Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Virityspaketin spekulointi

24.10.2013 23:55

Jos toi on oikeesti high-endiä, ni saat kyl laittaa isomman kaasarin ja jos tehoja haluut ni paljon parempi putki.

Toki alkaa mietityttää että miks sä haluut high-end vehkeen ku normiajo sillä on aivan saatanan kallista.

Eikä toi rakentaminen noilla osilla käy, muista että tarvii pikkuse kaikkee muutaki.

Re: Virityspaketin spekulointi

25.10.2013 9:30

High end vaatii jo paljon parempaa putkea, kestävempää kampuraa + laakereita, sytkää, yms yms. Tuolla vähän listaa mitä tarvii:

http://www.motot.net/wiki/Minarellin_Viritysasteet_(Vaaka)

Re: Virityspaketin spekulointi

25.10.2013 11:22

Tuli tossa ostettua tommonen polinin sylinterisarja ja sitte sainki tietää että On HIGH END SARJAA.. Luulin että joku mid-race luokan pytty.. Kampiakseli vahvistettuna valmiiks.. No viritetää nyt sit kunnolla skootterist pollet pihalle, tilaukseen: 24mm pwk kaasari + imukaula setti 32mm, vforce3 läppäsysteemi, Yasuni c20 tehari ??? ;)

Re: Virityspaketin spekulointi

25.10.2013 11:47

Kattelet tuolta Shapen linkistä, sieltä saa hyvät vinkit. Sit jjos jää kysyttävää ni kysele.

Re: Virityspaketin spekulointi

25.10.2013 13:27

elikkä tilauksee menee sit: (polini evo2 70cc sylinterisarja löytyy)
-yasuni c20 tehari 260e
-vforce3 läppärunko 50e
-imukaulasarja 32mm 70e
-24mm pwk kaasari 70e
-pipercross ilmansuodatin 13e
-motoforce racing etuvariaattori 80e
-motoforce racing kytkin + kytkinkello 100e

Paljonko tulis noilla tehoa ovetosta irti ja huippuja suunnillee ?!

Re: Virityspaketin spekulointi

25.10.2013 15:52

Mä ottasin Stage6 osat variin. Torque control kytkimeks, jäähdytetty kello ja sit vari. Tehosta en tiiä mut huipuiks veikkaisin jotain 110-125, kierroksista riippuen.

Re: Virityspaketin spekulointi

29.10.2013 22:46

itekki mietin aluks et Ostaisko vaa jonku 300e teharin vai sit halvemman.. mut sen näkee sitte ku rahaa tulossa et millast kokoonpanoa skootteriin tulossa, sylinterisarja tosissaa jo hyllyssä oottelee muita osia.. :D

Re: Virityspaketin spekulointi

29.10.2013 23:10

Ton Polinin kaveriksi menisi parhaiten Yasunin C21 tai Satge6 R1200. C30 alkaa olla jo niin repivä, että ilmajäähystä ei saa tarpeeksi tehoja sille..

Re: Virityspaketin spekulointi

30.10.2013 22:26

Ite laittaisin samaan satsiin 26 tai 28 kaasarin. Variaattoriin tosiaan kannattaa satsata, ei mitään Motoforce kamaa :roll: Torque control on parhaita kytkimiä (säätöpotentiaali) ja jäähdytetty kello on miltei pakollinen, lämpenee kyllä silläkin et saa jotain tuuletusreikää kehitellä varikoppaan. Äpäkämpi sporttisettikin riitti tohon ylikuumenemiseen.

Itse en kyllä näe järkeä laittaa AC kamoille Highend tasoista settiä. Tai sitten hommaat LC kamat vaikka roksista, ei nekään paljoa maksa 8)

Re: Virityspaketin spekulointi

30.10.2013 23:38

Itellä oli juuri tuo kyseinen Polini High-end setuppina. Hyvin toimi, kunhan vaa varmisti, että ilma kierti hyvin :)

24mm kaasari on ihan riittävä ilmajäähylle. Tehot on 10% matalemmat ku vastaavalla nesteellä..

Tuo Evo 2 vai 3 taitaa olla Polinin viimeinen ilmajäähdytteinen "high-end" sylinteri. Ei ole oikein vaastaavia tullu ilmajäähdytteisenä vastaan :)

Re: Virityspaketin spekulointi

15.1.2014 12:54

Moro. Kyselisin sellaista että oon vaihtamassa 70cc pytyn symiin, ni tarviiko siinä tehä mitään muuta esim; tuorevoitelu pois käytöstä tai muuta sisäänajoon liittyvää?

Mitä muuten tuumitte tästä setistä että onko kannattavat ja paljon olis todelliset huiput? Sym kyseessä?

