Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

8.3.2014 20:54

Mikäs kaasarissa on päin helvettiä? Eli kylmänä vaikea saada käymään. Kun ajat pintakaasulla ja laitat kaasun pohjaan niin buuaa hetken ja lähtee sit vetämään. Myös 40-55km/h väli kiihtyy vähän nykien

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

13.3.2014 22:07

Vanhassa 2T Ovettossa on ollut 'vähän' ongelmaa tuon kiihtyvyyden kanssa, ja nyt kun viritysräpellykseksi epäilty voimansiirto on kokonaisuudessaan vaihdettu vakioksi (vari, rullat, hihna ja takavarin jousi/jouset) ja sikailu vaan jatkuu niin pakko vissiin ruveta etsimään vikaa jostain muualta kuin välityksistä.

Kun ongelma on se että toi 'ei jaksa mitään eikä mene mihinkään' ennenkun saavutetaan nopeus X (X=41-48, riippuen lähinnä rullien painosta, muilla muutoksilla/osien vakioksi vaihtamisilla ei ole ollut vaikutusta) jonka jälkeen se sitten lähtee menemään ihan hullunaan (huiput 50-65, riippuen em asioista) ja jaksaa mennä mäetkin 'täysiä'. Sen saa suht vaivattomasti menemään pikkasen alle tuon rajanopeuden - vääntöä ei kyllä ole, pienetkin vastoinkäymiset hyydyttävät - mutta sen saavuttaminen onnistuu käytännössä vain myötätuulessa/alamäessä.

Koska vika ei nyt oikein mitenkään voi enää olla voimansiirrossa, niin mistä tuota ongelmaa nyt rupeaisin vielä ratkomaan?

Kaasari on ollut auki ja putsattu (ei ollut kyllä mitään putsattavaa), suutimien arvoja en enää muista mutta ne olivat kyllä ihan sitä luokkaa mitä silloin netistä asiaa tutkin. Olen kokeillut myös ilman ilmanputsaria, ei vaikutusta. Ryypyllä avittaminen ei auta, se lähinnä heikentää kulkua. Neulasuutimen sokka on nyt toiseksi alimmassa asennossa, kokeiliin sitä pykälää ylemmäs ja kulkupuoli heikkeni entisestään.

Voisiko sytytyspuoli aiheuttaa moista oireilua? Väljän tulpan hatun vaihdoin eilen, se korjasi nykimisongelman joka esiintyi sillointällöin siinä vaiheessa kun skode oikein innostui kulkemaan mutta muuta vaikutusta sillä ei ollut.

Käynnistyminen päivän seisokin jälkeen ei käytännössä onnistu napista, raivoisalla potkimisella saa käyntiin. Kuumana kertapotkaisulla ja napistakin viimeistään pitkän sahaamisen ja kaasulla pilkkimisen jälkeen. Tartti kyllä sahaa villisti ja kone kokoajan lupailee mutta jää usein lupailuksi.

Putki on (nyt) vakio, pytty+mäntä uudet vakiot, joskin valikoiman halvimmasta päästä.

Niin että mitä tähän sanotte, ei tässä oo oikein järkeä. Äsken huitaisin 2x50km maantietaipaleen ja kun ton sai alamäessä menemään niin kyllä se kulki oikein iloisesti ja ongelmitta, mutta hitusen söi miestä kun oli sitä ennen jauhanut kilometrikaupalla 38kmh sitä alamäkeä odotellessa :-/

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

13.3.2014 22:22

Ooks kattonu läpät? tulpan ootko vaihtanu? voisin vähä veikata että sytytyksessä on vika, saako maata kunnolla? oisko puola hajalla tai sitä magneettoa ronklittu? käykö kuumana kokeile sylkitestiä sylinterii eli jos sihisee nii käy todennäkösesti liian kuumana ja se vois johtua sytyksestä säädöstä joka on liian myöhässä?

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

16.3.2014 17:24

Minkälaista tehoputkea suosittelisitte 2003-vuosimallin MBK Ovettoon ?

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

17.3.2014 18:06

voiko Peugeot Speedfight 2 kampiakselin stefat vaihtaa ilman mootorin avausta? jos voi niin kertoisiteko miten?

