Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

10.7.2013 19:43

Missähän vika kun skopo jälkipolttaa hirveesti ja pätkii? Välillä toimii hyvin ja sitten taas yhtäkkiä kun käynnistää rupeaa pätkimään ja jälkipolttaa. Jälki poltto jä pätkiminen loppuu miltein kokonaan kun saa nopeutta 40kmh. Puolassa ei vika eikä tulpassa. Ja tekee siis tätä noin kerran päivässä.

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

10.7.2013 21:02

Kumpaanko suuntaan tuo takavariaattorin mutteri aukeaa? :D

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

10.7.2013 21:25

Vastapäivään.

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

11.7.2013 23:09

Shape kirjoitti:Sulla on takavariaattori menny rikki, eli uus takapakka kannattaa ostaa.

Saako nuita osia ostettua erikseen? Eli kytkin ja kytkinkello on hyvässä kunnossa, mutta: https://www.dropbox.com/s/wkwpxpinbler84o/IMG_1586.JPG Tuo lautanen vai mikä nyt onkaan oli irronnut.

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

16.7.2013 20:58

Moro!
Oon uusi roxin omistaja ja näin alkuun roxin ongelma:
Veto lähtee päälle vasta kaasun ollessa melkein pohjassa ja näin ollen en pysty ajaa skootterilla 35km/h hiljempaa.Alakiekoilla röpöttää (kaasarin säädöt?)

Tekniikka
-stage6 sport pro mk2 70cc
-stage6 pro reblica putki
-stage6 sport pro variaattori
-motoforce flat-slide 21mm kaasari
-motoforce evolution kytkin ja siihen motoforce jäähdytetty kytkinkello
-stage6 imukaula ja läpät

Oon koittanut opetella skootterien tekniikkaa ja oppimani perusteella epäilisin vian olevan kytkinjousissa (?)
Minkälaiset uudet jouset hommattava?

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

20.7.2013 14:04

Mikä mättää kun oma Rieju MRT powerup, josta on porattu CDI ja poistettu putkesta kuri kulkee välillä suoralla n. 67km/h, mutta välillä menee vain hieman yli 60 ja muutenkin tuntuu laiskemmalta? Esim. eilen päivällä meni hyvin, illalla ei. Apuja kaivataan..

E. Niin ja vielä, että kun vääntää kaasua, kierrokset nousee hyvin tiettyyn pisteeseen, mutta sitten alkaa röpöttämään. Mahtaako olla samaa vikaa?

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

29.7.2013 23:53

Mikä tämä on ?

http://www.easyparts.nl/showarticles_in ... _Assy.html

Tulee siis Aeroxin kannen alle. Pitääkö tuo laittaa 70cc pytyn kanssa ?

E: Eli siis termostaatti kyseessä, pitääkö laittaa 70cc kanssa ?

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

30.7.2013 21:45

Nyt olis tällänen kysymys: Peugeot vivacity 2005 uus kaasari imukaula 82 suutin tehari kevyemmät rullat ja vähän viilailtu pako aukkoo. Siis männän uusin noin 300-400km sitten narakun halppis mäntään ku oli käyny ilmeisesti liian laihalla, pytyssä ei mitää jälkiä männästä 1-2mm kokonen pala hävinny ja m ännän renkaat tohjona. Nyt yks päivä olin tulossa kotiin ja pökötti jätti tien päälle seuraavana päivänä ilmeni et leipo kiinni:(. pytyssä ura ei saa hoonilla kuntoon männän renkaat juuttunu mäntään kiinni näyttäs että ei olis paikoillaan. Sillonku männän laitto kiinni niin kyllä ne paikoillee näytti menevän. Tolla männällä ajettu about 300km. Eli onko männän renkaat voinu tehä sen uran pyttyyn miten pääsis helpoimmalla, eli pitääkö ottaa kone irti ja purkaa osiks että saa uran syyn selvitettyä? Ja olisin tota airsalin 50cc alupyttyä katellu onko hyvä? Sori kirjotus virheet mut vähän hhätäsesti kirjoteltu. Kiitos vastaajille jo etukäteen:)

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

1.8.2013 0:52

Pytty viilattu päin peetä ja käyny laihalla, siinä mitä todennäköisin syy tapahtuneeseen. Pakoaukon reunat pitää viimeistellä kevyesti pyöreiksi ettei ole terävät ja hajota männänrenkaita. Ja kaasari säätää.