-Stage 6 vastapaine jousi HARD
-Stage 6 kytkin jouset VALKOSET
-Rullat 7.5 - 8Gram
-Naruku sport etuvari
-Motoforce racing kytkin
-Malossi sport 68cc
-Stage 6 Pro replica

PS. isompi kaasari myöhemmin!

Re: Virityspaketin spekulointi

15.1.2014 23:43

Pööki kirjoitti:Rullia ainakin reilusti kevyemmäks. Jotkut 4-5g väliltä löytynee sopivat.

Oikeilla säädöillä huilii varmaan siellä 90km/h nopeuksissa ;)


Tällä hetkellä 6.5g ja tuntuu olevan liian kevyet ku kone huutaa kovilla kieroksilla?

Re: Virityspaketin spekulointi

16.1.2014 12:06

Kiinaminarellihän noissa kai on.

Re: Virityspaketin spekulointi

16.1.2014 14:16

Pööki kirjoitti:Testaamalla löytyy parhaimmat ;) Kannattaa varmaan ostaa muutama sarja ja ettiä sopivat sekottelemalla eripainoisia

Mikäs kone tossa SYMissä muuten on? Kopiominarelli?


Jep :D Ei mitään tietoa, sitä oon itsekkin pohtinu :/

Re: Virityspaketin spekulointi

11.2.2014 21:16

Koska motot.netissä ei tehdä uutta ketjua jokaiselle kysymykselle niin ängempä nyt asiani tänne vaikka asiani koskeekin lähinnä 'epäviritystä'.

Ostin lauenneen (männäntapin laakerit poks ja sen seurannaiset) 2T Ovetton joka ~80 kiloisen entisen omistajan mukaan 'neljäskympis lähtee oikee menee ja menee auton mittarista katottuna 75'.

Vaihdoin siihen pytyn ja männän (vakiot, halvimmat mitä löysin) ja sitten se pelasikin. Ite vaan painan enemmän kuin kaksi skodepimua yhteensä enkä saanut sitä tuonne 'lähtee oikee menee' -vauhtiin kun alamäessä tai myötätuulessa ja sitä alemmissa nopeuksissa lähinnä kone huusi mutta mitään ei tapahtunut. Eihän sellanen peli vedellyt.

Skodesta löytyi 'Naraku performance' -etuvari 6g rullilla, ja sen tilalle vaihdoin vakiovarin 6.5 tai 7g (en muista, vakiot nekin myynti-ilmon mukaan oli) rullilla. Tuon jälkeen homma parani vähän, jos tasaista riitti niin saatoin saada jopa tyynellä säällä tohon sen verran vauhtia että se lähti oikein menemään (65kmh) mutta ei se silti tyydyttäny.

Technigas viriputken tilalle vaihdoin jonkun sikahalvan 'alkuperäisen' ja nyt se pelaakin aika kivasti, kiihtyy tavoitenopeuteen saman päivän aikana ja käyttökelpoinen nopeusalue on nyt noin 43-55.

Nyt kun saisi vielä tuon 25 -> 40 kiihtyvyyden vielä johonkin reilaan niin olisi hyvä, ja siihen nyt kaipaisin vähän apuja.

Mullahan ei ole nyt mitään hajua että mitä palikoita tuolla takapäässä (siis siellä variaattorihihnan takapäässä) on, enkä tajua sen toiminnasta muutenkaan mitään. Jos tuonne taaksekin on vaihdettu virityspalikkaa niin voiko se aiheuttaa tämän heikon kiihtyvyyden? Ja mistä niistä osista sitten tietää että mitä ne on, edessä on ne rullat jotka voi punnita mutta takapäästä ei hajua.

Vai koittaisinko eteen pykälää kevyempiä rullia? Mitään kiljukonetta en kuitenkaan haluaisi, kierrosten osalta toi olisi nyt aika mallissaan.

Korvakuulolta tuntuu että toi on sellanen että kun liikkeelle lähtiessä kääntää tupin nurin niin kierrokset nousevat lukemiin XXXX, sitten vaan vauhti nousee mutta kierrokset kuuluisivat olevan kokoajan suht samalla tasolla. Vasta kun vauhtia alkaa olemaan tuo reilu 40 (josta eteenpäin toi siis pelaa hyvin) niin sitten kierroksetkin alkavat muuttumaan vauhdin mukaan.

Tuon kun vielä saisi kuntoon niin voisi ruveta funtsimaan että miten sen saisi päivän seisokin jälkeen käyntiin alle minuutin polkemisella :-D

EDIT: Nopeudet todellisia nopeuksia, ei mittarilukemia.