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

17.3.2014 23:20

Saattaa onnistua poraamalla vanhaan stefaan joku ruuvi ja vetämällä irti, helpompaa jos avaat koneen.

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

21.3.2014 1:52

vihtoz99 kirjoitti:voiko Peugeot Speedfight 2 kampiakselin stefat vaihtaa ilman mootorin avausta? jos voi niin kertoisiteko miten?


Vaihda suosiolla, kaikki muut keinot on sellaista "tekohengitystä". Koneen avaaminen osiksi kestää noin 2 tuntia, ja kasaaminen saman verran.

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

26.3.2014 23:45

Moro.

Omistan Aprilia SR50-skootterin (kaasutin), joka on tietääkseni täysin rajoittamaton.
Variaattorin prikka poistettu, Hukkaputket tukittu, Kaasuttimesta reikälevy(?) otettu pois ja vaihtanut isompaa suutinta (68 muistaakseni).
Näillä "säädöillä" kulkee melko pirteästi (n.80km/h).

Tosin, nyt kun olen lähestymässä 18-vuoden ikää niin suorituskieltoa en haluaisi saada autokortin lähestyessä.
Niin mitenkäs tuon prikan kanssa? Tarkoitukseni olisi rajoittaa mopo kulkemaan n.60km/h. Vaikuttaako nuo muut viritykset huppunopeuteen prikan ollessa kiinni? Toisinsanoen, joudunko viilaaman prikkaa saadakseni Apikan kulkemaan yli 45km/h, kuten pitäisi mopon ollessa täysin vakio?

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

27.3.2014 1:38

Prikka vaikuttaa vain variaattorin välityksen pitenemiseen rajoittaen "isommalle vaihtamista", hukkis taas rajoittaa koneen kierroksia ja tehoa sotkien pakokaasujen virtausta. Jos laitat prikan paikalleen, nopeus todennäköisesti tippuu jonnekkin 50-55km/h tienoille ja kone käy kovilla kierroksilla. Paras ratkaisu olisi siis ohennettu prikka ja senkin kanssa kannattaa välttää kaasu pohjassa ajamista koneen rasituksen pienentämiseksi.

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

27.3.2014 11:25

Selvä, kiitos vastauksesta! :)

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

29.3.2014 21:24

Kymco Agility 50cc 4t ei starttaa eikä hörähä? Mitä testaamaan seuraavaks?

Tehtyä:
- Uusi ja ladattu akku
- Uudet bensat vaihettu
- Kansi irrotettu ja pytty tarkistettu ja oli kunnossa
- Venttiilinvälykset säädetty oikeiksi
- Ajotukset tarkastettu
- uus tulppa, oikee kärkiväli
- Kaasari puhistettu kokonaan
- Imukaula tarkastettu halkeemilta ( ei ollu)

Hyvän kipinän antaa ja bensaa saa mutta ei starttaa vaikka startti spraytä antas, ei edes hörähä! Mitä seuraavaks testais?

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

30.3.2014 22:55

Voinko laittaa pysty minarellin koneeseen jossa on 107mm kytkin ja kytkin kello cpi/keewayn (kopio) vaakaminarellin 112mm kytkin ja kytkin kellon ja taas toistepäin (:

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

8.4.2014 11:05

Mikä aprilia sr kaasari mallissa , eli piaggion nestekone (sama ku piaggio nrg yms.) ei käynnisty? kun lyö präkliiniä putsarin aukosta suoraan kaasariin ni käynnistyy heti, mutta kun on präkliinit polttanut niin ei käynnisty ennenkuin lyö lisää präkliiniä :paha: missä vika, ajosta sammu ja sen jälkeen tätä tehnyt? missä kaikkialla voi olla vikaa :eek:

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

8.4.2014 12:07

Bensansaannissa vika, putsaa kaasari ja kato että tulee hanasta bensa läpi.

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

9.4.2014 13:15

Miten saan irti jumittuneen "rattaan" irti etuvariaattorista ? sijaitsee ennen prikan olinpaikkaa. Ja miten se on voinut jumittua ?