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

1.8.2013 1:28

Palezu kirjoitti:Pytty viilattu päin peetä ja käyny laihalla, siinä mitä todennäköisin syy tapahtuneeseen. Pakoaukon reunat pitää viimeistellä kevyesti pyöreiksi ettei ole terävät ja hajota männänrenkaita. Ja kaasari säätää.


Siis joo pyttyä ei oo viilailtu tosiaankaa paljoo siis aivan helevetin vähän keskikohasta pako aukkooviilailtu ja kaasari mun mielestä ihan ok säädöissä seosruuvi auki about 2 kiekkaa neula keskimmäisessä lovessa ja 82 suutin 86 booaa. mutta miten on mahollista että sellanen aika syvä ura tossa putussä ja männässä ja lämmöstä ei johtunu eikä mäntäkää oo sitä tehny. Siis kannantasko purkaa osiks ja kattoo kone läpi? Ja täys kaasulla tuntus rupeevan huutavan jonki verran? mistä johtuu? tällanen ilmanputsari on kiinni https://www.scooter-attack.com/shop/#!/ ... -Cool.html ja semmonen vaahtomuovijuttu tossa päällä ja on öljytty. Tuntus saavan liikaa ilmaa minkalaista putsaria ehotatte? Ja männän renkaat ei ollu poikki vaan pytyssä kiinni (juuttunu kiinni)

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

2.8.2013 22:50

Terve. Tarttis jeesiä kun itse en hoksaa enää.. :itku: Eli: Magneetolta tulee keltainen johtoo, keltainen johto menee jännitteensäätimelle, jännitteensäätimelle tulee myös musta, punainen ja valkopunainen johto. Valkopunainen johto myös tuo magneetolta virran jännitteensäätimelle. Mustan, punaisen (latausjohto akulle) ja valkopunaisen johdon ollessa kiinni, on latausjännitettä punaiselta johdolta joka menee myös sulakkeen kautta akulle menevään punaiseen johtoon reilusti yli 20v eli laturi kunnossa. Keltainen johto kytkettäessä kiinni jännitteensäätimeen, latausjännite laskee alle 10v, oli kierrokset mikä tahansa. Mikä avuksi? Osaako joku sanoa, mikä tämä keltainen johto on ja miksi se laskee latausjännitteen alas? Kokeiltu 2 eri jännitteensäätimellä..

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

3.8.2013 22:39

Nyt alkaa olemaan ideat loppu. Elikkä skopo ensin pätki niin paljon että ei liikkunutkaan ja pamautteli putkeen. Korjaus operaationa otin vauhtipyörän veks ja siellä oli sangollinen hiekkaa ja muuta sontaa. Putsauksen jälkeen vaihdoin vielä tulpan ja rupesi pelittämään hyvin. Nyt muutama päivä taas ajeltu ja nyt tänään alkoi pätkimään yli 60kmh vauhdeissa täysikaasulla ja kirveelläkään mennyt yli 80kmh, mutta varttiavaille täys kaasulla antoi mennä yli 80kmh ilman kummempia pätkimisiä. Pätkimistä ei tule juuri ollenkaan kylmälläkoneella kun lähtee kiihdyttämään täysikaasulla mutta jo kolmannella vedolla alkaa ja pahenee vain sitä myöten mitä pidempään ajaa.

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

6.8.2013 1:24

Joo eli osaisko joku sanoa että mihin suuntaan pitäisi gileran kaasaria rueta säätelemään, kun vähän aikaa toimii tosi hyvin ja yhtäkkiä sammuu kuin ei saisi pensaa. On säädetty pensapintaa yms... Gilerassa on 70cc pytty ja 21mm lorton kopio kaasari. :s

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

7.8.2013 21:34

Voiko rikkinäinen alipainehana aiheuttaa sellasta että lähtee vaivon tai ei koskaan käymään ja jos lähtee niin käy max 5sec? Mutta jos laittaa jotain helposti syttyvää ainetta kaasariin ilmanputsarin aukosta lähtee laakista käymään mutta ei käy. Sama toimii jos on sammumassa ja laittaa ainetta kaasariin. Kaasari on putsattu monesti ja kipinä on hyvä.

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

8.8.2013 16:28

Kysymys oheisesta kuvatuksesta.. Mikä tarkoitus oheisella imukaulassa olevalla letkunpätkällä, kun se on kuitenkin tukittu ruuvilla? No okei, skode ei pysy tyhjäkäynnillä käynnissä jos ruuvin poistaa..? Kiitos mahdollisista valaistuneiden vastauksista.

WP 000279