon iskarin saa väännettyä toho koropalan röörii, kyseessä siis speedfight 2 ja paiolin kaasuiskari.

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

13.5.2014 9:40

Isompaa suutinta kehiin, Tietopankista löytyy kattavat ohjeet.

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

13.5.2014 21:09

Eli semmoinen kysymys että roxissa on stage6 mk2 kytkin niin meneekö siihen muiden valmistajien esim. Malossin vastapainejousi?